Graviditet og overvekt

neolita

Blir kjent med forumet
Hei!
Noen som har erfaringer i forbindelse med å bli gravid og ha noen kilo ekstra? Stemmer det at det akn være vanskeligere dersom man har BMI som går over "det anbefalte området"? [8|]
Og en ting til, har nylig begynt på nutrilett, for å få en litt rask start på vekttapet. Kan dette påvirke sjansene for å bli gravid? Jeg kommer selvsagt til å slutte dersom jeg får en positiv test [:)]
 
Hei.


Jeg veier over det "anbefalte", og ikke hatt noen problemer med å bli gravid. Har blitt det ganske fort. Sist gang på første forsøk, så jeg trur ikke vekt har så mye å si hvis ikke det er enorme tilstander en snakker om.[;)]

Trur ikke nutrilett har noe å si på om du blir gravid eller ikke. Det som er viktig er å vite når du har eggløsning for å få det til å klaffe [:)]
 
Noen ekstra kilo har ingen ting å si...Du får jo nok av dem når det klaffer og![;)]
Jeg selv veide ca 8kg mer enn min "normal" vekt ved første svangerskap...
Gikk opp da 13kg,og egentlig ned igjen[8|],men vekta ville ikke bli der.
Så på svangerskap nr 2 så var vekte brått 10 kg mer,men ikke noe problem å bli gravid da!
Den tassen satt på første EL etter ammeslutt...
Om du mistrives med vekta di,så kan det jo være en løsning med Nutrilett. Men jeg må også si det at det høres jo litt rart ut å gå inn for å gå ned noen kilo,for å gå de opp igjen med en gang!? Var den konklusjonen jeg gjorde med meg selv iallefall...
Uansett så får du ha lykke til!!![:D]
Det klaffer nok...har dere prøvd lenge!?
 
Hei!
Tusen takk for koselige svar [:)]
Vi er bare inne i andre prøveperiode, eller tredje blir det vel siden mensen kom i dag.. Vet at jeg kommer til å legge på meg noe visst jeg blir gravid, men blir jo ikke gravid "i morra" og badesesongen nærmer seg så vil prøve å miste noen kilo likevel. Om ikke annet så får jeg kanskje tankene over på noe annet enn å lage barn, og kan jo være positivt for produksjonen [:D]
Er det forresten noen som har noen gode tips til å bli brun? Nytter ikke med solarium eller å sole seg om sommeren, blir bare solbrent eller litt rosa. Har vært jevnlig i solarium i flere måneder nå, uten noe som helst endring i hudfarge. Vanvittig frustrerende [:@] Spraytanning er kjempedyrt, og som selvbrunigskremer så varer det jo ikke så veldig lenge[:(]
Blir veldig glad for tips visst dere har noen[:)]
 
Hei Annette!

Jeg bruker selvbruningsservietter en gang innimellom. Man får kjøpt dem på h & m, vita....
Det er enklere å få en jevn brun farge da, og så kaster man bare servietten når man er klar!
Man har jo andre selvbruningskremer også, men jeg vet mange som er fornøyd med de selvbruningsserviettene!!

Blir du like solbrent om du smørdeg godt,og evt tar noen timer i solarium først også?[8D]

Klem[:)]
 
Jeg har mange kilo til overs, men jeg ble gravid i andre pp.
Fikk endel råd av legen om hvordan jeg kan gå ned i vekt mens jeg er gravid uten at det går utover barnet.
Ta gjerne kontakt om du vil.

Hilsen
[:)] Lillebolle [:)]
 
Jeg har også noen kilo for mye, men ble gravid etter 4 mnd uten prev. med Emilie. Ligger på samme vekt nå (er prøver) og regner ikke med at det har så veldig mye å si. Lykke til :)
 
Back
Topp