Guttenavn Harry- yay or nay?

Nei, det blir ikke pent med min skarre-r ...
 
Syna det er fint på engelsk men ikke norsk. Tenker på betegnelsen at noe er "harry", og da blir det feil i mine ører:p
 
Yay [emoji848] tror jeg.

Faktisk vanskelig å ta stilling til, fordi det er langt unna alt vi har vurdert [emoji848]
Men absolutt ikke et navn som jeg ikke liker, så kan ikke si nay heller [emoji6]
 
Harry er meget pent på engelsk, men jeg er ikke så veldig glad i norsk uttale.
Men det er kanskje litt preget av at det blir et ganske "hardt" navn på min dialekt, med veldig tydelig Y.
Hvis man kan gli det litt over i Harri som uttale er jeg veldig positiv :D
Her jeg bor sier vi Harri
 
Jeg personlig ville nok aldri kunne valgt det navnet, men spiller det egentlig noen rolle hva jeg ville valgt?

Jeg har møtte mange barn med navn jeg egentlig ikke liker, eller jeg ikke kunne se for meg på et lite barn, men det man ser er barnet, og ikke navnet. Når man først kommer over første reaksjon (inni hodet) "oi heter barnet det", begynner man å assosiere navnet med barnet, og brått kunne aldri barnet ha hett noe annet og navnet blir fint/vakkert.

Poenget mitt, liker dere navnet, ta det uansett hva nå andre mener om det
 
Her jeg bor sier vi Harri
Da hadde jeg ikke vært i tvil engang :)
Jeg kjenner jo folk som heter Harry, og jo mer jeg tenker på det, desto mer liker jeg det.
Selv med den harde Y-en dialekten min har :p
 
Umiddelbart tenker jeg nay, men er vel bare fordi jeg ikke ville brukt det selv.

Merkelig alt man kan bli vant med. Da jeg begynte å jobbe i barnehage og det var en gutt der om het Sigurd tenkte jeg «hvem i pokker kaller ungen sin det?? Navnet til en gammel mann!» [emoji23] Nå tenker jeg overhode ikke over det og møtt flere med navn jeg har stusset på, men så blitt vant til.
 
Ikke for min del, men reagerer ikke om noen kaller sønnen sin det :)
 
Forbinder det kun med adjektivet harry, så absolutt nay fra meg. Et navn i samme gate, som jeg derimot liker, er Henry. :)
 
Yay!! Kult at noen vil ha navn som sjeldent blir brukt ellers tenker jeg :)
 
Back
Topp