Gulping

Hamasita

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Marsboerne2017
Aprillykke 2017
Jeg har en som ikke gulper, men melka kommer ut av venstre nesebor når jeg legger henne ned. Selv med vinkel på senga, rap og oppreist posisjon i 30 min etter mat er det like ille. Hun kveles nærmest når jeg legger henne ned så hun ligger på meg hele tiden. Jeg holder nå på å bli mentalt ødelagt av søvnmangel. Å sove sittende med en baby på magen gjør meg gal. Jeg vet ikke om jeg lar henne bare ligge på ryggen i 1 time om det til slutt slutter å komme noe ut, men jeg må tørke det bort hele tiden så det ikke skal størkne og blokkere nesa. Mange ganger i løpet av døgnet må jeg dryppe med saltvann så hun får puste. Hun kaver og styrer så utrolig på puppen nå :(

Vi var på sykehuset i dag...fikk gaviscone, men ingen veiledning i hvordan bruke det på en tre uker gammel baby. Vi fikk derimot generelle råd, mat kortere (1-2min) rape, gi gaviscone, vinkel på senga og gi smokk så hun har noe å kose seg med. Så, alt vi gjør bortsett fra at vi i tillegg fikk medisin.

Er det noen som kjenner igjen det jeg beskriver?

(Det er ikke åpen gane og derfor hun "gulper" ut av venstre nesebor)
 
Har ikke vært borti lignende, men sender deg en styrkeklem og et håp om at dette går seg til snart slik at du kan få sove [emoji173]
 
Takk! Jeg tenker på hennes motoriske utvikling også. Det kan jo ikke være bra å aldri få veive med armene eller prøve å rulle fra side til side...ååååå jeg haaaater den første tiden der alt er så himla vanskelig
 
Huff.. dette hørtes slitsomt ut. Høres ut som du må være på 'vakt' hele tiden å ikke få sove noe særlig [emoji25][emoji17] har ikke erfaring med akkuratt at det renner ut av nesen, men gutten min på 17mnd har hatt refluks hele sitt liv å går på medisiner for det. Ble heldigvis bedre når han begynte med litt fast føde/grøt. Håper det går seg til snart og at gaviscon hjelper <3
 
Jeg har en som ikke gulper, men melka kommer ut av venstre nesebor når jeg legger henne ned. Selv med vinkel på senga, rap og oppreist posisjon i 30 min etter mat er det like ille. Hun kveles nærmest når jeg legger henne ned så hun ligger på meg hele tiden. Jeg holder nå på å bli mentalt ødelagt av søvnmangel. Å sove sittende med en baby på magen gjør meg gal. Jeg vet ikke om jeg lar henne bare ligge på ryggen i 1 time om det til slutt slutter å komme noe ut, men jeg må tørke det bort hele tiden så det ikke skal størkne og blokkere nesa. Mange ganger i løpet av døgnet må jeg dryppe med saltvann så hun får puste. Hun kaver og styrer så utrolig på puppen nå :(

Vi var på sykehuset i dag...fikk gaviscone, men ingen veiledning i hvordan bruke det på en tre uker gammel baby. Vi fikk derimot generelle råd, mat kortere (1-2min) rape, gi gaviscone, vinkel på senga og gi smokk så hun har noe å kose seg med. Så, alt vi gjør bortsett fra at vi i tillegg fikk medisin.

Er det noen som kjenner igjen det jeg beskriver?

(Det er ikke åpen gane og derfor hun "gulper" ut av venstre nesebor)
Får så vondt av deg.. :( Håper du får avlastning fremover så du får sove og hentet deg inn igjen. Kan storebroren kanskje sove borte en natt innimellom sånn at mannen din kan ta Winter og du kan sove? Du må jo sove for å fungere. :)

Har dessverre ingen råd i forhold til dette med gulpingen, men har du snakket med ammehjelpen? Aner ikke om de kan hjelpe, men kanskje verdt et forsøk hvis de har vært borti lignende.
 
Huff.. dette hørtes slitsomt ut. Høres ut som du må være på 'vakt' hele tiden å ikke få sove noe særlig [emoji25][emoji17] har ikke erfaring med akkuratt at det renner ut av nesen, men gutten min på 17mnd har hatt refluks hele sitt liv å går på medisiner for det. Ble heldigvis bedre når han begynte med litt fast føde/grøt. Håper det går seg til snart og at gaviscon hjelper <3

Sorry sent svar :( Jeg lurer på om det er refluks, bare at det kommer litt lenger opp og så ut av nesen. Stakkars lillegutten din [emoji173] Går han på gaviscon nå? Kan han sove i egen seng? Hvordan går det nå som han spiser fast føde, for det er vel ikke borte? Hva sier legene om tidsaspektet, kan du forvente å slutte med medisiner snart? Er du bekymret for etsing av spiserøret? [emoji173]

Da han var liten, kunne du legge han fra deg? Viste han ikke mye ubehag når han lå på ryggen?
 
Sorry sent svar :( Jeg lurer på om det er refluks, bare at det kommer litt lenger opp og så ut av nesen. Stakkars lillegutten din [emoji173] Går han på gaviscon nå? Kan han sove i egen seng? Hvordan går det nå som han spiser fast føde, for det er vel ikke borte? Hva sier legene om tidsaspektet, kan du forvente å slutte med medisiner snart? Er du bekymret for etsing av spiserøret? [emoji173]

Da han var liten, kunne du legge han fra deg? Viste han ikke mye ubehag når han lå på ryggen?

Det går så bra:) kan nesten virke som refluks så lenge det renner opp igjennom nesa hele tiden :/ er en egen facbook side om refluks der du kan spør. Kanskje noen andre med samme erfaringer. Gutten min går på nexium og gjort det hele livet. Han ble født med en sjelden diagnose der spiserøret endte blindt. Han måtte opereres 2 dager gammel der de skjøtet sammen spiserøret og magesekken. Derfor han har refluks pga spiserøret hans er dratt i for å få det sammen med magesekken. Han har alltid kunne sove i egen seng, men har ligget mye på vakt å følgt med. Han ligger med hode enden hevet og jeg pleide holde han oppe ca 30min etter hvert måltid. Nå som han spiser fast føde er han blitt mye bedre. Refluksen kan bli verre når han er syk eller holder på å få tenner, men er sjeldent han gulper lengre nå. Tenker litt på det med etsing av spiserøret, men er ikke veldig bekymret. Medisinen er med på at det som kommer opp igjen ikke er surt. Jeg kunne legge han fra meg, men han lå alltid på en skråpute jeg fikk via fysio på helsestasjonen. Fikk skråpute til stellebord, vogn og til å ha rundt på gulvet og lekegrind. Er nok forskjellig, men min gutt likte godt å ligge på ryggen, men magen nektet han å ligge på. Han var tidlig ute med å snu seg fra mage til rygg, men fikk derimot trent lite på nakken hans [emoji85] Skal dere videre på noe utredning for refluks? Går det greit å få i han medisinen?
 
Er det noen andre som opplever at baby gulper helt blankt? Får både morsmelk og erstatning.
 
Er det noen andre som opplever at baby gulper helt blankt? Får både morsmelk og erstatning.
Ja, det skjer innimellom her. Da gjerne en stund etter han har spist. Har også opplevd blankt gulp med hvite "klumper". Har derfor tenkt at det er melka som er delvis førdøyd.
 
Ja, det skjer innimellom her. Da gjerne en stund etter han har spist. Har også opplevd blankt gulp med hvite "klumper". Har derfor tenkt at det er melka som er delvis førdøyd.

Er etter en stund her også. Han gulper egentlig sjeldent rett etter måltidene, heller lenge etter.
 
Back
Topp