Håp om søsken

Det var jo ganske raskt! Håper likevel dere kan drite i hele Porsgrunn ;)

Ja, 3 måneder fra henvisning til forsamtale er veldig fint. Jeg vet bare ikke om det da er 16 uker ventetid på forsøk etter det, for det stod 12 og 16 uker på oversikten over ventetider. :) Helt greit uansett, vi er forberedt på lang ventetid om FS ikke er avslutningen vår, men jeg håper vi slipper ny klinikk. :D
 
Ja, 3 måneder fra henvisning til forsamtale er veldig fint. Jeg vet bare ikke om det da er 16 uker ventetid på forsøk etter det, for det stod 12 og 16 uker på oversikten over ventetider. :) Helt greit uansett, vi er forberedt på lang ventetid om FS ikke er avslutningen vår, men jeg håper vi slipper ny klinikk. :D

Det er nok ikke urealistisk å tenke 16 uker til etter forsamtale... :meh:
 
Det er nok ikke urealistisk å tenke 16 uker til etter forsamtale... :meh:

Nei, virker jo hvert fall som 12 uker var helt nøyaktig. Så da stemmer nok 16 også. :)
 
CD11

Da kan jeg visst pakke bort termometer og EL-testene jeg kjøpte. :hilarious:

Kontroll på FS i dag. Ett flott egg av god størrelse på venstre side og to "betydelig mindre" på høyre side (hun sa at de var så mye mindre at hun ikke trodde de inneholdt modne egg). Så da skal jeg sette Ovitrelle (eggløsningssprøyte) i morgen. For at de skal ha kontroll på når min EL faktisk er. Start på Suprecur (nedregulering, nesespray) neste lørdag. Deretter fire uker med nedregulering pga. at jeg har endometriose (det var også noe hun fortalte i dag). Kontroll av nedregulering 24. oktober, oppstart sprøyter planlagt 26. oktober og første kontroll på sprøytene 3. november (sprøytedag 9).

Hun bestemte ny dose av sprøytene basert på foliklene mine nå, så hun ville at jeg skal bruke 200 IE, og Bemfola kommer ikke i den størrelsen så da ble det Puregon istedet (samme virkestoff). (Bemfola kommer i 225, men da må jeg kjøpe 25 IE unødvendig på hver sprøyte.)

Jeg hadde ikke planlagt å ha med kjøleskaps-sprøyte fra Oslo i dag, det kom uventet, men etter en telefon til det største apoteket på veien hjem så hadde de det heldigvis inne der. Så da kom den seg raskt i nytt kjøleskap hjemme, istedenfor å bli med på hele turen fra Oslo. De hadde forresten glemt å legge inn resept på alle medisinene slik de sa. Så farmasøyten fant kun resept på Suprecur, men heldigvis etter en telefon til FS kom resepten på Ovitrelle og (og også Puregon, men det kjøpte jeg ikke nå).

Jeg kunne ta kontrollen 24. oktober hos privat gynekolog lokalt, så det gjør jeg. Det er svært sannsynlig at jeg er nedregulert da (3,5 uke).

Så da er planen klar. :)
 
CD11

Da kan jeg visst pakke bort termometer og EL-testene jeg kjøpte. :hilarious:

Kontroll på FS i dag. Ett flott egg av god størrelse på venstre side og to "betydelig mindre" på høyre side (hun sa at de var så mye mindre at hun ikke trodde de inneholdt modne egg). Så da skal jeg sette Ovitrelle (eggløsningssprøyte) i morgen. For at de skal ha kontroll på når min EL faktisk er. Start på Suprecur (nedregulering, nesespray) neste lørdag. Deretter fire uker med nedregulering pga. at jeg har endometriose (det var også noe hun fortalte i dag). Kontroll av nedregulering 24. oktober, oppstart sprøyter planlagt 26. oktober og første kontroll på sprøytene 3. november (sprøytedag 9).

Hun bestemte ny dose av sprøytene basert på foliklene mine nå, så hun ville at jeg skal bruke 200 IE, og Bemfola kommer ikke i den størrelsen så da ble det Puregon istedet (samme virkestoff). (Bemfola kommer i 225, men da må jeg kjøpe 25 IE unødvendig på hver sprøyte.)

Jeg hadde ikke planlagt å ha med kjøleskaps-sprøyte fra Oslo i dag, det kom uventet, men etter en telefon til det største apoteket på veien hjem så hadde de det heldigvis inne der. Så da kom den seg raskt i nytt kjøleskap hjemme, istedenfor å bli med på hele turen fra Oslo. De hadde forresten glemt å legge inn resept på alle medisinene slik de sa. Så farmasøyten fant kun resept på Suprecur, men heldigvis etter en telefon til FS kom resepten på Ovitrelle og (og også Puregon, men det kjøpte jeg ikke nå).

Jeg kunne ta kontrollen 24. oktober hos privat gynekolog lokalt, så det gjør jeg. Det er svært sannsynlig at jeg er nedregulert da (3,5 uke).

Så da er planen klar. :)

Håper du takler nesesprayen greit, for dette blir langtekkelig :p
Men høres veldig fornuftig ut mtp å hemme endoen :) Liker at de formsyr opplegget så det blir perfekt nettopp for deg! *tommelopp*
 
Håper du takler nesesprayen greit, for dette blir langtekkelig :p
Men høres veldig fornuftig ut mtp å hemme endoen :) Liker at de formsyr opplegget så det blir perfekt nettopp for deg! *tommelopp*

Jeg hadde det veldig fint med Synarela, uten endo-plager (var veldig bra), men Suprecur er jo med et helt annet virkestoff så jeg er ganske spent på nesten 4 uker på den. Jeg fikk beskjed om at dersom jeg får svært plagsomme bivirkninger skal jeg få kontroll etter 2 uker nedregulering og fremskyndet start på sprøytene. Håper det går bra på nesesprayen da, så jeg kan følge dagens plan, og endometriosen forhåpentligvis blir helt innskrumpet. :D
 
Regimet er forresten sånn at Suprecur skal jeg ta ett spray i ett nesebor fire ganger daglig, kl 7 - 12 - 17 - 22.

Etter sprøytestart så skal jeg ta Puregon mellom 18-21 og Suprecur 7 - 15 - 22 (altså 3 spray).

Blir mest det sprayet kl 12/15 som blir klønete på jobb. Og noen arrangementer i helgene i oktober som kan bety at nesespray (17/22) og sprøyter må bli med på fest. :rolleyes:
 
Jeg har med sprayen overalt siden den må tas fire ganger om dagen[emoji12]

Ja, må vel bli litt sånn. Artige greier. :p Akkurat det var kjekkere med Synarela, den måtte jeg bare ta morgen og kveld.
 
Ja, må vel bli litt sånn. Artige greier. :p Akkurat det var kjekkere med Synarela, den måtte jeg bare ta morgen og kveld.
Hehe ja! Det var bedre med Synarela. Men i og med at en privatklinikk har valgt å bruke Suprecur, er den bedre enn Synarela da tro?
 
Hehe ja! Det var bedre med Synarela. Men i og med at en privatklinikk har valgt å bruke Suprecur, er den bedre enn Synarela da tro?

Tja. Litt ulike resultater når jeg forsøker å søke på medisinske artikler. Og litt forskjellig avhengig av kvinnens diagnose. Jeg spurte på FS hvorfor de foretrakk Suprecur og da sa hun at det oftere var kvinner som ikke var fullt nedregulert etter to uker på Synarela. Så da foretrakk de den hvor nesten alle responderer. :)
 
Ovitrelle ble satt istad, så da er EL sannsynligvis i løpet av 36-48 timer etter. Slik jeg har forstått det. Sannsynligvis mandag da. Vi legger inn litt aksjer i tilfelle det plutselig skulle gå an å få til noe fantastisk på egenhånd (og slippe å betale for privatforsøk), men tror ikke så veldig på den muligheten. (Fikk hvert fall beskjed på Fertilitetssenteret at Suprecur i uke 3 til uke 4 i svangerskapet ikke er farlig, så jeg forstod det som at de anbefalte å prøve.)

Rart å sette sprøyter i magen igjen. :p Satte Fragmin sprøyter i svangerskapet, men etter det har det heldigvis ikke vært så mye sprøyter. :rolleyes: Blir vel fort en del sprøyter i slutten av oktober igjen nå. :knegg:

Under én uke til start på nesespray. Wohoo! :D
 
Spennende med ny plan [emoji3] som ser ut til å være veldig individuelt tilpasset [emoji1305]
 
Spennende med ny plan [emoji3] som ser ut til å være veldig individuelt tilpasset [emoji1305]

Ja! Det er herlig med en god plan man føler selv også at burde passe. Så håper jeg at det funker godt. :D
 
Kroppen jobber iherdig nå, og jeg kjenner mye på høyre side enda det var på venstre side det var ett modent egg. På høyre var det to umodne. Regner med eggløsning skjer i løpet av morgendagen. Så er det bare en liten arbeidsuke og vips ny helg og Suprecur. Ganske kvalm av Ovitrelle, så det har vært en rolig søndag hjemme. :)
 
Kroppen jobber iherdig nå, og jeg kjenner mye på høyre side enda det var på venstre side det var ett modent egg. På høyre var det to umodne. Regner med eggløsning skjer i løpet av morgendagen. Så er det bare en liten arbeidsuke og vips ny helg og Suprecur. Ganske kvalm av Ovitrelle, så det har vært en rolig søndag hjemme. :)
Nå skjer det mye rart så nå går tiden fort synes jeg
 
Nå skjer det mye rart så nå går tiden fort synes jeg

Ja, godt det skjer litt underveis og godt å være i gang. :) I dag murrer det noe aldeles voldsomt og jobber masse. Så den sprøyten har satt noe i gang hvert fall. :D :p
 
Virker ikke som egget har løsnet enda, mye fruktbare tegn fortsatt. Nå håper jeg at kroppen klarer å slippe det egget. :bag: Typisk min kropp at det ikke funker selv med Letrozol og Ovitrelle. :nailbiting: Ovitrelle ble satt ca kl 15 på lørdag. Altså for ca 66 timer siden. Jeg finner noen steder at det står eggløsning inntil 72 timer etter sprøyta, men hvis ikke jeg er helt sikker på eggløsning innen torsdag så må jeg nesten ringe FS og høre hva de sier. Jeg håper ikke Ovitrelle tullet det til for meg, for egget var jo modent på fredag og fruktbare tegn var svært tydelige lørdag morgen - altså før Ovitrelle.

Edit: Mye smerter på høyre side i dag igjen. Jaja. Rare kroppen. Håper på tydelige ikke-fruktbare tegn i morgen. :)
 
Last edited:
Back
Topp