Høsten er her, og ingen klær passer til ungene!

Her arver minste alt etter storebroren, da det er like fint, så sparer bra på det:) Også blir han ett år om en måned, så da håper vi på ull i gave:) Storebroren vokser ikke så veldig fort, så han har klærne sine lenge. Må ha nye vinterdresser og litt ull da, men lenge siden sist vi kjøpte faktisk.
 
Denne sommeren har jo vært veldig spesiell, ungene har ikke brukt bukser og genser siden førsten av mai. Nå er det kaldt og disse klærne må igjen tas i bruk. [emoji38] Det er første året jeg virkelig ser at ungene har vokst, alle bukser rekker ungene til leggene, og genserne er korte i armene [emoji23]Så her må omtrent hele garderoben fornyes til tre barn [emoji28]Flere som har barn som har vokst enorm i sommer, litt morsomt å se det så tydelig som denne sommeren!
Spent på hvor gamle barna dine er :p har to stk på 2,5 og 5 år og begge passer i innetøyet de brukte i april liksom :p
 
Jepp, handlet for mange tusen nå. Har kjøpt til 3 barn, så det koster, gitt.
 
Bruker fortsatt noe av det samme her, men det er fordi mye av det hun hadde var et par nr for stort egentlig :eek: hehe
Har strukket seg MASSE i sommer

Minsten på 4 mnd er brått på str 74 og :eek:
 
Spent på hvor gamle barna dine er :p har to stk på 2,5 og 5 år og begge passer i innetøyet de brukte i april liksom :p
De vokser jo litt i rykk og napp, buksene til min 5-åring var blitt flere cm for korte og det samme på armer. Men vi har merket at han har strekt seg i sommer. Vokste av vann og sol? :p Brukte 110, såvidt 116 i vinter/vår(som vi vel hadde i ca 3 dager), nå er plutselig 122 passe.
 
Har akkurat solgt og gitt bort masse som han har vokst fra og begynt på å kjøpe nytt.
Har vel brukt rundt 20 000 siste 2 mnd på nye og utstyr til oss 3
 
Samme her...Eldste fikk nytt klesskap med nye klær før sommern. Ikke brukt noe da ho bare har gått i badetruse eller en kjole .

Sønnen har strekt seg og det syns, så tørr ikke se i skapet haha....har arvet mye da , så heldig der
 
Samme her...Eldste fikk nytt klesskap med nye klær før sommern. Ikke brukt noe da ho bare har gått i badetruse eller en kjole .

Sønnen har strekt seg og det syns, så tørr ikke se i skapet haha....har arvet mye da , så heldig der

Ja, her er det masse med lapper på som ble kjøpt før sommeren [emoji23]
Heldigvis gjelder dette eldste så jeg legger dette til siden for nestemann.
Her er det så lite å arve for klærne er fullstendig utslitt. Men vi får handle litt smart [emoji38]
 
De vokser jo litt i rykk og napp, buksene til min 5-åring var blitt flere cm for korte og det samme på armer. Men vi har merket at han har strekt seg i sommer. Vokste av vann og sol? :p Brukte 110, såvidt 116 i vinter/vår(som vi vel hadde i ca 3 dager), nå er plutselig 122 passe.
Hehe ja.. De vokser ofte om sommeren. Her har hun strekt seg, men bruker fortsatt 128. Vinterdresser etc. fra i fjor passer :) Kanskje jeg kjøpte romslig ;)
 
Sånn har det vært her å. Stor opprydding i alle klesskap
 
Klærene jeg kjøpte til eldste i starten av sommeren er for små allerede, men hun arver heldigvis av tanten sin:)

De to minste vokser sakte og er ikke så store, så de kan bruke klærene sine lenge, noe som hjelper litt på på klesbudsjettet:p

De hadde salg på ull på reflex nå, og ellers leiter jeg etter salg hele året, jeg synes det er så mye fint blandt de dyrere merkene, men da blir det på salg, utenom kivat luene, de vinterluene er verdt prisen!:)
 
Vi har klart det til to barn i over åtte år. SÅ vanskelig er det ikke, og pengene og miljøet som spares er vel verdt det. ;)

Kommer sikkert an på hvordan man bor. Jeg gidder ikke å bruke en kveld for å hente et par bukser liksom. Så jo, her er det så vanskelig. Det passer oss utmerket å kjøpe nytt til storebror, så arver lillesøster stort sett alt. Andre må gjerne kjøpe brukt.
 
Nja, ikke vokst så mye her egentlig. Ikke eldste på 9 iallefall. Skulle bare mangle han er lang nok [emoji23]Men han trenger nok noe nytt han også.

Hun på 6 har vokst ut av noen av buksene sine og ser noen gensere begynner å bli litt korte.
Kjøpt 3 nye bukser hittil.
Men det er ikke så kritisk enda at vi må svi av flere tusen på en gang, kan ta det utover.
 
Ja, her må jeg også ta en ordentlig shoppingrunde! Plukker ut det ene plagget etter det andre som er for små i skuffene. 5 åringen har nesten ikke klær igjen! :p
 
Back
Topp