Gravid uke 5 og trening..!?

Delfi

Glad i forumet
August 2018
hei❤️

Jeg er gravid i uke 5, og da jeg ringte legen for å få time fikk jeg ikke komme før i januar. Bare hvis jeg var bekymret for noe fikk jeg time tidligere enn dette. Og det er jeg jo ikke. MEN; jeg lurer på en ting, og det er om det er trygt å trene styrke? Og om det er noen øvelser man bør unngå, selv om det er tidlig enda? Noen som vet?

Av og til når jeg strekker meg, (slik at nedre del av magen blir strekt), så kjennes det så godt der nede, og er litt smertefullt. Derfor er jeg redd for å trene i tilfelle jeg framprovoserer noe av disse smertene, om dere forstår :rolleyes:
Er der flere har opplevd dette helt i begynnelsen av svangerskapet?:happy:
 
Tror du bør være forsiktig med tunge løft feks markløft osv. Nå skal ikke jeg si at jeg vet helt sikkert, men jeg tror det
 
Tror du bør være forsiktig med tunge løft feks markløft osv. Nå skal ikke jeg si at jeg vet helt sikkert, men jeg tror det

Mhm, jeg har også hørt noe lignende.. og man skal generelt være forsiktig med tunge løft, var det noen som sa. Men jeg vet ikke helt, tør uansett ikke å trene noe voldsomt nå når jeg likevel kjenner sånt ubehag der nede

Takk for svar :*
 
Tren i vei! Kjempebra med trening i svangerskapet! :) Anbefaler boken "trening for kule mager" av Jill Jahrman. Står alt om trening fra 1-3 trimester og i barseltiden mm.
 
hei❤️

Jeg er gravid i uke 5, og da jeg ringte legen for å få time fikk jeg ikke komme før i januar. Bare hvis jeg var bekymret for noe fikk jeg time tidligere enn dette. Og det er jeg jo ikke. MEN; jeg lurer på en ting, og det er om det er trygt å trene styrke? Og om det er noen øvelser man bør unngå, selv om det er tidlig enda? Noen som vet?

Av og til når jeg strekker meg, (slik at nedre del av magen blir strekt), så kjennes det så godt der nede, og er litt smertefullt. Derfor er jeg redd for å trene i tilfelle jeg framprovoserer noe av disse smertene, om dere forstår :rolleyes:
Er der flere har opplevd dette helt i begynnelsen av svangerskapet?:happy:

Jordmor Katrine har nettmøte ikveld, du kan høre med henne viss du er fortsatt usikker på noe :)
 
Back
Topp