Høst- og vintertøy

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Spesielt til dere som har barn som ikke begynner i barnehage før årsskiftet eller senere: Hva kjøper dere av ull og yttertøy?
 
Last edited:
Vi har vinterdress etter storebror som jeg tenker vi kommer til å bruke til vinteren. Også hsr jeg kjøpt regnklær siden hun krabber og reiser seg opp, og hun kommer til å bli med på lekeplassen og å være litt ut å leke. Kommer til å kjøpe en tykk ulldress og har en del tynn ull, men vil se an str litt før jeg kjøper. Alt annet tenker jeg å ta litt etter når behovet melder seg:)
 
Her vi bor blir det ofte ganske kaldt om vinteren, så tenker at det er greit med godt med varme klær.
Om vi skal være ute blir det nok mest sitting i vognen, men har en parkdress som er stor og med god plass til ull/fleece under.
Har en fleecedress og en ulldress. Har også fotposer som hun kan ha på beina. Ser ikke vitsen med sko når hun ikke kan gå. :) Når det blir skikkelig vinter ute trenger vi vel også en skikkelig god vinterdress regner jeg med.

Ellers har jeg handlet inn 5 ullbodyer, 2 ullpyjamaser og 1 tynn ulldress fra Lillelam. Har kjøpt alt i str 86, og det kan hun fint bruke nå, bretter bare opp på armer og bein så kan vi ha det lenge. Tenker å handle litt ullbukser/strømpebukser også.

Om noen har tips til andre ting man kan trenge tar jeg gjerne i mot det!
 
Jeg har kjøpt dobbelt sett. Et til bhg og et til å ha hjemme:angelic: Ser allerede nå at han elsker å være ute og tenkte det var greit å ha om vi må slå ihjel litt tid. Starter i bhg 15.okt;)
 
Lurer på det samme her når det kommer til yttertøy! Kjøpte noen vanntette fotposer nå, så har jeg softshelldress og jakke med 5000 i vannsøyle.. Men må ha skikkelig regntøy om hun skal være ute når det regner. Hun skal ikke i barnehage før august 19, så jeg synes det er vanskelig å si hva hun trenger av de forskjellige tingene.. Må vel ha en god vinterdress i alle fall. [emoji4] Ellers er jeg veldig glad i myke heldresser nå når hun kryper rundt, så har skaffet meg både i ull, fleece og bomull. [emoji4]
 
Kan dere som er litt mer drevne på dette en meg liste opp hva dere har og hvor mange? Alt fra luer til sokker til vinterdress? :)
 
Tik eldste hadde vi:
1 vinterdress
1 regndress
2 luer (med hals som henger sammen med luen, viss det gir mening)
2 par votter
2 hele ulldresser
2 fleece-sett
1 strikket ulldress
3 ullbodyer
2 par ullsokker /hjemmestrikket.
3 strømpebukser
1 par vintersko og et par cherox.
1 Varm og lun vognpose, gjerne med ekstra pledd i.

Så lenge man er flink å ta med hjem våte og skitne klær og vaske, fylle på neste dag trenger man ikke ha to vinterdresser osv.
Er begrenset med plass i bhg også.

Nå til yngste har vi flere dresser, luer osv da hun har arvet mye uteklær og klær generelt.
 
1 vinterdress
1 parkdress
1 softshelljakke
1 sett regntøy
1 par regnvotter
1 sydvest (mye mer praktisk enn hette)
1 strikket ullsett
1 ullfleecedress
Alt for mange luer, mest i ull
3-4 par ullvotter
Overtrekksvotter
Fotposer (vintersko og cherrox når han begynner å gå, støvler til våren)
X antall ullbodyer/longser/joggebukser (bruker ull så godt som daglig hele vinterhalvåret)
5-7 par ullstrømper (forskjellig tykkelse)
Evt et par strømpebukser.
Vognpose, ullpledd og lammeskinn

Dropper vinterjakke i første omgang, jakke blir mest brukt i vogn denne vinteren tenker jeg, så da klarer det seg med softshelljakke og godt med klær under+ vognpose/teppe. Har også kjøpt jakken så stor at jeg regner med at den holder hele våren, regner med at den blir mer brukt da.
Vurderer å kjøpe Barnevader til våren, ikke helt bestemt meg om jeg synes de virker smarte eller ikke.
Nå har vi nok noe mer enn det jeg har listet opp pga arv fra storebror, men kommer stadig over uimotståelige tilbud :hilarious:
Det jeg har listet opp er det jeg føler trengs i første omgang, så kan man heller supplere om behovet melder seg.
Har egentlig aldri hatt stort behov for dobbelt opp av uteklær, men om det blir kjøpt blir det billig som ekstra (evt neste str)
 
Last edited:
Jeg har kjøpt både regndress og vinterdress. Stonz til sko. Men som du skriver. Jeg hadde nok ikke gjort det om det ikke var for storesøskene som skal følges over alt[emoji16]
 
Back
Topp