Greit eller ugreit?

Ok.. For meg var dette bare nasty og ekkelt!!! Hade aldri godtatt at noen andre ammet mine barn uansett, med mindre det var for å redde livet dems..
Forstår du ikke vil såre asså, men her hadde jeg sagt KLART ifra!!!
 
Mamma sa at melken egentlig aldri hadde forsvunnet... Søstra hennes hadde også melk i flere år etter det siste barnet selv om hun ikke ammet... Rare greier. Har aldri hørt om :S
 
Helt normalt at melka aldri blir borte;) Jeg fikk melkespreng av p piller før jeg i det hele tatt hadde vært gravid. Det rant ut masse i flere uker. Stoppa like brått igjen. Men etter jeg fikk eldste i 2002 har jeg alltid hatt melk. Noen har høyere prolaktinnivå enn andre. Kan også skje med menn ;)
 
Hadde ikke vært aktuelt her. Hadde nok tatt en prat med henne. Og en 1 åring spiser jo en del fast føde også så holder nok med den ammingen du evt gjør:). Hadde blitt helt feil og rart for meg ihvertfall å levert min 1 åring til moren min og latt hun amme. Da kan hun heller få gi en skive eller annen mat til han når han skal spise
 
Takk for var og veldig enig. Men hvorfor kreft? Blir litt engstelig her!
Det kan være helt ufarlig og som oftest mye forskjellig andre grunner enn kreft. Men brystspreng når man ammer handler mer om hovne kjertler enn at de er fulle av melk (sprengen avtar gjerne selv om melkemengden er den samme eller øker ettersom babyen blir større). Så hvis man ikke ammer pg har hovne kjertler bør man sjekke seg. Man skal alltid oppsøke lege dersom man lekker "melkelignende" væske utenom ammeperiode.
 
Det kan være helt ufarlig og som oftest mye forskjellig andre grunner enn kreft. Men brystspreng når man ammer handler mer om hovne kjertler enn at de er fulle av melk (sprengen avtar gjerne selv om melkemengden er den samme eller øker ettersom babyen blir større). Så hvis man ikke ammer pg har hovne kjertler bør man sjekke seg. Man skal alltid oppsøke lege dersom man lekker "melkelignende" væske utenom ammeperiode.
Jeg hadde faktisk det mange år før jeg ble gravid. Fikk tatt UL av brystene, og fant ingenting. Var mest sannsynlig bivirkning av noen medisiner. :)
 
I en nødsituasjon hadde det vært greit, men ikke bare for å få dekket sine behov for å bli diet.
Dessuten er barnet ditt så stort nå at morsmelk ikke er nødvendig for å leve. Med andre ord, hadde ikke trengt en amme til for å livnære barnet :)
Be mora di om å ringe lege for å få tatt en mammografi av brystene. Og eventuelt tabletter som gjør at man slutter å produsere melk.
I mellomtiden får hun bruke en pumpe hvis hun synes det sprenger.
Har selv følelse av melkespreng til tider, men det er tomt for melk i mine pupper ;)
Måtte innom mammografi for å sjekke en kul, og da tok de i tillegg ultralyd av puppene.
 
Jeg hadde faktisk det mange år før jeg ble gravid. Fikk tatt UL av brystene, og fant ingenting. Var mest sannsynlig bivirkning av noen medisiner. :)
Ja som sagt så er det som regel ufarlig og det finnes mange forskjellige årsaker. Men greit at du sjekket det ut da:)
 
Det hadde vært helt greit for meg :)
 
Hadde vært ugreit for meg.. Hun bør nok ta en sjekk..
Om hun er frisk og har melk ville jeg foreslått å gi melka til sykehuset, der trenger de alltid hjelp!
 
Back
Topp