Høsten er her, og ingen klær passer til ungene!

Nei, fireåringen bruker fortsatt størrelse 92. Gleder meg til han gjør et hopp opp :)
 
Nei, fireåringen bruker fortsatt størrelse 92. Gleder meg til han gjør et hopp opp :)
Min toåring bruker 98 :p
Og jeg har ei på 2,5 som fint passer i 86 enda, vi har begynt litt med 92

Men jeg ser at armer og ben er litt korte på noe av tøyet til de eldste så vi får ta en runde igjen. Ikke kritisk mangel, mellomste mangler aldri klær men eldste trenger sikkert et par bukser.
 
Det er rett og slett fullstendig uaktuelt å kjøpe brukte klær til mine eldste barn ;)
Jeg kan kjøpe noe brukt til minste som kjoler eller yttertøy. Det er betydelig mindre brukt enn de større størrelsene. Hva du eller gjør spiller ingen rolle for meg, jeg tar ikke på mine eldste klær brukt av fremmede mennesker. Men kan fint arve av personer vi kjenner godt [emoji846]

Veldig enig med deg, kjøper brukt til de små for der er klærne så kort brukt mens 10 åringerbruker ofte klærne mer før de blir for små og selges.
 
Vi har klart det til to barn i over åtte år. SÅ vanskelig er det ikke, og pengene og miljøet som spares er vel verdt det. ;)

Så fint at dere klarer det, min 10åring har klare ta ker rundt hva hun skal gå med og vil ha nye klær, det får hun. Syns jevnt iver klær som selges i de størrelsene er slitte og blasse i fargene så kunne aldri kjøpt brukt til henne uansett
 
Så fint at dere klarer det, min 10åring har klare ta ker rundt hva hun skal gå med og vil ha nye klær, det får hun. Syns jevnt iver klær som selges i de størrelsene er slitte og blasse i fargene så kunne aldri kjøpt brukt til henne uansett
Jeg er litt enig med deg. Vi kjøper også det meste nytt til eldstemann. Har kjøpt noe brukt og altså, men ser at det er brukt.
Yngste har vært lettere å kjøpe brukt frem til nå, og hun arver også noe av eldstemann som hun vil ha og som ser fint ut, ting han evt ikke har brukt så mye. Ytterklær og ull feks feks har hun kunnet bruke etter ham.

Jeg legger det meste utvokste i containerne eller leverer på helsestasjonen, de tar også imot.
 
De vokser jo inn i dressen ja. Kanskje den passer over jul, de vokser sånn i rykk og napp så tenker da har de i det minste [emoji16]
Håper på det, hvis ikke så passer den vel til neste år eller om lillebror tar over. Han går jo allerede inn i 74,så han tar henne fort igjen på str :eek:
 
Vi er så heldige som har ei venninne som har to barn som er ett år eldre enn våre, så arver myyyye! Helt fantastisk [emoji4]
 
Så fint at dere klarer det, min 10åring har klare ta ker rundt hva hun skal gå med og vil ha nye klær, det får hun. Syns jevnt iver klær som selges i de størrelsene er slitte og blasse i fargene så kunne aldri kjøpt brukt til henne uansett
Folk (og barn) er forskjellige. Håper jeg klarer overbevise barna mine om at det er greit å arve og gå med brukt.

Jeg syntes selv det var stas å arve fra eldre kusiner da jeg var 10-12 år. Har egentlig aldri sluttet med arvingen - ikke mange månedene siden jeg fikk en jakke av moren min som hun har brukt før :hilarious: Kjøper klær når jeg trenger det, men utrolig hvor mye fint tøy i god kvalitet jeg har fått opp gjennom årene!

Var selv heldig og fikk barn halvannet år etter to av mine slektninger. Alt som er slitt eller blasst går rett til gjenvinning. Står fremdeles igjen med nesten mer klær enn vi kan bruke i hver størrelse :eek: Synes selv det kan være gøy å kjøpe en fin genser og bukse, men kjedelig å bruke timer i butikker og tusenvis av kroner på en full garderobe. Som sagt, vi er alle forskjellige :)
 
Folk (og barn) er forskjellige. Håper jeg klarer overbevise barna mine om at det er greit å arve og gå med brukt.

Jeg syntes selv det var stas å arve fra eldre kusiner da jeg var 10-12 år. Har egentlig aldri sluttet med arvingen - ikke mange månedene siden jeg fikk en jakke av moren min som hun har brukt før :hilarious: Kjøper klær når jeg trenger det, men utrolig hvor mye fint tøy i god kvalitet jeg har fått opp gjennom årene!

Var selv heldig og fikk barn halvannet år etter to av mine slektninger. Alt som er slitt eller blasst går rett til gjenvinning. Står fremdeles igjen med nesten mer klær enn vi kan bruke i hver størrelse :eek: Synes selv det kan være gøy å kjøpe en fin genser og bukse, men kjedelig å bruke timer i butikker og tusenvis av kroner på en full garderobe. Som sagt, vi er alle forskjellige :)

Nå snakker jo du hovedsakelig om å arve eller kjøpe av venner og bekjente. Det tenker jeg blir noe annet enn å tråle kjøp/salg sider og finn etter klespakker. Syns ikke det er galt å kjøpe brukt. Aldri sagt, men syns det er stor forskjell på å kjøpe brukt til en på 2 år og em på 10.
 
Jeg er av de som arvet alt og ønsketvmeg nytt , derfor har det vært helt uaktuelt at min kun skulle gå i arvetøy
 
Min som fylte ett i juli bruker 92 og har brukt det i flere mnd [emoji23] helt utrolig hvor stor forskjell det er på barn!

Hehe, ja, artig å se hvor ulike de er :) Så lenge de er friske og raske, så spiller det jo ikke så stor rolle :p
 
Kjøpte rikelig stort i våres og en del passer ennå. Til gutten legger vi bare vekk pga kommer en som kan arve, storesøster kan jeg være kreativ til. Mange bukser som plutselig har vært innom symaskina og blitt et par str lengre :joyful: syns det funker greit så lenge de er bhg barn. Spørs om de tolererer samme metode som skolebarn.

Her har de bare gått opp én str hver da.
 
Hvor mange barn har du?

Jeg har og kjøpt mye nytt til mine to skolebarn som de hadde vokst ut av og måtte ha. Har vel bikka 3 tusen nå og har litt igjen som mangler. Men takk og pris for arv....

Har 2. :) Men, de har en i overkant shoppeglad mamma. :oops: Har kjøpt så og si hele den nye kolleksjonen i ull til Hust & Claire, mye fra Gullkorn design, mye fra Nøstebarn, Memini etc. Det er jo så mange som kommer med nytt nå, og jeg er lett å overbevise. :p De har i tillegg fått et par ekstra parkdresser. Pengene flyr raskt gitt. :angelic:
 
Back
Topp