Gruer meg litt til etter fødselen.

Bolledeig

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Faren til barnet har en familie jeg føler tar seg litt vel til rette med meninger om hva hvordan og hvordan ting skal gjøres. Foreldrene kommer bare basene inn døren helt uten forvarsel eller beskjed om at de evt er I nærheten. Vi driver å pusser opp å jeg syntes det er litt heft og slitsomt å ha så mye besøk hele tiden nå. Å det er liksom litt "min" tid nå, til å kunne ha litt tid til meg selv. Før livet blir noe helt annet [emoji170]

Noe de absolutt ikke respekterer å kommer med frekke og sure kommentarer for. Vi har også gitt beskjed om at på sykehuset, får ingen komme på besøk. Noe de bare mente ikke gikk ann. Å jeg kjenner jeg blir litt stresset av det. For dette er mitt første barn å jeg har så sykt lyst til å være litt ego å bare ta meg litt tid å nyte alt litt. Noe som ingen i hans familie respekterer. Har noen erfaringer med dette og evt tips til hvordan en litt stille beskjed sjel kan slippe å bli meiet over av svigers?
 
Faren til barnet har en familie jeg føler tar seg litt vel til rette med meninger om hva hvordan og hvordan ting skal gjøres. Foreldrene kommer bare basene inn døren helt uten forvarsel eller beskjed om at de evt er I nærheten. Vi driver å pusser opp å jeg syntes det er litt heft og slitsomt å ha så mye besøk hele tiden nå. Å det er liksom litt "min" tid nå, til å kunne ha litt tid til meg selv. Før livet blir noe helt annet [emoji170]

Noe de absolutt ikke respekterer å kommer med frekke og sure kommentarer for. Vi har også gitt beskjed om at på sykehuset, får ingen komme på besøk. Noe de bare mente ikke gikk ann. Å jeg kjenner jeg blir litt stresset av det. For dette er mitt første barn å jeg har så sykt lyst til å være litt ego å bare ta meg litt tid å nyte alt litt. Noe som ingen i hans familie respekterer. Har noen erfaringer med dette og evt tips til hvordan en litt stille beskjed sjel kan slippe å bli meiet over av svigers?

Hørtes håpløst ut! Da får man rett og slett gjøre seg litt upopulær da...
 
Gi klar beskjed til mannen om at han får ta det opp så kanskje de hører på han? Men da er det superviktig at han ikke legger skylda på deg. Jeg irriterer meg grønn over at mennesker ikke kan respektere andres meninger, så kjente jeg ble sinna på dine vegne nå!
 
Han har sagt ifra og han legger ikke skylden på meg. Men foreldrene hans gjør det, for han er liksom ikke "oppdratt slik" å der han kommer fra er det slik å sånn...

Jeg syntes bare det er kjipt at de lager dårlig stemning i alt som ikke er dems måte å gjøre ting på.
 
Han har sagt ifra og han legger ikke skylden på meg. Men foreldrene hans gjør det, for han er liksom ikke "oppdratt slik" å der han kommer fra er det slik å sånn...

Jeg syntes bare det er kjipt at de lager dårlig stemning i alt som ikke er dems måte å gjøre ting på.

Jeg nektet å komme på besøk til svigers før svigermor hadde sluttet å røyke inne, tok 9 mnd før vi var på besøk[emoji85] Så vet alt om å være upopulær.. Men noen kamper er verdt å ta, samme med din! Så lenge du har mannen på ditt lag går nok dette bra!
 
Enig med damene over her.
Få han til å ta det opp igjen med de eller prat med svigers sammen.

Dette her er deres tid, så det må de bare respektere!
 
Det er hans ansvar å stå imot det ubehagelige her, ikke ditt. Regner med dere er enige om hvordan dere vil ha det. Vet godt hvordan du har det, har hatt mye styr med svigers for å få dem til å respektere at vi ikke er like når det gjelder besøk og grenser. Men kan hende du må bruke mye tid på å få han til å si ordentlig fra til dem, det har iallefall jeg vært nødt til...han har endelig turt å si noe, etter seks år (og de tok det helt fint, selv om vi nok aldri kommer til å bevege oss i samme univers). Ønsker deg lykke til! Du trenger roen og freden etter fødsel og det burde alle som har fått barn selv kunne fatte og begripe. De får tidsnok treffe babyen.
 
Helt enige med damene her. At mannen din må bare stålsette seg å gå imot dem og forsvare deg.
Om de ikke får møte babyen før dag 5/6 Så har jo ikke det noe å si [emoji4] dine og babyens behov skal gå foran alle andre.
 
En annen løsning er å ikke fortelle at babyen har kommet før dere kommer hjem, slik at dere får roen dere ønsker. Men ja de blir nok sure da og.
 
Herregud! Det er da dere nybakte foreldre som bestemmer det. Alle friske mennesker forstår det. Dette bestemmer dere helt selv. Skjønner godt at du vil nyte den første tiden. Tenker å gjøre det samme [emoji5]
 
En annen løsning er å ikke fortelle at babyen har kommet før dere kommer hjem, slik at dere får roen dere ønsker. Men ja de blir nok sure da og.

Haha ja, har tenkt tanken selv, men da er jo faren enda større for at folk blir sure ‍♀️ [emoji38]
 
Haha ja, har tenkt tanken selv, men da er jo faren enda større for at folk blir sure ‍♀️ [emoji38]

Så absolutt. Prøv å forbered dem mer og mer om at dere ikke vil. Vet det er lettere sagt enn gjort, men de må jo tilslutt høre. [emoji173]️
 
Ja man må nesten være bestemt. Det må man uansett når man blir foreldre

Bare synd man må være det ovenfor familie som skal være støttende og ha forståelse. Håper det ordner seg for dere [emoji173]️
 
Jeg synes det høres ut som dere behøver å sette noen grenser for at forholdet skal fungere okey også fremover. Lykke til!
 
Tusen takk for støtte og snille ord [emoji170] tror vi kommer til å si ifra etter at ungen er født og gi tydelig beskjed om at ingen får komme på sykehuset. Kommer til å si ifra til personalet der også [emoji4] å siden svigers har en tendens til å dundre ned døren uten beskjed, får de vite at vi er hjemme når vi har fått vært litt i fred [emoji4] også får vi vel ta en runde på det når lillegutt er født om de forsetter å dundre ned døren [emoji23]
 
Back
Topp