Hår...

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Altså, jeg trodde man skulle få tjukt og flott hår i svangerskapet. Men mitt hår faller av! Blir helt skremt av å dusje og børste håret om dagen. Kommer til å bli skallet hvis dette fortsetter... Det er selvsagt en mulighet at håret faller av pga dårlig ernæringsstatus nå som jeg er 9 kg i minus og 16+6. Men det får da være måte på...

Flere som røyter og skifter til vårmanke, eller har dere alle løvemanke og tjukt preggishår?
 
Tjukt preggishår kan jeg se laaangt etter, men jeg får enda mer antennehår. Dvs at i takt med at jeg mister mye hår, så vokser veldig mye ut igjen også, som en krans rundt hårfestet, og jeg klarer meg ikke uten hårspray. Jeg tar inn signaler fra mars hvis ikke ...3-4-5 cm hår står rett opp!! :confused::eek::dead:
 
Bikkja og jeg konkurrerer vanligvis om hvem som røyter mest. Nå er ingen unntak. I tillegg er det livløst og fælt, så jeg gjemmer det i en knute.
 
Jeg mister alltid masse hår når jeg mangler b-vitaminer. Og etter en stund med b-vitaminer så pleier det å komme seg igjen :) Kanskje du mangler b-vitaminer hvis du er kvalm og ikke spiser så mye?
 
Føler håret er krise, og ikke har jeg sett noe av den derre gløden vi liksom skal få heller [emoji23]
 
Jeg mister alltid masse hår når jeg mangler b-vitaminer. Og etter en stund med b-vitaminer så pleier det å komme seg igjen :) Kanskje du mangler b-vitaminer hvis du er kvalm og ikke spiser så mye?

Skal egentlig ikke mangle noe annet enn proteiner og totalt antall kalorier. Får jo iv-næring og vitamintilskudd daglig, og en ekstra b-vitaminsprøyte ukentlig. Får håpe løvemanken kommer etter hvert [emoji12]
 
Skal egentlig ikke mangle noe annet enn proteiner og totalt antall kalorier. Får jo iv-næring og vitamintilskudd daglig, og en ekstra b-vitaminsprøyte ukentlig. Får håpe løvemanken kommer etter hvert [emoji12]

Med vitamintilskudd og b-vitaminsprøyte så skulle man tro at det burde holde ja :p Ja den kommer nok tilbake igjen :)
 
Jeg også mister mer enn vanlig, forrige gang mistet jeg lite. Husker også at hår ellers på kroppen vokste saktere, det er jo fint når man ikke orker å gjøre noe med det like ofte
 
Godt å høre at jeg ikke er helt alene om røytingen [emoji1303]
 
Mister også mye hår... godt å se at jeg ikke er alene om det, når alle apper og tull skriver om hvor fantastisk en «skal» se ut på denne tiden [emoji1471][emoji1361]
 
Mister også mye hår... godt å se at jeg ikke er alene om det, når alle apper og tull skriver om hvor fantastisk en «skal» se ut på denne tiden [emoji1471][emoji1361]
Her er det ikke mye "fantastisk" å spore, i hvert fall..
 
Jeg mister mindre hår enn vanlig, men det ser ikke tykkere ut av den grunn. Det blir fett så fort at man skulle tro jeg var 15 år igjen. Fint i noen timer etter hårvask, men kan jo ikke vaske det hele tiden heller.
 
Forrige graviditet mistet jeg store mengder hår, men ikke noe mer denne gangen enda vertfall. Men fantastisk er det vertfall ikke. [emoji58]
 
Jeg har MYYYYYE hår fra før, og røytet som en gnu (usikker på om de røyter...men ..)...nå som jeg er gravid så føler jeg ikke noe faller av og jeg ser bokstavelig talt ut som Huldra/ronja røverdatter. Det er latterlig! Jeg har fall i håret fra før, så det gjør det ekstra brusete.

Det blir vel besøk av VVS spesialist når ammingen begynner!

Tar du noen vitaminer for håret? Er det ikke B vitamin som skal hjelpe litt?
 
Jeg mister mindre hår enn vanlig, men det ser ikke tykkere ut av den grunn. Det blir fett så fort at man skulle tro jeg var 15 år igjen. Fint i noen timer etter hårvask, men kan jo ikke vaske det hele tiden heller.

Det også ja, det lever av seg selv i overkant fort! :eek:
 
Mister kanskje litt mindre hår når jeg tenker over det, men ikke følt det er blitt noe tykkere. Dunhårene andre steder som mage, kinnben og rygg er mer synlig nå.
 
Altså, jeg trodde man skulle få tjukt og flott hår i svangerskapet. Men mitt hår faller av! Blir helt skremt av å dusje og børste håret om dagen. Kommer til å bli skallet hvis dette fortsetter... Det er selvsagt en mulighet at håret faller av pga dårlig ernæringsstatus nå som jeg er 9 kg i minus og 16+6. Men det får da være måte på...

Flere som røyter og skifter til vårmanke, eller har dere alle løvemanke og tjukt preggishår?
Anbefaler deg sugarbearhair. Smaker godteri og har hjulpet mitt hâr. Forrige svangerskap fikk jeg faktisk alopesia!i
 
Jeg røyter MYE hele tiden, men blitt ekstremt nå. Dog har jeg tjukt hår uansett, så vet ikke hvilke gener jeg har fått jeg :p Men tenker nok det er greit å ta litt tilskudd snart og planlegger klippe av halve lengden til sommeren :)
 
Back
Topp