Håndarbeid og reise med fly

M

Moderator Amalie

Guest
Har hørt at enkelte sikkerthetskontroller i forskjellige land ikke slipper strikkepinner e.l. igjennom? Det hadde jo blitt krise delux hvis jeg ikke hadde fått tatt med meg håndarbeidet mitt på flyet! :eek:

Har noen av dere opplevd å bli fratatt strikkepinner e.l. i sikkerthetskontrollen når dere har vært på reisefot?
 
Det er opp til hver enkelt sikkerhetsvakt dessverre. Har opplevd å bli fratatt strømpepinner en gang. Har ellers løst det ved å ta med ekstra pinne, evt pinner en kan skru av selve pinnen på og så ha ekstra i bagasjen. Men stort sett har strikketøyet fått bli med, av en eller annen grunn funker det visst bedre med tre/bambuspinner enn metallpinner, uten at jeg forstår at de skal være noe mindre skadelige om en ser sånn på det. Men har som sagt bare opplevd det en eneste gang, og jeg har flydd mye med strikketøy :)
 
Jeg har opplevd å ikke få ha med neglesaks (USA), så det overrasker meg ikke at strikkepinner ikke er lov.
:p
 
Fikk konfiskert mine pinner på Mauritius. [emoji24]
 
Forstått det slik at man bør ha tre/bambus og helst arbeid allerede på pinnen.

Men at det er fryktelig individuellt på hvem du møter. Så er du uheldig så... [emoji21]
 
Aldri opplevd å bli fratatt strikkepinner på fly, men ofte at de trenger en ekstra kikk på veska mi i sikkerhetskontrollen (forsåvidt både med og uten strikketøy [emoji14]).
Men for lengre turer kan det jo være lurt å ha ekstrapinner i hovedbagasjen, sånn i tilfelle, og evt kun ha trepinner eller rundpinner i håndbagasjen om det passer til prosjektet. Ser for meg at strømpepinner i metall er det som er mest aktuelt å bli fratatt, rundpinner er som regel litt kortere og da ikke like skumle, tror eg.
 
Det kommer ann på folka i sikkerhetskontrollen har jeg skjønt. Er til slutt de som tar avgjørelsen om strikkepinner. Innenlands har jeg aldri opplevd å bli fratatt pinnene, men har trepinner :) Utenlands har jeg aldri tatt sjansen :p
 
Har ikke hatt noen problemer med håndarbeid i sikkerhetskontroll med unntak av årene rett etter 11. September angrepet.
Har reist endel både inn og utenlands.
 
Back
Topp