Gravid og diaré

J

Jentemamma♡

Guest
Noen andre som er plaget med dette? Hva gjør dere? Noe som forverrer/bedrer? Jeg har våknet hver natt nå med kramper i magen og diaré. Har vært plaget med løs mage, men ikke så mye på natten slik som dette. Gruer meg til og legge meg når jeg våkner med disse smertene og kraftig diaré og kvalme :-(
 
Hei

hvilken mat spiser du ?

Det som er viktig er og få i seg mye fiber, det kan være det er noe mat som du har begynnt og få en slags resistens mot som slår over i kvalme og diare, kroppen kan være annerledes fra graviditet til graviditet,

prøv og drikk godt med vann, ta og gå på do før du legger deg, prøv det
 
Jeg har slitt med løs mage i mange mange år pga nervøs tarm. Når en er gravid kan jeg ikke ta de tablettene jeg vanligvis gjør men det som jeg gjør er at jeg tar en spiseskje med potetmel og blander det med ca 2-3 dl med vann å drikker det. Det setter seg som en liten propp i tarmen å funker som bare det :) pluss at det er helt ufarlig! :)
 
Tusen takk for gode råd :) klokken er 03.00 og det er på an igjen :-(
 
Hei

hvilken mat spiser du ?

Det som er viktig er og få i seg mye fiber, det kan være det er noe mat som du har begynnt og få en slags resistens mot som slår over i kvalme og diare, kroppen kan være annerledes fra graviditet til graviditet,

prøv og drikk godt med vann, ta og gå på do før du legger deg, prøv det
Hei. Takk for svar. Jeg har samme kosthold nå som før jeg ble gravid. Nok vann og nok fiber :-/
 
jeg sliter med det samme . Er bare i uke 7 :) men det er ikke så intenst som hos deg. Jeg sliter ikke om natten ,men på dagen . spesielt rett etter at jeg har spist. Har samme kostholdet som før. Tenkte jeg kunne høre med jordmoren når jeg skal på kontroll om det ikke blir bedre:)

Håper det blir bedre for deg etterhvert :D
 
jeg sliter med det samme . Er bare i uke 7 :) men det er ikke så intenst som hos deg. Jeg sliter ikke om natten ,men på dagen . spesielt rett etter at jeg har spist. Har samme kostholdet som før. Tenkte jeg kunne høre med jordmoren når jeg skal på kontroll om det ikke blir bedre:)

Håper det blir bedre for deg etterhvert :D
Takk og i like måte :)
 
Løs mage jeg også, får det fra jern tablettene jeg startet å ta i svangerskapet :) gjevnet seg ut etterkvart, spiser mere fiber :)
 
Har også slitt en del med løs mage i graviditet, og våknet med magevondt pluss diare på natt....skikkelig frustrerende!
Følte jeg reagerte en del på melkeprodukter jeg da, så har vært påpasselig med det.
 
Salt potetgull
Biola
Blåbær
Eple
Flatbrød og grovt knekkebrød


<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3
 
Har hatt løs mage siden jeg ble gravid, men jeg syns det er bedre enn å bli obstipert, så jeg gjør ikke så mye med det ;)


Storebror aug 09
Lillebror ventes aug/sept 13
 
Løs mage er en gjenganger hos meg også. Jeg våkner i 5-6 tiden hver morgen og må virkelig LØPE på do. For ikke å snakke om etter at jeg har spist på dagtid.
Jeg er enig i at det er bedre enn å bli forstoppet, men jeg synes det er flaut og vanskelig - særlig i forhold til det å være på jobb eller ha besøk. Middagsgjester og overnattingsgjester er ganske uaktuelt nå for tiden, for å si det sånn.

Jeg får det også i forbindelse med kramper.
 
Back
Topp