Gravid med bestemt kjønn?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Vinterbarn16, 23 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Vinterbarn16 Elsker forumet Februarlykke 2016

Først og fremst, ønsker ingen diskusjon om at det viktigste er at barnet er friskt osv. Det aller aller viktigste er selvfølgelig at barnet er friskt.

Men er det noen som har prøvd å få jente og fått det? Sex noen dager før el eller andre ting? Hvor mange dager før el. Eventuelt?

Har en gutt, og nå ønsker vi oss jente denne gangen, og skal snart begynne å prøve. Har kjøpt inn el. Tester for å få kartlagt syklusen ordentlig.

2. HildeFraNordSør Gift med forumet August 2018

Har hørt om "gender swaying", altså diverse ting som skal hjelpe den ene eller den andre veien, men har ikke peiling på om det faktisk kan fungere. Lykke til iallfall. :)

• Liker Liker x 1
  3. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Nei, men skulle vi hatt et barn til så hadde jeg kunnet tenkt meg å prøve på en gutt. Vi har to jenter fra før. Bare fordi det hadde vært gøy :D
    De gangene jeg har blitt gravid har vi knapt hatt sex, og sannsynligvis ikke på eggløsningsdag, og jeg har kun gått gravid med jenter (har en englejente i tillegg).

• Liker Liker x 1
  4. solidarisk Glad i forumet Assistert-jentene Januarlykke 2019

Spennende, visste ikke at det fantes egne "taktikker". Dere får prøve å time etter det kinesiske kjønnskartet også :)

• Liker Liker x 1
  5. jentemamma2 Glad i forumet Oktoberfruene 2018

Har mye med gener å gjøre,men har lest at sannsynligheten for jente går opp om du har sex noen dager før eggløsning og ikke på selve eggløsningsdafen og etter. Gutter svømmer fortere,men jenter lever lengre sies det.

• Liker Liker x 1
    • Gammel Gammel x 1
  6. mamma 30.01.08 Glad i forumet

Har 2 jenter og 1 gutt og det er veldig tilfeldig. Har ikke prøvd noen triks da. Fikk jentene med exen og gutten med mannen min. Så her funket det å bytte mann da!:hilarious:

Anbefales ikke for alle:D:rolleyes:

• Morsom Morsom x 9
    • Liker Liker x 3
  7. Samboerfruen Gift med forumet Januarhula 2014 Marsboerne 20 18

Jeg har hørt at flypiloter for eks (og folk som kjører mye/ er i ristende ting liksom) bare får jenter (dersom de var mye i disse elementene før unnfangelsen).

• Liker Liker x 1
  8. Turkistliv Gift med forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Jeg har ingen anelse om slike ting fungerer! Men det sies jo at jentesædceller lever lenger enn guttesædceller, så sex før eggløsning som du nevner kan jo være et tiltak for å få jenter :)
    Kult om det går an å gjøre ting, da! :D

• Liker Liker x 1
  9. Junigull18 Glad i forumet Junilykke2018

Jeg har 2 jenter og 2 gutter.

Jentene - sex før eggløsning.
    Guttene - sex med eggløsningssmerter..

Mistet en gutt, med han var det og sex med eggløsningssmerter..

• Hjertelig Hjertelig x 1
  10. lykke_liten Elsker forumet Julibaluba 2017

Nei man kan ikke bestemme kjønn sånn. Det eneste som bestemmer kjønn er hvilken sædcelle som kommer til egget.

• Enig Enig x 1
  11. Veslejenta88 Forumet er livet Januarlykke 2016

Her stemte begge med det kinesiske fødselskartet. De begge ble til på samme måte til samme tid i syklusen så den fungerte ikke her siden vi har både gutt og jente.

• Liker Liker x 1
  12. Eliz92 Forumet er livet Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Februarlykke 2015 Januar 2017

Tja de sier jo at jentecellene lever lengre så unngå å ha sex akkurat rundt eggløsning, heller noen dager før. Ingen garanti alikevell

• Liker Liker x 1
  13. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Og det kan man til en viss grad påvirke. Ikke slik at man helt sikkert får det ene eller det andre kjønnet, men man kan øke sjansene i den ene eller den andre retningen. Jentesædceller et litt tyngre enn guttesædceller, og svømmer dermed saktere. De er også hakket mer motstandsdyktige - og lever dermed litt lengre. Har man da sex før eggløsning, slik at egget møtes av sædceller, er sjansene noe økt for at det blir ei jente. Har man sex etter eggløsning, er sjansen noe økt for at guttesædcellene vinner løpet.

• Liker Liker x 4
    • Enig Enig x 1
  14. AnneS Forumet er livet Desemberlykke2017

Da jeg ventet jenta vår så hadde vi sex tre ganger den syklusen, aner ikke når EL var :p
    Mens da vi ventet gutten vår så testet jeg etter EL, og vi hadde sex rett rundt da. Dette kan jo selvfølgelig være tilfeldig da :p

• Liker Liker x 1
  15. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Pilotfrue er unntaket?
    Spennende det der, da blir det kanskje gutter hos oss da

16. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Prøvde på jente, men venter gutt

• Liker Liker x 1
  17. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Han er ikke sånn pilot!
    Den teorien er på typ jagerflypiloter ;)

18. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Åja :p
    Utrolig mange spennende teorier

19. Aicelain Glad i forumet Marsboerne 20 18

Tror dere noen menn lager flere celler av det ene kjønnet enn det andre :scratch? Foreldrene mine fikk 5 gutter før de fikk meg. Leste i et ukeblad om et lar i England med 8 jenter. I store søskenflokker av sammenklemte kan det virke som at mannen lager flere celler av det ene kjønnet.

20. Skjermtrollet Gift med forumet Januar 2017

Helt klart. Så et par med fire jenter fra før har nok ikke 50% sjanse for en gutt neste gang.

• Enig Enig x 2

Del denne siden