Gravid offshore

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Noen som har erfaringer med det? Kjenner jeg bekymrer meg veldig for å reise ut når/hvis jeg blir gravid. Har ikke verdens beste forhold til arb.giver så vil ikke ta det opp der. Pluss at jeg er utleid, så har ingen direkte kontakt med de.
Vet at flere selskaper setter de gravide på land. Men verken arb.giver eller firmaet jeg er innleid til har retningslinjer på dette.
Ikke så lett for meg å jobbe på land heller da kontoret et 2 timers kjøring fra her jeg bor. Går også på skole, og det har passet bra med offshore rotasjon. Men passer dårlig med en vanlig dagtidsjobb.

Ingen erfaring desverre men det må være vanskelig for deg å vite hva du skal gjøre :o
Håper du finner en god løsning! : )

Hva me å vente me å blu gravid til du er ferdig me skole?

Hvis du allerede er gravid, gratulerer så mye:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hva me å vente me å blu gravid til du er ferdig me skole?

Hvis du allerede er gravid, gratulerer så mye:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Blir ikke ferdig med skolen før om minst 3 år, så det er ikke et alternativ :)

Du skal vel i land ved 3 mnd.

Har ingen erfaring selv om jeg kjenner en del som jobber offshore. Men det går vel kanskje Ann å ta en anonym tlf til fagforbundet eller noe :)

Prøvere siden februar 2012!
*Før svangerskapet*
*Ønsker 2014 baby*
*Under utredning*

Skravler med RosaCupCake<3

så lenge det ikke er fare for deg, eller barnet du bærer så mener jeg du kan jobbe til du ikke lengre får plass/får på deg sikkerhetsdressen.
men kan arbeidsgiver ikke tilrettelegge så har du då også rett på svangerskapspenger. (altså lønnserstattning igjennom hele svangerskapet-før du får fødselspermisjon)

Vet ikke helt hva reglene er men arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge! Det samme er det jo ved sykdom og sykemeldinger!

så lenge det ikke er fare for deg, eller barnet du bærer så mener jeg du kan jobbe til du ikke lengre får plass/får på deg sikkerhetsdressen.
men kan arbeidsgiver ikke tilrettelegge så har du då også rett på svangerskapspenger. (altså lønnserstattning igjennom hele svangerskapet-før du får fødselspermisjon)
Det er det jeg er "redd" for. Hvem er det som bestemmer hva som er farlig for meg og/eller barnet? Vil nok alltids få i meg litt kjemikalier og gass/kondensat. Men ingen vet hvor store mengder som er farlig. Hadde det vært opp til meg hadde jeg holdt meg helt borte fra det. Men vet ikke hva jeg kan kreve. Sånn til daglig er det snakk om små mengder (men de er der jo). Men plutselig kan det skje noe som gjør at det blir større mengder. Og da er jeg egentlig ikke i stand til å gjøre jobben min uten å få ganske mye på/i meg... Men som sagt, jeg aner ikke hva som er farlig. Og det virker ikke som om noen andre vet det heller..

Ja, tilrettelegging er greit. Men når kan jeg liksom kreve det? På hvilket grunnlag?

Er ikke elg sikker men tror du kan få tilrettelagt så fort du føler at du mø ha det tilrettelagt, en blir jo ikke sendt offshore hvis det kan skade deg eller babyen eller hvis ikke kroppen er i topp stand! :) vil tro en må snakke med personalavdelinga eller HR for å undersøke slike ting! Eller ditt byrå. Skjell om det er en personalhåndbok der du jobber for der skal det stå litt om sånn, eller pleier iallefall det. Håper du finner ut av det.

Er ikke elg sikker men tror du kan få tilrettelagt så fort du føler at du mø ha det tilrettelagt, en blir jo ikke sendt offshore hvis det kan skade deg eller babyen eller hvis ikke kroppen er i topp stand! :) vil tro en må snakke med personalavdelinga eller HR for å undersøke slike ting! Eller ditt byrå. Skjell om det er en personalhåndbok der du jobber for der skal det stå litt om sånn, eller pleier iallefall det. Håper du finner ut av det.

Elg skulle være HELT! :)

Denne pp har jeg ikm rett etter at jeg har reist ut. Og har veldig lite lyst å reise ut så tidlig hvis jeg skulle være gravid. Om det skulle skje noe har jeg heller ingen rundt meg.
Har prøvd å se i personalhåndboka, men finner ingenting der. Og har som sagt ikke verdens beste forhold til arb.giver, så har lite lyst å snakke med de om det..

Veldig avhengi av jobben din offshore, men i noen tilfelle er det ikke lov å være tilstede der i det hele tatt når man er gravid, da vil man vel få sykemelding eller alternstiv jobb. For noen jobber kan man være der, men jeg tror den gravide ikke får lov å være der de siste tre mnd, eller noe slikt. Men dette er noe jeg leste om for mange år siden, så ikke ta mitt ord for det. Finn det ut gjennom Avt fagforeningen eller andre som har vært gravid og offshore.

Back
Topp