Grensesetting av deres barn

M

Moderator Tonje

Guest
Godtar dere at andre enn dere som foreldre setter grenser for deres barn?

- Kan besteforeldre, onkler, tanter eller andre sette grenser for deres barn uten at dere som foreldre reagerer negativt?
 
Ikke som går på tvers av våre, men de bestemmer i sitt hus. Altså, ikke direkte over ham, men over hva som er lov der.
 
Var sikker på at jeg hadde svart her jeg... Jaja.

Vi oppfordrer andre til å sette grenser for våre barn. Mannens foreldre er ikke så flinke til det, men mine er litt bedre.
 
Grenser skulle ønska de satte grenser. Der gjør barnen allt imot oss nær de er hos farmor onkel og tante. Sisst me besøkte de så blev det kaos helt mellom oss og barn.
Hatar det verkligen. Vill bara spy att de ikkje førstår att barn behøver grensesetting
 
Når dere ikke føler andre setter grenser, og det gjør dere frustrerte, hva gjør dere for å formidle at det er greit at andre setter grenser for deres barn?
 
De aller nærmeste som besteforeldre kan si ifra om ungene gjør noe di ikke får lov til osv. Må gjøre likt hjemme og der så di lærer hva som er rett og galt og ikke blir forvirret .
 
Syns det er helt supert om familie og venner grensesetter våre barn. Barna har godt av å lære at ulike hjem kan ha ulike regler, og at de må overholdes.
 
Ja! Så lenge det ikke er helt i strid med våre «regler» [emoji1360]
 
Har de barna aleine, men er vi der sammen med barnet så skal vi grensesette dem, alltid vårt ansvar.
 
Ja! Så lenge det ikke er helt i strid med våre «regler» [emoji1360]
Men om barna er hjemme hos andre, som har et annet sett med regler enn dere har hjemme? Innenfor eller utenfor å irettesette barnet når det bryter reglene?
 
Jeg grensesetter andre sine barn og ønsker at andre skal grensesette mine! Ofte ser jeg at andre foreldre faktisk er takknemlig for at jeg gjør det, for noen har problemer med at barna sine tøyer strikken ekstra langt når de er hos andre, og da er det godt at flere voksne også kan hjelpe til. It takes a Village... ;)
 
Back
Topp