Gravid med tvillinger, får jeg i meg nok mat?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Hei! Jeg er gravid med tvillinger i uke 12. Fra uke 6 har jeg vært kvalm hele dagen og ingen matlyst eller energi. Har gått ned 6 kg (nevnte dette for legen i uke 8, men fikk ikke kvalmestillende foreløpig).

Men jeg prøver å få i meg litt næringsrik mat hver dag likevel. Det jeg spiser er litt melk med havrefras, litt yoghurt naturell, eple, appelsin, gulrot og selleri. Samt loff med ost.
Jeg klarer ikke spise proteiner som kjøtt, fisk eller egg. Det er helt umulig...
Men samboeren min har laget kjøttsuppe til meg i porsjoner så jeg får i meg litt næring fra suppa hver dag, selvom jeg ikke spiser kjøttet.

Er dette bra nok næring for de to små, eller burde jeg få i meg noe mer næringsrikt?
Har du eventuelt noen tips?

Jeg drikker godt med vann, sitronvann og bris med smak.
 
Hei! Jeg er gravid med tvillinger i uke 12. Fra uke 6 har jeg vært kvalm hele dagen og ingen matlyst eller energi. Har gått ned 6 kg (nevnte dette for legen i uke 8, men fikk ikke kvalmestillende foreløpig).

Men jeg prøver å få i meg litt næringsrik mat hver dag likevel. Det jeg spiser er litt melk med havrefras, litt yoghurt naturell, eple, appelsin, gulrot og selleri. Samt loff med ost.
Jeg klarer ikke spise proteiner som kjøtt, fisk eller egg. Det er helt umulig...
Men samboeren min har laget kjøttsuppe til meg i porsjoner så jeg får i meg litt næring fra suppa hver dag, selvom jeg ikke spiser kjøttet.

Er dette bra nok næring for de to små, eller burde jeg få i meg noe mer næringsrikt?
Har du eventuelt noen tips?

Jeg drikker godt med vann, sitronvann og bris med smak.

GRATULERER med graviditeten.
Jeg skjønner godt at du er sliten og at du også blir litt bekymret. Det er bra at du har fokus på å få i deg næring, men det er også viktig at du ikke stresser for mye. Det er viktig at legen din fortsetter å følge opp vekten din og jeg håper og tror at kvalmen snart gir seg og at du orker mer mat.

Som du sier er det viktig å få nok protein og melk og melkeprodukter er også en god kilde til dette. Kan du orke å drikke litt mer melk eller spise litt mer yoghurt og ost, helst på grovt brød...

Spis små måltider, gjerne annenhver time, det er lettere enn å spise store måltider når man føler seg kvalm.

Dette var noen råd på veien, men som sagt det er veldig viktig at dette følges tett opp av din lege og nok en gang. Ikke bekymre deg. Du gjør virkelig ditt beste og barna får stort sett det de skal ha.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp