Gravide advares mot potetgull og pommes frites

Jeg blir alltid skeptisk til artikler som er skrevet for nesten 15 år siden [emoji28]
Leste noen artikler fra 2015 også, hvor det sto at fostre og små barn er ekstra utsatt... så det at den artikkelen over er gammel betyr ikke at den har info som ikke stemmer...
Og det står jo bare at det KAN være større risiko for kreftfremkallende stoffer... posta den bare for at man kan være litt ekstra forsiktige :)
 
Last edited:
Forholder meg bare til helsedirektoratets anbefalinger på matportalen.no :)
Der kommer ingen råd uten at grundig forskning ligger bak.
Når det gjelder råd utenom matportalen tenker jeg alt med måte :)
 
Last edited:
Forholder meg også til helsedirektoratet sine råd :) Ellers tenker jeg sukker, fett, salt og annet snacks med måte :)
 
Forholder meg bare til helsedirektoratets anbefalinger på matportalen.no :)
Der kommer ingen råd uten at grundig forskning ligger bak.
Men alt med måte, tenker jeg :)
Forholder meg også til helsedirektoratet sine råd :) Ellers tenker jeg sukker, fett, salt og annet snacks med måte :)
Helt enige med dere, jeg følger også helsedirektoratet sine råd :) men syns det er ok å ha slike ting i bakhode :)
 
Helt enige med dere, jeg følger også helsedirektoratet sine råd :) men syns det er ok å ha slike ting i bakhode :)

Absolutt :) Kanskje man blir litt mer obs på det også. Jeg unner meg litt potetgull og pommes innimellom, men prøver å være litt "flinkere" nå enn før jeg ble gravid (det er veldig farlig å ha en åpen pose i skapet :D )
 
Absolutt :) Kanskje man blir litt mer obs på det også. Jeg unner meg litt potetgull og pommes innimellom, men prøver å være litt "flinkere" nå enn før jeg ble gravid (det er veldig farlig å ha en åpen pose i skapet :D )
Hehe ja det er skummelt :D siden uke 5 så har jeg ikke hatt så veldig lyst på potetgull og godteri, så har omentrent ikke spist det :p men idag fikk jeg fryktelig lyst på popcorn, så det spiser jeg litt av nå, as we speak! :D hehe
 
Hehe ja det er skummelt :D siden uke 5 så har jeg ikke hatt så veldig lyst på potetgull og godteri, så har omentrent ikke spist det :p men idag fikk jeg fryktelig lyst på popcorn, så det spiser jeg litt av nå, as we speak! :D hehe

Jeg har den siste uken hatt mega-lyst på godis og potetgull :D Hjeelp. Popcorn er et bra alternativ da :) Kanskje jeg popper meg litt også :D
 
Jeg har den siste uken hatt mega-lyst på godis og potetgull :D Hjeelp. Popcorn er et bra alternativ da :) Kanskje jeg popper meg litt også :D
Rart at man får så sterke lyster i svangerskapet! :D noen ganger er det litt irriterende :p
Hehe jaa popcorn er vel et litt bedre alternativ enn mye annet potetgull :) selv om det ikke er optimalt uansett :p men man må da kunne unne seg litt godt i ny og ne :)
 
Klarer meg fint uten potetgull, saltsuget har vært borte helt siden jeg ble gravid. Kaker derimot.... [emoji39] kunne jeg spist hver dag[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]Og grønne epler, det spiser jeg faktisk hver dag!
 
Klarer meg fint uten potetgull, saltsuget har vært borte helt siden jeg ble gravid. Kaker derimot.... [emoji39] kunne jeg spist hver dag[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]Og grønne epler, det spiser jeg faktisk hver dag!
Åh, kake ja! Jeg har gått i 2-3 uker å siklet etter sjokoladekake, men er ikke i form til å lage :D må kanskje bare kjøpe en sånn ferdig mix fra toro eller noe :p
Flink du er som spiser epler hver dag! :) det er veldig godt! Spiser en del epler jeg også :)
 
Åh, kake ja! Jeg har gått i 2-3 uker å siklet etter sjokoladekake, men er ikke i form til å lage :D må kanskje bare kjøpe en sånn ferdig mix fra toro eller noe :p
Flink du er som spiser epler hver dag! :) det er veldig godt! Spiser en del epler jeg også :)

Det med epler er nok mer en heldig craving enn at jeg er sunn[emoji28] spiser ikke daglige epler til vanlig, og alltid rød. Nå er det bare grønne det går i.
Men den browniemixen til regal er UTROLIG god da [emoji7][emoji7][emoji7]
Lagde iskake tidligere i uka [emoji85]
Også får jeg besøk på lørdag, det er en god unnskyldning til å lage en liten kake å servere [emoji39]
 
Det med epler er nok mer en heldig craving enn at jeg er sunn[emoji28] spiser ikke daglige epler til vanlig, og alltid rød. Nå er det bare grønne det går i.
Men den browniemixen til regal er UTROLIG god da [emoji7][emoji7][emoji7]
Lagde iskake tidligere i uka [emoji85]
Også får jeg besøk på lørdag, det er en god unnskyldning til å lage en liten kake å servere [emoji39]
Hehe, samme her egentlig, spiser sjeldent epler, men har spist mye i det siste :p
Men det er jo bare bra da :)
Åååh kanskje jeg må prøve den da! :D
Hihih det er en god unnskyldning ja ;) :D
Samboer har snart bursdag, så da blir det kaker! :D pluss at jeg og mamma + to tanteunger har bursdag i september, så da blir det enda mer kake :p :D
 
Uff, jeg er en av de som har spist dårligere mat etter jeg ble gravid rett og slett fordi jeg tyr til enkle løsninger når jeg blir så plutselig sulten som jeg gjør... men så forholder jeg meg kun til h.dir. ang matanbefalinger
 
Hehe ja det er skummelt :D siden uke 5 så har jeg ikke hatt så veldig lyst på potetgull og godteri, så har omentrent ikke spist det :p men idag fikk jeg fryktelig lyst på popcorn, så det spiser jeg litt av nå, as we speak! :D hehe

Dette leste jeg da jeg var gravid med andremann så jeg styrte unna popcorn og gjør det nå også[emoji4]http://www.tv2.no/a/7079366/
 
Back
Topp