Håper på et lite frø

TUL i dag gikk bra, bortsett fra at jeg ble satt tilbake fra 12+2 til 11+3.. Det var vanskelig å måle lengden da fosteret lå litt rart til. Er litt lei nå egentlig... Gyn sa at jeg ikke trengte å bekymre meg.. Neste ul om 8 uker.. Jeg vet jo med ganske stor sikkerhet når jeg hadde eggløsning..
 
TUL i dag gikk bra, bortsett fra at jeg ble satt tilbake fra 12+2 til 11+3.. Det var vanskelig å måle lengden da fosteret lå litt rart til. Er litt lei nå egentlig... Gyn sa at jeg ikke trengte å bekymre meg.. Neste ul om 8 uker.. Jeg vet jo med ganske stor sikkerhet når jeg hadde eggløsning..

Ikke tenk så mye på den målingen. Det kan være mange forklaringer :)
Selv har jeg blitt målt både 3 dager lengre og 2 dager kortere, så et spenn der på 5 dager!! Siste gangen var målingen tilbake til mitt estimat igjen, spot on ;)
Det er små toleranser på disse babyene, så vanskelig å måle helt riktig, og i hvert fall med utvendig :)
 
Ville heller ikke bekymret meg for målingene, det er så vanskelig å få det helt korrekt nå i starten.
Som gyn sa til meg: de er så små nå, og da vanskelig å få målt korrekt. Fort gjort at de ligger i en vinkel som gjør målingen ukorrekt. Samme skjedde med meg, men gyn endret ikke på hvor langt jeg var på vei da det er så små marginer
 
Ikke tenk så mye på den målingen. Det kan være mange forklaringer :)
Selv har jeg blitt målt både 3 dager lengre og 2 dager kortere, så et spenn der på 5 dager!! Siste gangen var målingen tilbake til mitt estimat igjen, spot on ;)
Det er små toleranser på disse babyene, så vanskelig å måle helt riktig, og i hvert fall med utvendig :)
Ville heller ikke bekymret meg for målingene, det er så vanskelig å få det helt korrekt nå i starten.
Som gyn sa til meg: de er så små nå, og da vanskelig å få målt korrekt. Fort gjort at de ligger i en vinkel som gjør målingen ukorrekt. Samme skjedde med meg, men gyn endret ikke på hvor langt jeg var på vei da det er så små marginer

Takk :) Er likevel lei meg og har ingen god følelse.. Jaja.. Det er ikke noe man får gjort med det :)
 
Såå, har tenkt meg litt om, lest litt osv. 6 dager trenger ikke være så ille, spesielt siden leie til knøttet ikke var optimalt. Så jeg endte faktisk opp med å bestille barnevogn i dag :D Ettersom det var salg på babybanden.. Uansett kommer vi til å få bruk for en barnevogn - og mest sannsynlig allerede utpå nyåret :)
 
13+1: ny uke :)
190 dager igjen :)
under 1 uke til andre trimester.

Det murrer fortsatt litt i magen av og til, men regner med at det er fordi ting vokser :) Tisser ofte og er fortsatt litt trøtt og har litt såre brystvorter, men ellers føler jeg meg ikke spesielt gravid egentlig.. Magen har vokst litt da og kjenner livmoren :) Gleder meg til å begynne å kjenne spark, men iom at det er første må jeg kanskje vente helt til uke 20 ca?!
 
Grattis med ny uke :D
Og gøy at magen har vokst litt :)
Jeg kjente den første svake bevegelsen i slutten av uke 16 sist, og da var jeg førstegangs. Det gikk en uke til før jeg var sikker på at det var babyen. :)
Kommer mye an på hvor du har morkaka og hvor vilter babyen er!
Gleder meg også SÅ MYE til vi kan kjenne babyene våre frese rundt inni magen [emoji170]
 
Grattis med nok en ny uke :D
 
Grattis med ny uke :D
Og gøy at magen har vokst litt :)
Jeg kjente den første svake bevegelsen i slutten av uke 16 sist, og da var jeg førstegangs. Det gikk en uke til før jeg var sikker på at det var babyen. :)
Kommer mye an på hvor du har morkaka og hvor vilter babyen er!
Gleder meg også SÅ MYE til vi kan kjenne babyene våre frese rundt inni magen [emoji170]

Spennende! Kaaanskje jeg kan begynne å kjenne noe om en 3-ukerstid da :D Og kanskje du kjenner enda tidligere denne gangen :) Morkaken min ligger på bakre vegg/på "toppen" (i alle fall for 1 uke siden), så det er jo bra :) Gleder meg!
 
Gratulerer med ny uke! [emoji4] Så spennende å vente på å kjenne babyen etter hvert. [emoji173]
 
IMG_20170730_094152.png
Endelig andre trimester :):) På tirsdag skal vi på 2-ukers ferie og måtte tiden gå fort til bevegelser, skikkelig mage og oul i uke 21! :)
 
17+2 !
3 uker til halvveis og oul <3

De siste ukene har gått fort syns jeg :) Den siste uken har jeg kjent bevegelse og det er så fint <3 Knøttet var skikkelig aktivt i går og mannen og jeg kunne til og med kjenne små dunk på utsiden :) Magen vokser også. I dag har jeg vært litt kvalm, hmm, syns det er litt rart, trodde ikke man skulle bli kvalm i andre trimester. Har jernmangel og begynte på jerntilskudd forrige fredag, kanskje det er en bivirkning. Ellers er jeg litt trøtt, men føler meg i fin form :)
 
17+2 !
3 uker til halvveis og oul <3

De siste ukene har gått fort syns jeg :) Den siste uken har jeg kjent bevegelse og det er så fint <3 Knøttet var skikkelig aktivt i går og mannen og jeg kunne til og med kjenne små dunk på utsiden :) Magen vokser også. I dag har jeg vært litt kvalm, hmm, syns det er litt rart, trodde ikke man skulle bli kvalm i andre trimester. Har jernmangel og begynte på jerntilskudd forrige fredag, kanskje det er en bivirkning. Ellers er jeg litt trøtt, men føler meg i fin form :)
Så stas å kjenne bevegelser!![emoji7] Når kjente du det første gang?

Godt å høre at formen stort sett er fin!
 
Så stas å kjenne bevegelser!![emoji7] Når kjente du det første gang?

Godt å høre at formen stort sett er fin!

15+6 kjente jeg 3 tydelige dunk, så gikk det noen dager før jeg kjente på nytt :) På mandag (17+1) var det skikkelig mye aktivitet og da kunne man faktisk kjenne på utsiden :D Har kjent liv siden, men det kommer og går - gjerne etter jeg har spist :) Livmoren min ligger på bakre vegg, så er heldig slik sett :) Det er bare å glede seg! <3
 
Last edited:
15+6 kjente jeg 3 tydelige dunk, så gikk det noen dager før jeg kjente på nytt :) På mandag (17+1) var det skikkelig mye aktivitet og da kunne man faktisk kjenne på utsiden :D Har kjent liv siden, men det kommer og går - gjerne etter jeg har spist :) Livmoren min ligger på bakre vegg, så er heldig slik sett :) Det er bare å glede seg! <3
Gleder meg veldig! [emoji7] 15+1 i dag og merker egentlig ikke at jeg er gravid, så blir så fint å få kjenne noen spark! [emoji2][emoji173]
 
Back
Topp