Håpet om et barn <3

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Jeg er 23 år og vi har bestemt oss for å få vårt første barn sammen (han har en fra før). Sluttet på p-piller i slutten av mai, fikk menstrasjon en mnd etter i juni og fikk menstrasjon igjen nå 23 juli, så jeg har en syklus på 28 dager og en regelmessig mens. Tok meg selv i denne mnd å håpe på en spire og testet som en gal. Prøvd å si til meg selv at det ikke er sikkert den sitter med en gang, men ble overraskende skuffet ved negativ test. Denne mnd skal jeg prøve EL-tester, for å se når jeg har eggeløsning.

Tenker det at jeg har regelmessig menstrasjon og alt er tilsynelatende som det skal har jeg ikke noe å bekymre meg for å ting vil gå sin gang iløpet av et år, men herregud så utålmodig jeg her, og livredd for at noe er i veien med meg! Og jeg er bare i pp2. Vil skrive litt her om tanker og hvordan det går videre med oss og det å prøve å få barn :)


En oversikt over veien så langt:
❤ 28/5 - 2016 sluttet jeg på p-piller etter 10 år, med bortfallsblødning etter det. Denne "syklusen" følger jeg ikke med i det hele tatt, og venter i spenning på når neste tr melder sin ankomst.

❤ 25/6 har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett etter blod og velger å ta en g-test. Tenk om jeg er gravid! Den er negativ og tr kommer nøyaktig to timer etter. Woho, 28 dagers syklus!! (Lest mye om de som må vente en evighet på tr etter p-pilleslutt)

❤ Vi er fortsatt ikke offisielt prøvere, men jeg har oversikt over hvordan vi ligger ann. 7/7 kjenner jeg smerter i eggstokkområdet, el smerter? For første gang? Godt vi la inn aksjer. 23/7 dukker tr opp. Greit nok, vi er jo ikke prøvere. Men NÅ er mannen klar. Og fortsatt 28 dagers syklus, jeg er SÅ heldig og glad. Flinke kroppen.

PP3 starter (PP1 for mannen, slue kvinnfolk). Vi tar det med ro, men har samleie på de riktige stedene, tror jeg da. Tr dukker opp igjen, etter 28 dager igjen 20/8. Kan nærmest stille klokka etter den. Fortsatt ikke skuffa, dette går fint. Fortsatt tidlig! Forteller venninner om at vi prøver, er jo bombesikker på at det vil gå fort, så. (Naiv..)

PP4 er i gang og NÅ har jeg troa. Er på sydenferie og prøver ut EL-tester for første gang, og får positiv EL-test. Woho, kroppen virker, NOK en gang :) For å bedre sjansene prøver vi også med spermvennlig glidemiddel. Masse babydans (stakkars mannen) og jeg drikker ikke eller snuser for egget mitt skal være perfekt og ha perfekte omgivelser :Heartred Nå må det jo gå! MASSE symptomer, negative tester. TR 16/9. Fortsatt ved godt mot, ikke lei meg. Googler mer, blir veeeldig aktiv på babyverden. Velger å bestille time til gyn.

PP5 og time hos gyn. Tar celleprøve og alt ser bra ut, masse egg og et stort som slippes snart. Ingen teggn til PCOS eller endometriose som jeg har lest så mye om men ikke har symptomer på (men helt sikkert har alikevell, blir sikkert aldri gravid! Neida..)
Får beskjed om å løpe hjem å øve med mannen. Masse babydans, positive EL-tester. Solvipect og grapefrukt. Masse symptomer i dpoland. Negative tester og tr 15/10. Googler og lager tråder om "hvor mange pp", "hva gjorde dere annerledes" osv. Gråter en skvett men tar meg sammen. Vi er fortsatt innenfor normalen. Dette går fint.

PP6. Starter denne pp med å ringe gyn som henviser meg til blodprøver for å se om jeg har hatt el i forrige pp, noe jeg har hatt. Pjoh, BRA. Jeg funker. Begynner å mase på mannen om sædprøve. Han lover å ta etter jul. Positive EL-tester og babydans. Negative tester, tr 11/11... Gråter skikkelig denne gangen. Vil så gjerne fortelle mamma, men klarer ikke. Vil jo overraske henne med "verdens beste mormorkopp". Googler, masse.

PP7, ny time hos gyn. Flere blodprøver, alt ser fint ut. Tykk, fin slimhinne og masse egg, ett dominerende på høyre side. Får resept på pergotime som jeg kan prøve ut etterhvert om det ikke klaffer neste pp. Positiv el-test, babydans, men mindre denne ganger. Prøver ut det å "spare opp". Sparer fire dager før el. Negative tester, tr 9/11. Æsj, får ikke annonsert graviditet til jul :( Gråter skikkelig igjen, men tar meg sammen.

PP8. Gir litt faen. Positiv igjen. Temper og det er veldig gøy. Får kryss i FF og positiv el-test. Solvipect og grapefruktjuice igjen. Passe med babydans. Mannen har troa nå. Sårer meg litt med en dum kommentar tatt ut av sammenheng i mitt tilfelle "var ikke noe problem sist jeg lagde barn, på en måte". Takk skal du ha. Han sier unnskyld. Positiv EL-test. Høy temp i FF. Skikkelig forkjøla. Ingen symptomer (DET må jo være et godt tegn). Tempen synker betraktelig idag.. Vet hva som venter meg på badet når jeg tester 10 dpo, negativ test. Venter på tr torsdag eller fredag...

PP9 - Ringer gyn, får time til mannen for sædprøve og en til meg når jeg får begynt på pergotime på CD5, så jeg ikke får en haug av unger plutselig med for mange stimulerte egg. Skal også skylle med saltvann i egglederne og livmoren, for å utelukke siste rest.
 
Last edited:
Spennende!
Jeg og min samboer ligger nesten likt med dere, sluttet ca samtidig med pillene, men jeg var ferdig med 2 mens Onsdag 20 Juli :) er også like gammel som deg! Blir spennende å følge deg, og håper vi havner i termingrupper snart :D
 
Jeg fikk også mensen 23 juli(min første mens etter fødsel). Håper syklusen min blir regelmessig! Da ligger vi ganske likt :p Da jeg sluttet på p-piller i fjor hadde jeg syklus på 34 og 40 dager. Og så trodde jeg at jeg hadde mistet mensen for alltid etter dette, men testet plutselig positiv på det jeg trodde var syklusdag 75 :p Så spennende å se hvordan syklusen blir nå etter fødselen! Håper den er seg selv igjen nå.

Lykke til med prøvingen :) Satser på at det klaffer fort for oss begge!
 
Åh, vi har IKM samme dag så jeg! Spennende tid fremover :) Jeg skal også teste etter EL den perioden her, bomma på 2 dager sist PP, så kjenner tydeligvis ikke kroppen min så godt som jeg trodde :p

Masse lykke til og håper vi treffes i samme termingruppe :D
 
Spennende!
Jeg og min samboer ligger nesten likt med dere, sluttet ca samtidig med pillene, men jeg var ferdig med 2 mens Onsdag 20 Juli :) er også like gammel som deg! Blir spennende å følge deg, og håper vi havner i termingrupper snart :D
Så hyggelig! Masse lykke til også får vi oppdatere hverandre. Gleder meg til neste uke, og ukene etter med testing! :)
 
Åh, vi har IKM samme dag så jeg! Spennende tid fremover :) Jeg skal også teste etter EL den perioden her, bomma på 2 dager sist PP, så kjenner tydeligvis ikke kroppen min så godt som jeg trodde :p

Masse lykke til og håper vi treffes i samme termingruppe :D
Masse lykke til til deg og, blir kjempe spennende :)
 
Åh, vi har IKM samme dag så jeg! Spennende tid fremover :) Jeg skal også teste etter EL den perioden her, bomma på 2 dager sist PP, så kjenner tydeligvis ikke kroppen min så godt som jeg trodde :p

Masse lykke til og håper vi treffes i samme termingruppe :D
Lykke til med neste, håper vi alle får positiv test så fort som mulig!
 
Syklusdag 5 idag da. TR er forbi (har bare fire dager, to kraftige, er dette vanlig? Hatt p-pille mensen så lenge jeg kan huske så har jo ikke peiling!) 5 dager til jeg begynner med EL tester! Går med kronisk sommerfugler i magen, inne her hele dagen å titter på hva alle andre legger ut og syns alle rundt meg er gravide. Må denne uken frem til fruktbar uke gå fort! :)
 
Syklusdag 5 idag da. TR er forbi (har bare fire dager, to kraftige, er dette vanlig? Hatt p-pille mensen så lenge jeg kan huske så har jo ikke peiling!) 5 dager til jeg begynner med EL tester! Går med kronisk sommerfugler i magen, inne her hele dagen å titter på hva alle andre legger ut og syns alle rundt meg er gravide. Må denne uken frem til fruktbar uke gå fort! :)

Min tr var likedan som din hvertfall, så det er nok normalt. Hadde ikke peiling jeg heller etter bare p-pille tanta :p
Jeg oppdater BV kanskje en gang hvert 5 min, haha. Man blir helt tullete. Veldig spennende! :)
 
Min tr var likedan som din hvertfall, så det er nok normalt. Hadde ikke peiling jeg heller etter bare p-pille tanta :p
Jeg oppdater BV kanskje en gang hvert 5 min, haha. Man blir helt tullete. Veldig spennende! :)
Vi er jo alle tullete sammen i det minste :D
 
Jeg hadde mensen i 3 dager, hvor den ene dagen var kraftig. Dag to holdt med blå tampong og den siste dagen holdt det med gul tampong. Etterhvert utpå dagen ble det så lite at jeg ikke brukte tampong i det hele tatt. Jeg tenker alt er normalt :)
 
Imorgen begynner min "fruktbare uke". Antatt EL lørdag 6/8, men forrige EL var to dager tidligere. Har kun mulighet til samleie onsdag 3/8 og lørdag 6/8 sent på kveld (den dagen jeg antakeligvis har EL). Redd det ikke vil klaffe denne mnd med så få muligheter :(
 
Samme her :D Spent!

Hva skal du/dere ut på? :)
 
Skal til Bø i Telemark med sønnen hans, Stavanger ogbryllup, ogvi deler rom alle mann :p
Får ikke lurt til dere litt sex da? :D I dusjen eller en kjapp en på do? Bare inn og ut til han kommer :p

Vet ikke hvordan toalettene er der dere skal i bryllup, men om det er sånn det var hos søsteren min så hadde det fint gått an å ta en kjapp en.

Eller lat som om dere skal på butikk eller noe når dere er i Stavanger, så finner dere en plass å ha sex :p
 
Last edited:
Får ikke lurt til dere litt sex da? :D I dusjen eller en kjapp en på do? Bare inn og ut til han kommer :p

Vet ikke hvordan toalettene er der dere skal i bryllup, men om det er sånn det var hos søsteren min så hadde det fint gått an å ta en kjapp en.

Eller lat som om dere skal på butikk eller noe når dere er i Stavanger, så finner dere en plass å ha sex :p
Ja, på hotellrommet er det jo muligheter etter leggetid, sønnen er godt vant med at vi dusjer sammen så :) Spennende!
 
image.jpegSpør her og i håp om noen som vet; tok en EL-test idag, skal som sagt antagelig ha EL på lørdag. Viser disse testene ALLTID en strek, eller bare når EL er på vei og streken er like sterk når EL finner sted? Hadde EL slim idag og (noe jeg ikke merket noe til sist mnd, håper jeg kjenner noe til EL denne mnd i form av ubehag eller smerter :)

Oppdater meg gjerne dere andre som er her inne å leser om hvordan det går med dere :)
 
Back
Topp