Håndarbeid til julibarna

Så utrolig mye fint dere har laget[emoji2] Jeg har holdt på med en genser til mannen i str XXL i evig lang tid nå og har egentlig som prinsipp å ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig med det jeg holder på med, men baby i magen forsvarer et unntak [emoji2] Kjøpte garn i går og er i gang med rosa kjole [emoji177][emoji177] Litt spent på hvordan det skal gå med heklekantene, for jeg har så å si aldri heklet før [emoji33] Men satser på at YouTube fikser biffen... [emoji28]IMG_3166.JPG
 
Så utrolig mye fint dere har laget[emoji2] Jeg har holdt på med en genser til mannen i str XXL i evig lang tid nå og har egentlig som prinsipp å ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig med det jeg holder på med, men baby i magen forsvarer et unntak [emoji2] Kjøpte garn i går og er i gang med rosa kjole [emoji177][emoji177] Litt spent på hvordan det skal gå med heklekantene, for jeg har så å si aldri heklet før [emoji33] Men satser på at YouTube fikser biffen... [emoji28]Vis vedlegget 245600

Så søt:) må lære hekle selv, men har ikke orka se på det enda :p
 
Så utrolig mye fint dere har laget[emoji2] Jeg har holdt på med en genser til mannen i str XXL i evig lang tid nå og har egentlig som prinsipp å ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig med det jeg holder på med, men baby i magen forsvarer et unntak [emoji2] Kjøpte garn i går og er i gang med rosa kjole [emoji177][emoji177] Litt spent på hvordan det skal gå med heklekantene, for jeg har så å si aldri heklet før [emoji33] Men satser på at YouTube fikser biffen... [emoji28]Vis vedlegget 245600

Hvilken oppskrift er dette? :)
 
Veldig fornøyd med romper til lillegutt [emoji170]
c03d6cc9be19f142c01630fab839847f.jpg
 
Kjempefin [emoji4] Nærmer meg ferdig jeg også, så får legge ut bilde her når jeg er i mål [emoji4]

Skal strikke en til i en annen fargekombo. Brukte drops baby merino uten å teste strikkefasthet[emoji85] så antall masker er 6 mnd, men har fulgt målene til 1 år [emoji85] så hvis jeg går ned til 3 mnd satser jeg på å få den i ca 6 mnd [emoji12]
 
Dere erfarne strikkere, jeg har et spørsmål. Hva er deres erfaring med trykknapper på hjemmestrikk? Jeg er snart ferdig med en body som skal ha trykknapper i skrittet, men jeg tenker at det kanskje lett blir stygt og at maskene fort ble "dratt" og ujevne etter noen gangs åpning og lukking..? Evt at trykknappene lett løsner..? Erfaringer? Bør jeg heller bruke vanlige små knapper?
 
Dere erfarne strikkere, jeg har et spørsmål. Hva er deres erfaring med trykknapper på hjemmestrikk? Jeg er snart ferdig med en body som skal ha trykknapper i skrittet, men jeg tenker at det kanskje lett blir stygt og at maskene fort ble "dratt" og ujevne etter noen gangs åpning og lukking..? Evt at trykknappene lett løsner..? Erfaringer? Bør jeg heller bruke vanlige små knapper?

Jeg har brukt begge deler, men jeg foretrekker vanlige knappet nettopp fordi man må være så forsiktig når man åpner trykknappene :)
 
Dere erfarne strikkere, jeg har et spørsmål. Hva er deres erfaring med trykknapper på hjemmestrikk? Jeg er snart ferdig med en body som skal ha trykknapper i skrittet, men jeg tenker at det kanskje lett blir stygt og at maskene fort ble "dratt" og ujevne etter noen gangs åpning og lukking..? Evt at trykknappene lett løsner..? Erfaringer? Bør jeg heller bruke vanlige små knapper?

Jeg fikk også det problemet, men siden jeg startet nederst så er det ikke laget knappehull:( hvordan løser du det?
 
Jeg fikk også det problemet, men siden jeg startet nederst så er det ikke laget knappehull:( hvordan løser du det?
Har ikke lagd knapphull jeg heller, men med små knapper klarer jeg å tre de mellom tre masker mange nok ganger til at det blir plass ;)
Men fikk tips på et annet underforum om at trykknapper gikk bra så lenge de var store (at de minst dekket 2x2 masker) og at de var sydd veldig godt fast i alle hullene. Så jeg prøver på det tror jeg.
 
Tror jeg og går for den sidte varianten [emoji4]
 
Dere erfarne strikkere, jeg har et spørsmål. Hva er deres erfaring med trykknapper på hjemmestrikk? Jeg er snart ferdig med en body som skal ha trykknapper i skrittet, men jeg tenker at det kanskje lett blir stygt og at maskene fort ble "dratt" og ujevne etter noen gangs åpning og lukking..? Evt at trykknappene lett løsner..? Erfaringer? Bør jeg heller bruke vanlige små knapper?
Jeg har av og til brukt slike: https://www.stoffogstil.no/sytilbehoer/knapper/trykknapp-prym-10mm-blanke-10stk
De løsner i alle fall ikke, men siden jeg bare har brukt dem på gaver så langt vet jeg ikke om maskene blir dratt etter de er brukt noen ganger.
 
Jeg har begynt på et «Småtrollteppe» fra Klompelompe. Er nybegynner, men har fått teken på det :D Morro når det faktisk ser pent ut også! (Får ikke lagt ut bilde.. får bare beskjed om at filen er for stor...)
 
Back
Topp