Håper på et lite frø

8+5: i natt har jeg sovet skikkelig dårlig, vært mye kvalm. Måtte ty til saltkjeks, men det hjalp ikke noe særlig. Er det vanlig at kvalmen er sterkest på kveld/natt?? Ikke vet jeg. Snart ny uke og 4 dager til TUL :O

Spennende når det nærmer seg TUL :)
 
9+0: ny uke :)
2 dager til tul
20 dager til 12-ukers kneiken


i går var en litt fæl dag, tenkte mye på da jeg mistet sist. Følte brystvortene var blitt litt mindre ømme. Er fortsatt kjempe trøtt og tidvis uggen. Drømte at jeg begynte å blø i natt... At jeg mistet... Å komme helskinnet over kneika der det gikk galt sist er ikke lett. Til dere andre som har mistet og dere som har mistet senere - dere er sterke og jeg tenker på dere.

I dag tidlig tok jeg frem doppleren. Hørte først bare min egen dundrende puls der nede. Men så var det noe som galopperte :) Ah, det var herlig! Det er liv :)

Skal prøve å ikke bekymre meg så mye de neste dagene før tul og heller glede meg over spiren. H*n har det nok bedre inni der når jeg ikke freaker helt.

God søndag!
 
Last edited:
9+0: nye uke :)
2 dager til tul
20 dager til 12-ukers kneiken


i går var en litt fæl dag, tenkte mye på når jeg mistet sist. Følte brystvortene var blitt litt mindre ømme. Er fortsatt kjempe trøtt og tidvis uggen. Drømte at jeg begynte å blø i natt... At jeg mistet... Å komme helskinnet over kneika der det gikk galt sist er ikke lett. For dere som har mistet senere - dere er sterke og jeg tenker på dere.

I dag tidlig tok jeg frem doppleren. Hørte først bare min egen dundrende puls der nede. Men så var det noe som galopperte :) Ah, det var herlig! Det er liv :)

Skal prøve å ikke bekymre meg så mye de neste dagene før tul og heller glede meg over spiren. H*n har det nok bedre inni der når jeg ikke freaker helt.

God søndag!

Gratulerer med ny uke og med å ha funnet hjertelyden! Så herlig følelse det må ha vært! ❤️
Bare 3 uker igjen til den o'store 12+0, og de ukeme skal gå fort! :D
 
Ååå, kunne du høre med doppler allerede? [emoji173]️[emoji173]️ Så fantastisk! Skal prøve med min snart tenkte jeg, må bare skaffe ny tube med sånn gelé. (Skal dog ikke bli stressa om jeg ikke finner noe helt enda).
Min kvalme er forresten oftere verre på ettermiddag/kveld enn på morgenen. Moren min sa forresten at hun utelukkende var kvalm og kastet opp på kveldstid.
God uke til deg [emoji847][emoji173]️
 
Ååå, kunne du høre med doppler allerede? [emoji173]️[emoji173]️ Så fantastisk! Skal prøve med min snart tenkte jeg, må bare skaffe ny tube med sånn gelé. (Skal dog ikke bli stressa om jeg ikke finner noe helt enda).
Min kvalme er forresten oftere verre på ettermiddag/kveld enn på morgenen. Moren min sa forresten at hun utelukkende var kvalm og kastet opp på kveldstid.
God uke til deg [emoji847][emoji173]️

Ja, hadde ikke trodd at jeg kom til å høre det så tidlig! :) Kanskje det har noe å si at jeg nettopp har vært gravid, selv om jeg ikke kom så langt.. Ellers må krabaten ha ligget godt til :) Det var i alle fall tydelig at det var spirens hjerteslag :) Tørr ikke bruke doppleren for mye, er redd det blir litt varmt der inne (gyn mente det kunne bli litt varmt om man holdt på for lenge).

Interessant at noen er kvalmere på kvelden. Vet ikke hva som er verst. Men på kvelden er vi i alle fall ikke på jobb/skole :)

God uke til deg også! Ny uke for deg i dag :Heartred:Heartred
 
WhatsApp Image 2017-06-27 at 10.29.15 (1).jpg
Hjertet slo og knøttet bevegde på armer og bein :) 2,44 cm. Ble målt til 9+0 og er jo egentlig 9+2 i dag, men det skal jeg ikke bekymre meg over :D Alt så bra ut. So far, so good. Kommer til å takle det veldig dårlig uansett om det ikke skulle gå veien denne gangen heller, så skal virkelig prøve å ikke være så redd, men heller glede meg over spiren. H*n var så søt! :) Neste UL i uke 12 :)
 
Last edited:
Vis vedlegget 228345 Hjertet slo og knøttet bevegde på armer og bein :) Ble målt til 9+0 og er jo egentlig 9+2 i dag, men det skal jeg ikke bekymre meg over :D Alt så bra ut. So far, so good. Kommer til å takle det veldig dårlig uansett om det ikke skulle gå veien denne gangen heller, så skal virkelig prøve å ikke være så redd, men heller glede meg over spiren. H*n var så søt! :) Neste UL i uke 12 :)

Gratulerer med den lille og hjerteslag! :D
Ved påvist hjerteslag i uke 9-10 er sannsynligheten for å miste like liten som om du skulle vært 12 uker uten å ha sett hjerteslag, så blir som å jukse seg litt frem til den milepælen ;)
 
Vis vedlegget 228345 Hjertet slo og knøttet bevegde på armer og bein :) Ble målt til 9+0 og er jo egentlig 9+2 i dag, men det skal jeg ikke bekymre meg over :D Alt så bra ut. So far, so good. Kommer til å takle det veldig dårlig uansett om det ikke skulle gå veien denne gangen heller, så skal virkelig prøve å ikke være så redd, men heller glede meg over spiren. H*n var så søt! :) Neste UL i uke 12 :)
Så bra at alt står bra til med den lille :) :Heartred
 
Gratulerer med den lille og hjerteslag! :D
Ved påvist hjerteslag i uke 9-10 er sannsynligheten for å miste like liten som om du skulle vært 12 uker uten å ha sett hjerteslag, så blir som å jukse seg litt frem til den milepælen ;)

Takk! :Heartred Ja?! Da skal jeg glede meg litt ekstra :Heartred:Heartred Takk for info, søte deg! Håper alt står bra til med deg og lille også :Heartred
 
Hurra for en søt liten bønne [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ Dette går nok bra! Og bare 3 uker til vi er i uke 12 :) [emoji255]
 
Takk! :Heartred Ja?! Da skal jeg glede meg litt ekstra :Heartred:Heartred Takk for info, søte deg! Håper alt står bra til med deg og lille også :Heartred

Om guffen form er noen fasit, så har spiren det helt supert :p
 
Så gøy å se lille spiren! [emoji4][emoji173] Det må jo være betryggende når alt ser bra ut og du får høre hjerteslag![emoji173][emoji173][emoji173]
 
Så gøy å se lille spiren! [emoji4][emoji173] Det må jo være betryggende når alt ser bra ut og du får høre hjerteslag![emoji173][emoji173][emoji173]

Ja, det var veldig betryggende :Heartred:Heartred Bare 2 uker og 2 dager til 12 uker nå! :)
 
10+0: ny uke!
14 dager til uke 12!
16 dager til ny tul :)
Milepæl: forbi der jeg mistet sist
:)

Føler meg igrunn akkurat slik som forrige uke: trøtt, ømme brystvorter og brystene har blitt litt større, mensmurringer av og til, litt uggen til tider. Altså har jeg det slett ikke så ille. Har litt avsmak på kjøtt. Drakk ingefærte i går som smakte såpe, og jeg elsker egentlig ingefærte.. Det er vel utover nå at symptomene kan komme til å dabbe litt av. Jeg håper egentlig ikke det - jeg kommer vel til å bli ganske stresset viss symptomene forsvinner selvom jeg vet at det er vanlig :p
 
Last edited:
Back
Topp