Gult belegg bak ørene

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Oppdaget i morges at barnet mitt på 1.5år hadde noe bak ørene. Det er gult belegg, litt flak aktig. Hun klør og vill ikke at jeg skal røre. Det ene øret er mer utsatt enn det andre.
Noen som kan tenke seg hva dette er?
 
Last edited:
Mini har også hatt slik tidligere og får det om vi ikke passer nå på å vaske godt bak der morgen/kveld og ha på fuktighetskrem. Han har aldr klødd og vi har tenkt at det enten var matrester eller tørr hud ettersom vask og krem hjelper ( vet bare ikke helt hvilken av dem;))
 
Mini har også hatt slik tidligere og får det om vi ikke passer nå på å vaske godt bak der morgen/kveld og ha på fuktighetskrem. Han har aldr klødd og vi har tenkt at det enten var matrester eller tørr hud ettersom vask og krem hjelper ( vet bare ikke helt hvilken av dem;))
Gikk bort når jeg badet hun... Så da skal jeg være flinkere på å vaske tørke framover! :D Veldig lettet nå :)
 
Det har mi yngste hatt siden hun ble født, er nå 16 mnd
Får det forsåvidt bort med forsiktig vask med klut med vann og olje, men da ser jeg at hun er rød og sår under og så litt fuktig og så kommer det igjen. Jeg vasker forsiktig bort men det vesker fra sår hud

Hun har tendenser til å være atopiker da
 
Det har mi yngste hatt siden hun ble født, er nå 16 mnd
Får det forsåvidt bort med forsiktig vask med klut med vann og olje, men da ser jeg at hun er rød og sår under og så litt fuktig og så kommer det igjen. Jeg vasker forsiktig bort men det vesker fra sår hud

Hun har tendenser til å være atopiker da
Høres litt ut som min, hun er litt rød bak ørene men har ikke dannet nytt belegg. Hun har eksem så kanskje der det kommer fra
 
Ungene her får det, passer bare på å tørke godt bak der etter dusj/bad, så går det over :)
 
Back
Topp