Håp om søsken

Ja, akkurat sånn er det. Jeg gleder meg til et liv uten fokus på sykluser igjen. :shy:
Fra en som er der. Det er deilig

(dessuten har jeg ikke syklus. Jeg fikk satt inn hormonspiral uten å ha fått igjen mens og har fortsatt ikke fått den og trives fint med det. For jeg skal ikke ha flere barn.)
 
Fra en som er der. Det er deilig

(dessuten har jeg ikke syklus. Jeg fikk satt inn hormonspiral uten å ha fått igjen mens og har fortsatt ikke fått den og trives fint med det. For jeg skal ikke ha flere barn.)

Ja, jeg fikk jo blødning ganske kjapt etter fødsel, men gikk jo da på hormonell prevensjon, så mulig den var med på å starte opp blødningene. Men helt frem til juni 2017 så brydde jeg meg ingenting om de uregelmessige blødningene, det var er godt liv. :knegg:

Blødningsfritt liv når man ikke ønsker flere barn høres også VELDIG greit ut. :)
 
Ja, jeg fikk jo blødning ganske kjapt etter fødsel, men gikk jo da på hormonell prevensjon, så mulig den var med på å starte opp blødningene. Men helt frem til juni 2017 så brydde jeg meg ingenting om de uregelmessige blødningene, det var er godt liv. :knegg:

Blødningsfritt liv når man ikke ønsker flere barn høres også VELDIG greit ut. :)

Veldig greit. Rett og slett bonus.

Altså, siste mens var da før jeg ble gravid med hun som er passert to år! Den som sto på papirene når jeg var gravid. Som termin var regnet etter.

Hadde jo renselse. Men så er ikke kroppen min så god på dette her. Så halvannet år har det gått før også, så at jeg satte inn spiral 1 år og 4 mnd etter fødsel og ikke hadde fått mens er uvanlig. Men så har jeg ikke fått den heller. Bonus
 
Jeg har telt/tenkt feil. :bag: Da jeg planla utsettelse av blødningen etter negativt frys, så regnet jeg visst 29 dagers sykluser og ikke 28. Det innså jeg først nå, da jeg så på det en gang til. Så da er det veldig greit at 3 av de dagene jeg har telt for mye kom allerede denne syklusen her. :knegg: Så er jeg spent på de neste Letrozol-syklusene nå, og hva de sier i Porsgrunn om planen min. Jeg forventer tr på onsdag, så da melder jeg det inn med en gang den kommer. :)

Edit nr. 1, 4.3: Begynte å spotte i går. :bored: Ser ut som tr kommer i dag. Jeg fikk altså ikke 3 dager utsettelse likevel ser det ut som - veldig rart! Dersom jeg kan slippe spraykontroll, så kan det jo gå fint. Med tr 20. juni, spraystart 9. juli og sprøytestart rundt 25. juli (2 1/2 uke på spray?)

Edit nr. 2, 4.3: Blødningen kom den. Blir Letrozol på tirsdag da. Jeg skal sende melding til Porsgrunn i Crypho nå. Så får vi se hvor langt frem de er villige til å planlegge nå. :angelic:

Edit nr 3, 5.3: What? Altså: Uten progesteronstøtte har jeg alltid fått blødningen 12-14 dpo, og eventuelt spotting dagen før blødningen. Ved blødning har det alltid tatt seg opp til medium/kraftig blødning i løpet av 1-2 dager. Nå begynte jeg å spotte brunt lørdag ettermiddag, mer enn bare på papiret så måtte ha truseinnlegg også. I går ettermiddag gikk det over til friskt blod i trusa og selvsagt også på papiret ved hvert tørk, nok til at jeg måtte btuke minste bindet. I dag morges var det kun litt friskt blod på papiret og nå er det kun litt brunt og noen striper rødt innimellom. :bored: Æsj altså. Kroppen! Aldri opplevd før. Når det først blør så blør jeg i flere dager sammenhengende. Jeg ville jo normalt tenkt definitiv CD 1 i går, friskt blod hele ettermiddag/kveld og natt. I så fall er det jo Letrozol i morgen. Hmm... Jeg er forvirra. Noe er galt med temping og EL-test også, for i følge de var jeg bare 10 dpo i går. :shifty: (Det er ingen mulighet for festeblødning/graviditet altså.) Ikke noe svar i Crypho i dag, men det tar nok et par dager.

Edit nr 4, 6.3: Ikke noe blod i dag. Jeg er helt forvirret. Tør ikke regne dagen i dag som CD3 likevel da.

Edit nr 5, 10.3: Snakk om surr! Jeg sluttet helt å blø, og tempen var høy. Så det var ikke tr. Rareste syklusen jeg har opplevd. Friskt blod og behov for bind (det jeg pleier å kalle "light" i FF), men likevel ikke tr. Begynte å spotte igjen på torsdag og i går var det litt frisk blødning igjen (light) og i dag sa det PANG! Kraftigste blødningen jeg har hatt noensinne i normal syklus (altså sett bort fra MA og fødsel). Jaja. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om dette, jeg vet ikke enda om litt forlenget syklus er positivt mtp forsøket i august - for jeg har ikke fått svar i Crypho enda. Uansett ønsker jeg å få tilbake stabile sykluser med Letrozol (for det er enklere å planlegge etter OG gyn i Porsgrunn mente jo at der var en stor fordel før IVF.)

20180314_175357.png


Så mitt forsøk nå er Letrozol på kveld istedenfor morgen, fra CD2-6 (altså ca 12 timer tidligere, jeg pleier jo å ta morgen fra CD3.) Endring nummer to; 7,5 mg Letrozol. Det har jeg ikke stor nok resept til helt frem til august, så jeg håper jeg får lov av legen i Porsgrunn (har jo ikke fått svar i Crypho om det heller.)

Edit nr 6, 16.3: Fikk svar i Crypho hvor de beklaget at jeg ikke har fått svar, og at legen skal gi meg svar til uka.

Edit nr 7, 20.3: Venter på svar i Crypho og venter på EL. Jeg har funnet ut at hudutslettet jeg opplever i ansikt og på hendene kan være bivirkning av Q10. Jeg er litt usikker på hva jeg gjør med det fremover. :bag:
 
Last edited:
Telefon fra Porsgrunn

Jeg får ikke lov å bruke 7,5 mg Letrozol (jeg får gjøre en vurdering av det neste syklus da. :p )

Jeg skal ha UL-kontroll etter nedregulering før sprøytestart, så jeg må ikke få mensen for tidlig i juni (så sånn sett greit at forrige syklus ble litt lengre.)

Jeg har nå fått holdt av plass i uke 33. :D Planlagt at jeg kan ha nedreguleringskontroll 30.7 eller 31.7 og sprøytestart omtrent 1.8. Så må vi bare se om syklusene mine fremover kan være enige i det de og. :)

Så da var jeg klar. Jeg skal melde inn mens fremover, og i mai må jeg også minne dem på revisjon til blodprøver.

Da håper jeg at Letrozol fungerer mer normalt i syklusene fremover.
 
Håper syklusene samarbeider da
 
Håper syklusene samarbeider da

Ja, men de sa at jeg uansett får plass. Det er mer jeg som er redd det i verste fall må forskyves en del om det blir mye kluss. Jeg vil jo gjerne i gang med sprøyter så fort som mulig i august. :D
 
Ja, men de sa at jeg uansett får plass. Det er mer jeg som er redd det i verste fall må forskyves en del om det blir mye kluss. Jeg vil jo gjerne i gang med sprøyter så fort som mulig i august. :D
Plass får du!
 
Plass får du!

Ja. Jeg er bare utålmodig. Og siden de egentlig hadde planlagt forsøk for meg etter påske så sa sykepleieren først: "Vi ser det jo på kontroll rett over påske!" Og da ble jeg helt forvirret, men så fikk vi ryddet opp i det da. Og da kjente jeg at det er lenge til august. :rolleyes: Heldigvis er jeg veldig klar på at det er uaktuelt med forsøk før august, så jeg falt ikke for fristelsen til å forsøke om jeg kunne hoppe i et forsøk nå. :shy:

Jeg merker at gutten min blir eldre, og jeg tenker nå at det kanskje var veldig bra at det ikke har klaffet enda. Hvis jeg blir syk så er han mye mer klar for å takle det nå enn det han var i høst. :Heartred
 
August kommer fortere enn du aner :)
 
August kommer fortere enn du aner :)

Ja, det er egentlig null stress. :knegg: Deilig med (nesten) fullt fokus på andre ting en periode, og jeg er veldig glad i vår og sommer. Så det er egentlig bra dette. ;) ("Nesten" fordi det er litt fokus med Letrozol og sykluser da. :shy:)

Som jeg har sagt mange ganger: Søskenforsøk er helt annerledes enn første gang. :Heartred Da var ventetiden grusom. :bag:
 
Positiv EL-test CD 14, og så temp stigning over et par dager nå. Så EL var enten CD 14 eller CD 15. Tok bare én EL-test for jeg hadde så sinnsyke smerter og bestemte meg bare for å sjekke. Det er noe dritt at endoen vokser, men godt at syklusen nå ser ut til å bli Letrozol-normal for meg. Så er jeg spent på lengden på lutealfasen nå, for den også var lenger enn vanlig nå sist.

Jeg har sluttet på Q10 for å se om det hjelper på hudutslettet, og det ser sånn ut. Skal ta pause hele påsken for å sjekke at det blir helt borte. Så er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre videre om det er riktig at Q10 gir meg utslett. :bag:

God påske! :D
 
Positiv EL-test CD 14, og så temp stigning over et par dager nå. Så EL var enten CD 14 eller CD 15. Tok bare én EL-test for jeg hadde så sinnsyke smerter og bestemte meg bare for å sjekke. Det er noe dritt at endoen vokser, men godt at syklusen nå ser ut til å bli Letrozol-normal for meg. Så er jeg spent på lengden på lutealfasen nå, for den også var lenger enn vanlig nå sist.

Jeg har sluttet på Q10 for å se om det hjelper på hudutslettet, og det ser sånn ut. Skal ta pause hele påsken for å sjekke at det blir helt borte. Så er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre videre om det er riktig at Q10 gir meg utslett. :bag:

God påske! :D

God påske [emoji214][emoji214][emoji214][emoji214]
 
God påske, kos dere med Lillemann, neste påske håper jeg du er gravid
 
Godt syklusen holder seg stabil[emoji4] Du, de Q10 klarer ikke jeg å svelge jeg, makan til svære piller da[emoji33]
God påske til dere[emoji16][emoji214][emoji169]
 
God påske :chicken:
 
God påske, kos dere med Lillemann, neste påske håper jeg du er gravid

Ja, det hadde vært veldig fint. :) Vi koser oss masse, håper du får en strålende påske med trekløveret ditt. :D
 
Godt syklusen holder seg stabil[emoji4] Du, de Q10 klarer ikke jeg å svelge jeg, makan til svære piller da[emoji33]
God påske til dere[emoji16][emoji214][emoji169]

Det gikk egentlig veldig greit å svelge, måtte legge dem litt langt bak på tungen og styrte et halvt glass vann, men gikk fint. :p Veeeldig fint om syklusene mine stabiliserer seg nå! Vil gjerne ha planen min i orden. :shy: God påske til deg, håper du får kost deg med familien. :) :Heartred
 
Back
Topp