gulping

5småtroll

Glad i forumet
Hvor mye gulper deres små?
Martin gulper helt sykt mye... han drikker 150-180 pr. måltid ca hver 3-4 time... våken en gang om natten for mat...
gulper lite om natten da...

men på dagen så skifter vi klær på ham 5-7 ganger for han (og jeg) blir gjennomvåte av gulp... og så mye klær har jeg ikke...

"heldigvis" har jeg ingen venner som kommer på besøk, og ikke er jeg ute på noe... så det er bare jeg som lukter gulp på klærne mine... gidder ikke skifte for å så sitte uten klær til slutt...
Martin legger greit på seg (7,3 kg og 66cm lang for en drøy uke siden) og virker fornøyd, så lenge det skjer noe... ligge å se på lekene sine er for kjedelig, mer enn fem minutter i lekegrinda er bortkasta...

men denne gulpinga... sukk... og det er mengder som kommer hver gang...
Har prøvd forskjellig typer mme, men gulper like mye av alle sammen.. bruker Nan Ha1 nå...
grøt vil han ikke ha lenger, bare sutrer og spytter ut, så må lure ham med smokken for hver skje...
grøt i flaska går fint...
middagsglass eller andre ting nekter han...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Jeg vet AKKURAT hvordan du har det. Nå er jenta mi 15 mnder og gulper heldigvis en del mindre. På helsestasjonen sa de at enkelte barn bruker lengre tid på å utvikle lukkemuskelen i halsen som fører til at de gulper mye.
Det er tungt når det står på, og tilvenningen til mat med mer klumper blir ekstra tung når det har en tendens til å komme i retur igjen.

Håper det snart går bedre for dere :)
 
Min gulper ikke lenger, takk og lov!! Han var virkelig ille frem til han ble 4 mnd gammel.
 
Back
Topp