Gulping - Hvor mye gulper babyen din?

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Hvor mye gulper babyen din?
Mi gulpet veldig mye når hun fikk nan! Om vi la hun ned for kjapt etter et måltid (mindre enn 30-40) min så spydde hun opp alt! Nå har vi byttet til hipp, og det er mye bedre! Men gulper litt, og av og til er det blankt gulp, noen som vet hva det er? Blankt med hvite prikker i.. Leste en plass at det var fordi melken var fordøyd? Eller nesten fordøyd.. Men hvorfor kommer det opp da?
 
Lukkemuskelen på spedbarn er ikke fullt utviklet og derfor kan det komme fordøyd mat opp igjen! Her gulper lillebror i tide og utide. Gulper etter hvert måltid, hver gang vi skifter bleie, og våkner opp natten at han svelger vrangt fordi han gulper sånn. Skikkelig gulpebaby med andre ord. Og av tidligere erfaring så blir det ofte da hyppigere måltid fordi de gjerne kan bli sulten fortere. Men helsesøster sa at det ofte så mer ut enn hva det egentlig var.. Her ligger lillebror med hevet hode, hjelper litt hvertfall :)
 
Lukkemuskelen på spedbarn er ikke fullt utviklet og derfor kan det komme fordøyd mat opp igjen! Her gulper lillebror i tide og utide. Gulper etter hvert måltid, hver gang vi skifter bleie, og våkner opp natten at han svelger vrangt fordi han gulper sånn. Skikkelig gulpebaby med andre ord. Og av tidligere erfaring så blir det ofte da hyppigere måltid fordi de gjerne kan bli sulten fortere. Men helsesøster sa at det ofte så mer ut enn hva det egentlig var.. Her ligger lillebror med hevet hode, hjelper litt hvertfall :)

Det høres kjent ut, hyppigere måltid fordi hun blir fortere sulten! Hun gulper ikke om natten heldigvis, men når hun ligger å kaver eller bare spreller, så kommer det ofte litt ja!
 
Vi bruker nan og har gulper kanskje sånn 3-4 ganger i døgnet. En sjelden gang kommer det ganske mye. Men han er ingen super gulper:)
 
Jeg ammer. Men mi gulper alltid 1-4 ganger ettet måltidene. Hun brekker seg lett og tar skjeldent tutten. Prøvde å gi henne tutt fir noen dager siden og da kastet hun opp sikkert alt hun hadde spist.
 
Vår lille gutt gulper nesten ikke noe i der hele tatt! Han får både mm og mme :)
 
Har kun hatt noen få gulpinger her enda (12 dager idag). Får kun mm.
 
Gulper masse! Ligger med hodeenden på senga hevet(med bed blocks),føler det har hjulpet på nattegulpen! Får mm og mme.Forrige fikk bare mm og gulpet like mye som denne :wtf:
 
Minsten vår gulper masse! Han får både mm og mme. Men syns det hjelper litt å rape godt etter hvert måltid og å ikke flytte på han rett etter mat
 
Har en liten gulpegutt! Han er ikke ekstrem som storesøster var, men begynner å bli tett på. Veldig mye gulping ifbm måltider. Spes hvis han ikke får opp rapen. Vi har plenty med gulpekluter, siklesmekker og klær i sirkulasjon dagen lang.
 
Masse gulp til tider, vasker vel en maskin om dagen ca :p
 
Fullammer og han gulper ikke så alt for mye altså, selvom det selvfølgelig blir noe innimellom. Storebror var en skikkelig storgulper (kun mm på han og), snakker store pytter, så er glad jeg slipper gulvvask etter hver amming nå, og særlig midt på natten da :p
 
Frøkna fikk mest mme og gulpet aldri.
Lillebror får kun mm og gulper daglig..
 
Lillingen får mme og gulper så lite at det ikke er nevneverdig igrunn.
 
Her gulpes det omtrent etter hvert måltid. :p
 
Er blitt mindre gulping nå (snart 9 uker) :)
 
Min får mme og gulper nesten ikke. Jeg tar han opp ca halvveis i måltidet så han får rapet og etter maten. Men de gangene han ikke vil rape da gulper han opp nesten alt.
 
Back
Topp