Håndarbeid

Og vil strikke en heldress!
 
Og vil strikke en heldress!
Det har jeg også planer om :) Strikker du alt i 0-3 mnd? Kjenner jeg er litt usikker hvor mye jeg skal strikke i minste str...eller om jeg skal strikke en størrelse større for å gjerne kunne bruke det litt lenger (bortsett fra hentesettet da) :happy:
 
Ble ferdig med romper:

Vis vedlegget 245575

Og jakken - begge skal trolig med i hentesett:

Vis vedlegget 245576

En bukse (fant ikke ferdig bilde), djevellue og sokker er også ferdige siste ukene :) Planen videre er en bukse til (de ble så fine!), en kjole på pinnene og en rosa smokkelenke i hvertfall. Så får vi se. Har garn til et sett også, men får se hva jeg gjør. Venter også på at svigermor skal strikke sitt og at mamma skal strikke ferdig mor signe teppet. Babytøyet ellers ble for små pinner for henne ;)
Flott sett! Gleder meg til å få vite kjønn, da blir det full fart på strikkepinnene her også :)
 
Det har jeg også planer om :) Strikker du alt i 0-3 mnd? Kjenner jeg er litt usikker hvor mye jeg skal strikke i minste str...eller om jeg skal strikke en størrelse større for å gjerne kunne bruke det litt lenger (bortsett fra hentesettet da) :happy:

Mesteparten av det jeg har strikket i år er 0-3 mnd ca, luen jeg strikket er opptil 1/2 år. Men heldresser jeg har garn til er 18 mnd, svigermor har en som er 3 mnd, samt at jeg har 2 sett i bomull som er for de første ukene. Planlegger strikke en heldress i 6-9 mnd eller så :) Gått litt i surr i hva jeg har garn/planlagt.

Ville strikket noe i den minste størrelsen (da gjerne tynnere ull, eventuelt bomull). Hentesettet mitt er i bomull, samme med de 2 heldressene i 0/1 mnd. Ellers er jo strikkaklær i 6/9 mnd perfekt for den kalde høsten :)
 
Mesteparten av det jeg har strikket i år er 0-3 mnd ca, luen jeg strikket er opptil 1/2 år. Men heldresser jeg har garn til er 18 mnd, svigermor har en som er 3 mnd, samt at jeg har 2 sett i bomull som er for de første ukene. Planlegger strikke en heldress i 6-9 mnd eller så :) Gått litt i surr i hva jeg har garn/planlagt.

Ville strikket noe i den minste størrelsen (da gjerne tynnere ull, eventuelt bomull). Hentesettet mitt er i bomull, samme med de 2 heldressene i 0/1 mnd. Ellers er jo strikkaklær i 6/9 mnd perfekt for den kalde høsten :)
Ja, får strikke opp litt i den minste størrelsen også, er jo så fantastisk små og skjønne plagg så er jo bare gøy å strikke di små babyklærne :love7 6/9 mnd er perfekt for høst/vinter ja, så blir nok strikket endel i denne størrelsen :) Åhr, gleder meg skikkelig til å sette i gang med produksjonen :Heartred
 
Min strikkelyst har fortsatt ikke kommet tilbake. Jeg drømmer, men jeg får det ikke ut i hendene/til livs ...

I et forsøk på å motivere var jeg i butikken i dag, etter å ha sett et babyteppe jeg synes var så fint. Så tenkte jeg skulle forsøke å hekle det. Her er fargene, prøvde meg på noe fhv nøytralt, og så elsker jeg gult. Håper det blir bra. Bilde av originalteppene (inkl oppskrift) finner dere her, for de som er interessert: Bølgeteppe til baby

8A144462-6957-4A25-8B4A-8000C1E297FB.jpeg
 
Min strikkelyst har fortsatt ikke kommet tilbake. Jeg drømmer, men jeg får det ikke ut i hendene/til livs ...

I et forsøk på å motivere var jeg i butikken i dag, etter å ha sett et babyteppe jeg synes var så fint. Så tenkte jeg skulle forsøke å hekle det. Her er fargene, prøvde meg på noe fhv nøytralt, og så elsker jeg gult. Håper det blir bra. Bilde av originalteppene (inkl oppskrift) finner dere her, for de som er interessert: Bølgeteppe til baby

Vis vedlegget 245877
Flott teppe, og lekkre farger du har valgt :) Kommer garantert til å bli et flott teppe :)
 
Har heklet i halvannet døgn nå, haha. 15 cm (x 60) unnagjort, bare 65 cm igjen ...:p

Fargene stemmer for ordens skyld best med bildet over av selve garnet. Det blir veldig fint, synes jeg.

Vis vedlegget 246104
Så pent. Jeg har aldri lært meg å hekle.
 
Flere som ikke klarer holde seg til 1 prosjekt?

Akkurat nå har jeg imponerende følgende på pinnene:

- mor signe teppe i gult
- ett babyteppe i riller lysegrått og samme i mørkegrått
- en sokk (dog ferdig med første)
- en djevellue
- en olivesstrømpebukse
- en sparkebukse (straks ferdig med bein nr 2)

Tror det var alt :p
 
Flere som ikke klarer holde seg til 1 prosjekt?

Akkurat nå har jeg imponerende følgende på pinnene:

- mor signe teppe i gult
- ett babyteppe i riller lysegrått og samme i mørkegrått
- en sokk (dog ferdig med første)
- en djevellue
- en olivesstrømpebukse
- en sparkebukse (straks ferdig med bein nr 2)

Tror det var alt :p
Skal vi seee....
- et babyteppe
- en tøffel (til toving, til mannen)
- en sokk (til meg )
- en retrokofte (til meg)
- en genser (til meg)
- et bokmerke (en rev med fylt hode og hale)
- et teppe av bestemorruter
- en babyvott
- et sitteunderlag (til toving)

Tror det var alt... :D
Kjenner jeg meg selv rett blir det påbegynt flere prosjekter innen disse er ferdig. ;)
 
Skal vi seee....
- et babyteppe
- en tøffel (til toving, til mannen)
- en sokk (til meg )
- en retrokofte (til meg)
- en genser (til meg)
- et bokmerke (en rev med fylt hode og hale)
- et teppe av bestemorruter
- en babyvott
- et sitteunderlag (til toving)

Tror det var alt... :D
Kjenner jeg meg selv rett blir det påbegynt flere prosjekter innen disse er ferdig. ;)

Jeg kan ikke da majoriteten av strikkepinnene jeg trenger er brukt allerede :p
 
Hahaha. Ja, jeg har litt av hvert jeg. Noe tør jeg ikke nevne, ryddet akkurat i alt garn og fant ting jeg helt hadde glemt jeg noen gang begynte på, men listen er omtrent slik:

- Mariusdress baby (skulle være gave til venninne for snart 3 år siden)
- 1 lue
- 1 lue til
- 1 par sokker
- Høstruta kofte
- Kona til Rolf kofte
- Vendela-genser
- Adventskalenderkofte
- Skjerf
- Sommertopp
- Sukkertøykjole
- Retrokofte
- Heklet babyteppe

Jeg kun trepinner, og sverger til KnitPro der jeg kan skifte pinner fra wire til wire, slik at strikketøy kan ligge på wiren selv om jeg kanskje trenger pinnene til noe annet midlertidig. Akter å få en hel del ferdig altså, mye mangler bare montering og noen få omganger, og et par ting kan det hende jeg bare dropper. Jeg kastet faktisk 2-3 halvferdige prosjekter her for et par uker siden, blant annet en Elias-genser jeg liksom skulle strikke til guttungen da han var 2 og en kåpe jeg heklet til meg selv for like lenge siden, i en redselsfull lilla farge. Nei, måtte bare ha det bort! :oops:
 
Ah, et par votter også ja. Pluss at jeg hev en halvstrikket vott i går, fikk helt krupp av den også.
 
Jeg har 4 stykker av hver av de størrelsene jeg bruker oftest. :D bruker kun 80cm rundpinner til alt, så blir ikke så mye pinner å holde styr på likevel. :p

Hater å bruke lange pinner :p Kun på tepper osv jeg bruker det. Men har knekt så mange strømpepinner at jeg må være kreativ før jeg husker kjøpe fler i 2,5 :p
 
Hahaha. Ja, jeg har litt av hvert jeg. Noe tør jeg ikke nevne, ryddet akkurat i alt garn og fant ting jeg helt hadde glemt jeg noen gang begynte på, men listen er omtrent slik:

- Mariusdress baby (skulle være gave til venninne for snart 3 år siden)
- 1 lue
- 1 lue til
- 1 par sokker
- Høstruta kofte
- Kona til Rolf kofte
- Vendela-genser
- Adventskalenderkofte
- Skjerf
- Sommertopp
- Sukkertøykjole
- Retrokofte
- Heklet babyteppe

Jeg kun trepinner, og sverger til KnitPro der jeg kan skifte pinner fra wire til wire, slik at strikketøy kan ligge på wiren selv om jeg kanskje trenger pinnene til noe annet midlertidig. Akter å få en hel del ferdig altså, mye mangler bare montering og noen få omganger, og et par ting kan det hende jeg bare dropper. Jeg kastet faktisk 2-3 halvferdige prosjekter her for et par uker siden, blant annet en Elias-genser jeg liksom skulle strikke til guttungen da han var 2 og en kåpe jeg heklet til meg selv for like lenge siden, i en redselsfull lilla farge. Nei, måtte bare ha det bort! :oops:
Ah, et par votter også ja. Pluss at jeg hev en halvstrikket vott i går, fikk helt krupp av den også.

Godt jeg ikke er den verste av oss :p Brukte november til å få strikket ferdig en del prosjekter, men tepper blant annet går tregt!
 
Flere som ikke klarer holde seg til 1 prosjekt?

Akkurat nå har jeg imponerende følgende på pinnene:

- mor signe teppe i gult
- ett babyteppe i riller lysegrått og samme i mørkegrått
- en sokk (dog ferdig med første)
- en djevellue
- en olivesstrømpebukse
- en sparkebukse (straks ferdig med bein nr 2)

Tror det var alt :p
Jeg har bare sokk nr 2 i to ulike par og en bukse på pinner:)

Begge de vordende bestemødre har meldt inn leveranser. Min mor har strikket bukse og jakke i hvitt som hentesett, men ventet med å strikke lue fordi det var en jente-modell og en gutte-modell på luene. Jeg sa jeg syntes jente-modellen var finest uansett, så den ville jeg helst ha selv om det ble gutt. Tror hun nesten ble litt oppgitt. Jeg får akseptere at det blir blå eller rosa knapper på jakka :) Tipper også at blomstene på "jentelua" kommer i blått om det viser seg at jeg venter gutt. Oppskriften hadde rosa påbroderte blomster.
 
Hahaha. Ja, jeg har litt av hvert jeg. Noe tør jeg ikke nevne, ryddet akkurat i alt garn og fant ting jeg helt hadde glemt jeg noen gang begynte på, men listen er omtrent slik:

- Mariusdress baby (skulle være gave til venninne for snart 3 år siden)
- 1 lue
- 1 lue til
- 1 par sokker
- Høstruta kofte
- Kona til Rolf kofte
- Vendela-genser
- Adventskalenderkofte
- Skjerf
- Sommertopp
- Sukkertøykjole
- Retrokofte
- Heklet babyteppe

Jeg kun trepinner, og sverger til KnitPro der jeg kan skifte pinner fra wire til wire, slik at strikketøy kan ligge på wiren selv om jeg kanskje trenger pinnene til noe annet midlertidig. Akter å få en hel del ferdig altså, mye mangler bare montering og noen få omganger, og et par ting kan det hende jeg bare dropper. Jeg kastet faktisk 2-3 halvferdige prosjekter her for et par uker siden, blant annet en Elias-genser jeg liksom skulle strikke til guttungen da han var 2 og en kåpe jeg heklet til meg selv for like lenge siden, i en redselsfull lilla farge. Nei, måtte bare ha det bort! :oops:
We have a winner! :D
 
Back
Topp