Håndarbeid

Haha, samme problemet her! Er så mye jeg vil lage, så nå har begynt å ha stressedrømmer om strikking :hilarious:

Knegg.

Nei, nå skal jeg lage meg en kopp karamellkaffe og ta meg sammen så jeg får nøstet på ørene på dådyrkysa før jeg strikker videre på Willow eller noe annet, må bare skvise inn en gåtur med jentungen først. Før mer skikkelig strikking altså.
 
Den er så fin! Den skal jeg også strikke. Kom tilfeldigvis over deg på Instagram, så måtte jeg bare følge. Gøy med litt strikke inspirasjon.

Ja, ikke sant den er skjønn? Bare koselig med følgere - jeg følger gjerne igjen, og tror jeg allerede har gjort det! ;)
 
Dere som har barn fra før; hvor lenge passet barna str. 0 og 0-3 mnd i strikketøy, og hvor stor var babyen? Jeg tør aldri legge opp til noe i de minste størrelsene, men vil jo gjerne ha noen plagg som passer helt i starten :) Til nå har jeg nesten bare strikka i 6-12 mnd. Tror jeg kommer til å få en stor unge :p
 
Dere som har barn fra før; hvor lenge passet barna str. 0 og 0-3 mnd i strikketøy, og hvor stor var babyen? Jeg tør aldri legge opp til noe i de minste størrelsene, men vil jo gjerne ha noen plagg som passer helt i starten :) Til nå har jeg nesten bare strikka i 6-12 mnd. Tror jeg kommer til å få en stor unge :p

Ulike oppskrifter gir ganske ulik størrelse på plaggene i 0-3 mnd er min erfaring. Mine barn har vært 2500g og 3200g og har svømt i den minste størrelsen. Har brukt dem 4-5 mnd. Strikkeplagg er jo tøyelige også... luene blir fortere for små enn jakkene. Har laget mest i str 3-6 mnd og oppover, for det kan de bruke leeeenge.
 
Størrelsene varierer etter oppskriften og hvem som har laget oppskriften.
Jeg fikk en stor baby men er ganske sikker at jeg kunne bruke 0-3 mnd strikket til han var rundt 3 mnd
 
Driver med beina på olivesstrømpebukse nå etter mange dagers strikkestopp :D
 
Jeg har mest i 3-6 og 6-9 mnd nå, et par ting i 0-3, og skal strikke mer i det, men holder meg nok mest til 3 mnd og oppover, og mange ting kan man jo bruke lenge ved å strikke lenger bråt og brette opp/ned.
 
Jeg kaller denne "gangstababy". ;) Skal feste tråder og lage snorer en gang... Utsetter som en gangsta!

Argh fil for stor ffs.
 
Tester...
Jeg leste først "for stor fis" ...

Men du, ta skjermdump av bildet på mobilen og klipp det til, så får du lagt det til med en gang.
Ble jammen for stort det også! Snapbildet var 1,08 MB, screenshoten av det ble 1,34. Jeg tror jeg går en tur med hunden og tar noen dype drag med luft før jeg prøver igjen.
 
Værsågodbligal!

Men fin lue! :cool:
 
Tester...

Ble jammen for stort det også! Snapbildet var 1,08 MB, screenshoten av det ble 1,34. Jeg tror jeg går en tur med hunden og tar noen dype drag med luft før jeg prøver igjen.
Tips! Last ned en app som kan endre oppløsning på bilder. Tror jeg har en som heter photo resizer. Kommer nok opp noe lignende om du søker i appstore. :)
 
Back
Topp