Gult gørr i øyet til babyen selv etter tre uker

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Babyen min har hatt litt gult gørr i øynene helt fra fødselen som var tre uker siden. Han har ikke rød øyne, så sånn sett tyder det ikke på øyekatarr men en vet aldri. Det gule kommer hver gang han griner og får tårer i øynene. Griner han ikke kommer det ingenting.

Han har blitt sjekket på barselhotellet, der de sa det ville gå vekk av seg selv. To uker etter fødselen var det en lege som så på øynene hans og sa at det ikke var noe å bekymre seg for. At det antageligvis bare var tette tåre-kanaler.

Er det noen andre her inne som har opplevd det samme? Gikk det over av seg selv etter mange uker?
 
Min nummer to hadde tette tårekanaler de første to årene av livet. Vi bare tørket vekk, og lot det være ellers.
 
Begge mine har hatt tette tårekanalene på ene øyet som spedbarn. Gikk over etter ca 3 uker med storesøster. Lillebror har det fortsatt 2,5 uke etter fødsel.

Vi renser litt vekselsvis med øyedråper og morsmelk. Det går over etterhvert, men på sykehuset fikk vi beskjed om å rense med dråper eller morsmelk. Og har man såre brystknopper skal man ikke bruke morsmelk ettersom man da kan ha bakterier på brystknoppen som kan bli med melka inn i øyet på baby og bare gjøre øyet verre :p
 
Babyen min har hatt litt gult gørr i øynene helt fra fødselen som var tre uker siden. Han har ikke rød øyne, så sånn sett tyder det ikke på øyekatarr men en vet aldri. Det gule kommer hver gang han griner og får tårer i øynene. Griner han ikke kommer det ingenting.

Han har blitt sjekket på barselhotellet, der de sa det ville gå vekk av seg selv. To uker etter fødselen var det en lege som så på øynene hans og sa at det ikke var noe å bekymre seg for. At det antageligvis bare var tette tåre-kanaler.

Er det noen andre her inne som har opplevd det samme? Gikk det over av seg selv etter mange uker?
Er nok tette tårekanaler. Storebror i huset hadde det i ett år. Vet at det kan ta opptil 2 år før de er åpnet seg nok, og hvis det vedvarer etter det må de opereres eller "stanses" ut. Så dessverre kan det hende du må leve med det en stund. Men det kan også gå over etterhvert som han vokser og tårekanalene blir større. For storebror ble det bedre etterhvert, men hadde ofte mye puss.

Kjøp sånne små kompresser på apoteket og tørk bort pusset med sterilt vann eller saltvannsdråper.
 
Min har en tett tårekanal. Oppsto etter noen dager og har det fortsatt. Han er fire uker nå. Jeg bare tørker det vekk med vann. Ikke infeksjon da øyet ikke er rødt og det ikke har spredd seg til det andre øyet.
 
Godt å høre at det er flere som har det sånn, er ganske vanlig og helt ufarlig dette da.Satser på at det går over av seg selv etterhvert :)
 
Mi er 4 uker og har det fremdeles. Var på høyre øyet, men det er helt fint nå mens der venstre ser ut til å ha starta nå og er nesten værre enn det høyre var:nailbiting:
 
Mi hadde det og på eine auge; eg vaska auge med morsmelk på ein tørr stelleklut (dra inn mot nasa) og før eg tok nokon dråpar rett inn på auge - forsvann etter eit par dagar :)
 
Hvis det er vanlig øyekatarr kan morsmelk fungere fordi de er antibakterielt. Men er det trange tårekanaler vil det ikke være bakterier så da funker ikke morsmelk. Bare så du slipper å dryppe morsmelk i mange måneder [emoji28]
 
Babyen min har hatt litt gult gørr i øynene helt fra fødselen som var tre uker siden. Han har ikke rød øyne, så sånn sett tyder det ikke på øyekatarr men en vet aldri. Det gule kommer hver gang han griner og får tårer i øynene. Griner han ikke kommer det ingenting.

Han har blitt sjekket på barselhotellet, der de sa det ville gå vekk av seg selv. To uker etter fødselen var det en lege som så på øynene hans og sa at det ikke var noe å bekymre seg for. At det antageligvis bare var tette tåre-kanaler.

Er det noen andre her inne som har opplevd det samme? Gikk det over av seg selv etter mange uker?

Min hadde også det, men var rød på øyet og litt hove rundt. etter å ha dryppe morsmelk og saltvann i noen dager ute bedring dro vi til lege. Fikk antibiotika dråper og salve som sku på hver 2 time i tre dager. Da foravant det :)
 
Back
Topp