Gravid på nytt og veldig bekymret

Nufletufsa

Forumet er livet
Fødte prematurt i uke 26 med storesøster pga vannavgang. Er nå gravid i uke 21 med lillesøster og veldig redd for at det skal skje igjen. Noen som har erfaringer å dele med meg?
 
Ingen erfaring, men en god klem skal du få [emoji171] Vet de hvorfor du hadde tidlig vannavgang sist?
 
Desverre har jeg ikke erfaring da mitt siste barn er det første premature barnet mitt.
Men krysser fingrene for at det ikke skjer igjen for deg
 
Ingen erfaring, men en god klem skal du få [emoji171] Vet de hvorfor du hadde tidlig vannavgang sist?

Takk for det[emoji173] Nei, fikk aldri noen forklaring dessverre[emoji17]
 
Takk for det[emoji173] Nei, fikk aldri noen forklaring dessverre[emoji17]
Håper du får gå lenge denne gangen [emoji171] Vi fikk forklart at det nesten er positivt om de ikke finner noen grunn, da det da er høyere sannsynlighet for at det er unikt for akkurat det svangerskapet. Hvor vidt det stemmer eller ei vet jeg ikke. Krysser fingre for deg [emoji171] Har du tettere oppfølging?
 
Håper du får gå lenge denne gangen [emoji171] Vi fikk forklart at det nesten er positivt om de ikke finner noen grunn, da det da er høyere sannsynlighet for at det er unikt for akkurat det svangerskapet. Hvor vidt det stemmer eller ei vet jeg ikke. Krysser fingre for deg [emoji171] Har du tettere oppfølging?
Takk for gode ord[emoji4][emoji173] Ja, har hyppige ultralyder og jordmorkontroller, så føler meg veldig godt ivaretatt[emoji4]
 
Takk for gode ord[emoji4][emoji173] Ja, har hyppige ultralyder og jordmorkontroller, så føler meg veldig godt ivaretatt[emoji4]
Det er godt å høre [emoji173] Jeg vet at ikke engang 1000 ord vil ta bort bekymringen, men jeg vet og at det hjelper at noen bryr seg [emoji4] Oppdater oss gjerne underveis, så vi kan følge din reise. Jeg skal hvertfall være med å heie deg og baby i mål [emoji122]
 
Det er godt å høre [emoji173] Jeg vet at ikke engang 1000 ord vil ta bort bekymringen, men jeg vet og at det hjelper at noen bryr seg [emoji4] Oppdater oss gjerne underveis, så vi kan følge din reise. Jeg skal hvertfall være med å heie deg og baby i mål [emoji122]
Tusen takk[emoji173] Det skal jeg gjøre[emoji4]
 
Hei!

Fant de ut hvorfor du fikk tidlig vannavgang?

:)
 
Søstera mi mistet dessverre det første barnet i uke 26. Legene kunne ikke finne noe grunn til at det skjedde. Hun har nå 3 friske barn alle med ukompliserte svangerskap :Heartpink Bra du får god oppfølging og heier på at dere går til termin denne gang :)
 
Håper du får gå lengre denne gangen, helst helt til termin. Jeg regner med å være litt nervøs med nr 2 jeg også, fødte prematurt pga vannavgang nå i februar.
 
Jeg har ikke erfaring med vannavgang så tidlig. Men fødte første i uke 33 pga vannavgang. Det var aldri et problem med nr 2. Han ble riktignok født i uke 34+6, men av helt andre årsaker. Nr 3 derimot er også prematur pga vannavgang,men klarte å komme meg lenger enn med første[emoji4] De vet ikke helt grunnen til at vannet har gått, men de tror det kan være fordi jeg har en bitteliten skillevegg i livmora
 
Fikk første barn med haste keisersnitt i uke 33. Da jeg ble gravid igjen gikk jeg nærmest konstant og tenkte på at jeg kom til å føde prematur nok en gang, men da jeg kom meg over til uke 34 slappet jeg av og nr2 kom plutselig 5 dager på overtid!!!
 
Hei! Hvordan går det med deg?
Er 24+0 i dag og har akkurat vært hos jordmor. Fikk utslag på både sukker og blod i urinen,så det er vel ikke noe godt tegn.. Blir spennende å følge med på dyrkingen av urinprøven og sukkerbelastningstest over helgen. Kan ikke si jeg er klar for at noe skal skje ennå....
 
Er 24+0 i dag og har akkurat vært hos jordmor. Fikk utslag på både sukker og blod i urinen,så det er vel ikke noe godt tegn.. Blir spennende å følge med på dyrkingen av urinprøven og sukkerbelastningstest over helgen. Kan ikke si jeg er klar for at noe skal skje ennå....
Var det høye utslag da? Får håpe det ikke er noe spesielt, og at du slipper unna svangerskapsdiabetes. Kan du ha en infeksjon eller UVI? Da fikk jeg utslag på blod i allefall. Lykke til [emoji173]
 
Krysser fingre for at det går bra denne gangen[emoji173]️
 
Back
Topp