Gravid uten symptomer - men sliten!

LilleKatt80

Forelsket i forumet
Hei damer :happy: nå er jeg blitt gravid på vårt 7 innsett/5 ferskforsøk :happy: 5+4 nå. I fjor kom jeg til uke 7 men så fikk dessverre MA så dette er vår andre positiv test etter IVF.

Men -- Nå har jeg så godt som ingen symptomer, er bare super sliten og umotivert for alt på jobben. Det går greit å være hjemme og ordne med huset - men jobben (som jeg vanligvis elsker!) er et ork, og jeg må legge meg å sove minst 2 timer hver ettermiddag når jeg kommer hjem. :sleep011

Jeg føler heller ikke at jeg klarer å glede meg... jeg har vel ikke helt troen på graviditeten ennå. Kanskje det har med MAen å gjøre siden jeg mistet sist uten å vite det.

Noen andre som har det slikt? Sliten og/eller litt lettere deppa i tidligste fase?

Håper det går over etter UL 1 juni!
 
Jeg har det fortsatt slik til tider.. MA i uke 12+3 sist.. etter to UL klarer jeg glede meg litt mer. Men det går opp og ned. Det er sikkert normalt. Jeg bekymra meg jo ikke slik sist gang, og har lest om flere som bekymrer seg mer når de har en vond historie bak seg så tror nok det er normalt [emoji28] håper du får det litt bedre etterhvert og at motivasjonen på jobb kommer snikende [emoji4] jeg synes iallefall det ble enklere å fokusere på jobb uansett hvor sliten jeg var, da gikk iallefall dagene/ukene fortere.
 
Hei damer :happy: nå er jeg blitt gravid på vårt 7 innsett/5 ferskforsøk :happy: 5+4 nå. I fjor kom jeg til uke 7 men så fikk dessverre MA så dette er vår andre positiv test etter IVF.

Men -- Nå har jeg så godt som ingen symptomer, er bare super sliten og umotivert for alt på jobben. Det går greit å være hjemme og ordne med huset - men jobben (som jeg vanligvis elsker!) er et ork, og jeg må legge meg å sove minst 2 timer hver ettermiddag når jeg kommer hjem. :sleep011

Jeg føler heller ikke at jeg klarer å glede meg... jeg har vel ikke helt troen på graviditeten ennå. Kanskje det har med MAen å gjøre siden jeg mistet sist uten å vite det.

Noen andre som har det slikt? Sliten og/eller litt lettere deppa i tidligste fase?

Håper det går over etter UL 1 juni!
Jeg hadde det likedan! Ingen spesielle symptomer i første trimester i det hele tatt, annet enn trøtt og sliten, svimmel og umotivert. Hadde ømme pupper av og på da, og var litt kvalm om kvelden mellom uke 7-9, men ellers ingenting.
Men det er helt normalt det også! Man trenger ikke engste seg fordi om man ikke er kvalm og dårlig. Alle er vi jo ikke like og vi reagerer ulikt på det som skjer :)
Og om man engster seg for mye, noe jeg gjorde, så er det ikke verre enn å bestille seg noen ultralyder. Det gjorde jeg og mener det var verdt hver eneste krone! Da ble jeg rolig for en periode og humøret steg litt :)
Skal sies at jeg enda ikke helt klarer å skjønne at jeg er gravid da. Eller,jeg klarer ikke ta det ordentlig inn over meg, men det har nok mye med prosessen man er igjennom i forkant. Det hjelper sikkert den dagen man kjenner liv, tenker jeg!
 
Hei damer :happy: nå er jeg blitt gravid på vårt 7 innsett/5 ferskforsøk :happy: 5+4 nå. I fjor kom jeg til uke 7 men så fikk dessverre MA så dette er vår andre positiv test etter IVF.

Men -- Nå har jeg så godt som ingen symptomer, er bare super sliten og umotivert for alt på jobben. Det går greit å være hjemme og ordne med huset - men jobben (som jeg vanligvis elsker!) er et ork, og jeg må legge meg å sove minst 2 timer hver ettermiddag når jeg kommer hjem. :sleep011

Jeg føler heller ikke at jeg klarer å glede meg... jeg har vel ikke helt troen på graviditeten ennå. Kanskje det har med MAen å gjøre siden jeg mistet sist uten å vite det.

Noen andre som har det slikt? Sliten og/eller litt lettere deppa i tidligste fase?

Håper det går over etter UL 1 juni!


Kjenner igjen meg selv i deg. Og jeg kan ikke love deg at det blir bedre etterhvert (kanskje litt)

Hadde totalt 9 forsøk inkl 2 avbrutte. 1 kjemisk graviditet+ gravid nå uke 33.

Vi har på mange måte prøvd veldig mye for å komme dit vi er. Vi kjenner mye på den risikoen det vil innnebære å miste.

Da jeg ble gravid, og var i samme uke som deg klarte jeg ikke helt å slippe løs tanken om at jeg var det. Tenkte vel at jeg var litt gravid, men ikke helt.. hvis du skjønner hva jeg mener, var kjemperedd for å ta det innover meg.

Jeg hadde ultralyd i uke 7 og så jo at hjertet banket og at det var begynt å komme skuldre. Men tankene kom og sa at det er tidlig jeg kan fortsatt miste. Siden jeg er litt eldre fikk jeg automatisk ul uke 12. Alt så fint ut og testene viste at barnet var friskt. Klarte ikke helt å slappe av da heller.. men klarte litt etter litt å gjøre det offentlig.

Det ble mer og mer virkelig da. Skjønt vi var veldig tilbakeholdne med å slippe gleden løs før ul uke 18. En slags overlevelse i frykt for at noe ville gå galt og fallhøyden føltes så ufattelig.

Det eneste som fortsatt henger igjen er innkjøpene. Vi har ikke stressa med det i det hele tatt. Har nesten ikke kjøpt en ting. Så har en liten jobb å gjøre nå..

Det går bedre nå. Klarer å slippe meg mer løs og å være glad. Men det er ikke lett, når man vet hvor vondt det er når ikke går vår vei. Ta vare på deg selv
 
Tusen takk for svar... dere beskriver akkurat det jeg (vi) føler. Jeg har fortalt noen få venninner som vet hva vi har vært gjennom og de har heldigvis forståelse for at vi er forsiktige. Jeg grugleder meg til UL neste uke for hva den kan vise (eller ikke vise), har fortsatt så sterke minner fra sist når vi hørte hjertelyd og så sa gyn at dessverre så banket hjertet altfor sakte .... og uken etter var lyden borte. Men det KAN gå bra denne gangen også uten at jeg har så mange symptomer.

Setter så pris på støtten jeg får her, har store problemer med å komme in på BV om dagen men skal sorge for å legge inn en liten kommentar her om hvordan det går på UL :)
 
Tusen takk for svar... dere beskriver akkurat det jeg (vi) føler. Jeg har fortalt noen få venninner som vet hva vi har vært gjennom og de har heldigvis forståelse for at vi er forsiktige. Jeg grugleder meg til UL neste uke for hva den kan vise (eller ikke vise), har fortsatt så sterke minner fra sist når vi hørte hjertelyd og så sa gyn at dessverre så banket hjertet altfor sakte .... og uken etter var lyden borte. Men det KAN gå bra denne gangen også uten at jeg har så mange symptomer.

Setter så pris på støtten jeg får her, har store problemer med å komme in på BV om dagen men skal sorge for å legge inn en liten kommentar her om hvordan det går på UL :)
Krysser alt jeg kan for at dere skal få se et sterkt, bankende hjerte❤️
 
Tusen takk!! Så snill. Nå er det bare 2 dager til ultralyd... hadde en veldig god følelse intill i går morges, plutselig har jeg ingen symptomer lenger. Men heldigvis trenger jeg ikke stresse i mange flere dager, UL på torsdag og da vet vi hvordan det ser ut [emoji18]
 
Oppdaterer som lovet for de som følger med og for de som kanskje Googler denne tråden i fremtiden - tross nesten null symptomer (ingen kvalme, ikke ømme pupper en gang den siste uken!) -- fikk vi se et sterkt bankende hjerte [emoji173] i dag på ultralyd! Jeg skal være 7+6 i dag basert på uttaksdatoen.

Fantastiske nyheter, fortsatt ganske uvirkelig men der var det, og greit å vite at man kan faktisk være gravid (nesten) helt uten symptomer på det!!!

Neste stopp 13-ukers UL!
 
Oppdaterer som lovet for de som følger med og for de som kanskje Googler denne tråden i fremtiden - tross nesten null symptomer (ingen kvalme, ikke ømme pupper en gang den siste uken!) -- fikk vi se et sterkt bankende hjerte [emoji173] i dag på ultralyd! Jeg skal være 7+6 i dag basert på uttaksdatoen.

Fantastiske nyheter, fortsatt ganske uvirkelig men der var det, og greit å vite at man kan faktisk være gravid (nesten) helt uten symptomer på det!!!

Neste stopp 13-ukers UL!
Gratulerer så mye [emoji173] vet hvor slitsomt det kan være å lete etter symptomer hele tiden. Det medførte tre ul før oul for oss [emoji23] Så godt at alt så fint ut!! [emoji173]
 
Oppdaterer som lovet for de som følger med og for de som kanskje Googler denne tråden i fremtiden - tross nesten null symptomer (ingen kvalme, ikke ømme pupper en gang den siste uken!) -- fikk vi se et sterkt bankende hjerte [emoji173] i dag på ultralyd! Jeg skal være 7+6 i dag basert på uttaksdatoen.

Fantastiske nyheter, fortsatt ganske uvirkelig men der var det, og greit å vite at man kan faktisk være gravid (nesten) helt uten symptomer på det!!!

Neste stopp 13-ukers UL!

LilleKatt, er så glad på dine vegne,- endelig! Håper alt er bra med deg og lille i magen [emoji173]️
 
Back
Topp