Greit eller ugreit?

Nei, jeg hadde heller foreslått at hun ga melken til sykehuset, som andre foreslår. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det.
 
Mamma sa at melken egentlig aldri hadde forsvunnet... Søstra hennes hadde også melk i flere år etter det siste barnet selv om hun ikke ammet... Rare greier. Har aldri hørt om :S
Hørt mange som har hatt melk flere år etter ammeslutt faktisk. Men ikke snakk om mengder da!
 
Det høyres jo ut som ho har ein hormonell ubalanse i kroppen.
Når ein slutter å amme, skal jo kroppen etter ei stund slutte å produsere hormoner som utløyser melkeproduksjon.
Enkelte medisiner kan faktisk også gi økt prolaktin, og starte melkeproduksjon, kan det vera derfor?
Uansett må ho ta ein blodprøve:)
 
Neeei ikke greit!!! :p
Her er det kun jeg som får amme mitt barn uansett situasjon og alder!! Morsmelkerstatning er flott om jeg ikke er tilstede ;-) og legetime som flere foreslår er nok lurt.
 
Hadde ikke jeg kunnet ammet barnet grunnet sykehusopphold, hadde det sikkert vært greit. Men ellers blir det bare rart. Tror jeg hadde knekt sammen i latter om min mor hadde spurt meg om det.
 
Nei, hadde ikke fått ammet ettåringen min nei.

Men muligens hvis det var en mindre baby. Og det var snakk om endel pasd.
Det er jo ikke nasty. Det er mammaen din, og barnets unge mormor.
Tenk heller på hvor heldig barnet er som får så god kontakt med mormor.
( tydeligvis endel sammen siden mormor får melk i brystene)

Ville også anbefalt en graviditetstest.

Sykehuset tar ikke mot morsmelk når barnet mot fødte er over 6 mnd. ( da er ikke morsmelken næringsrik nok for premature)
 
Jeg hadde blitt kjempeglad om mamma hadde hatt mulighet til å amme barnet mitt.
 
Helt uaktuelt! Kunne latt andre amme mitt barn ved livskrise, men kun om babyen var for liten for å få annen mat, og mme enten er utilgjengelig eller uaktuelt for babyen.
 
Det er IKKE greit. Æsj! Kan hun ikke heller donere til neo? De trenger sårt brystmelk :)
Nei, jeg hadde heller foreslått at hun ga melken til sykehuset, som andre foreslår. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det.
Morsmelkens sammensetning endrer seg etter barnets behov ettersom den blir eldre og morsmelk gies kun til syke/premature nyfødte. Så sykehusene tar kun imot melk som er "tappet" under 3 eller 6 mnd etter fødsel
 
Morsmelkens sammensetning endrer seg etter barnets behov ettersom den blir eldre og morsmelk gies kun til syke/premature nyfødte. Så sykehusene tar kun imot melk som er "tappet" under 3 eller 6 mnd etter fødsel

Ah, det var jeg ikke klar over! Da får hun bare bruke pumpa :)
 
Det er vel ganske vanlig å få melk med babyer i nærheten men dette skjedde ikke når hun var baby men nå plutselig når hun er ett år? Tror jeg ville bedt henne sjekke graviditet eller for kreft faktisk....

En ettåring forstår mye og at plutselig mormor tar ammingen blir helt feil for meg. Hadde jeg hatt en nyfødt baby og mamma, søster eller venninne med melk hadde passet babyen og den ble sulten før jeg rakk tilbake så hadde det vært helt greit om de ammet babyen min. Men ikke ettåringen min som jeg ammer nå. Jeg personlig tenker mormor eller tante er mer naturlig enn venninne, familierelasjon er mer nært enn "riktig alder".

Hvis det kommer opp så får du bare si at det blir helt feil da det er et bånd mellom barn og mor. Hun har hatt sin tid som mamma og må godta at hun "bare" er mormor til din datter.
Enig med deg.
 
Helt uaktuelt! I mine øyne er det aldri noen andre enn mor til barnet som skal amme barnet.. spiller ingen rolle hvem som "tilbyr" se!

Om slikt skjer er en tur til legen det aller beste!
 
Hadde i første omgang bedt henne om å ta en tur til legen. Å få melk på det viset nå. Tyder jeg endten på graviditet eller noen hormoner ute av balanse!

For der andre hadde jeg ikke latt mammaen min amme ungen min med "melk" som jeg ikke viste om faktisk var det og var frisk?!

Men hadde mamma også hatt baby, og hadde passa min baby. Å den hadde blitt sulten feks. Hadde jeg ikke død på meg om hun hadde gjort det. Kunne nok gjort det sjæl om det var søsteren min som var sulten feks? Samme om det var en voksen søster eller svigerinne og barnet mitt var sulten og jeg ikke var tilstede å kunne gi mat. Hadde vært helt ok. Venninner er litt på kant for min del, da måtte det vært nøden..
 
Back
Topp