Gravid likevel?:o

Babybabywish

Elsker forumet
hei!

Jeg har hatt innsett den 9 mai, men blødde.. regnet sterkt med det var mensen som var da jeg fikk en negativ test.. da hadde jeg slått meg til ro med det.

Nå på dag 16 idag i syklusen har jeg brunt utflod som jeg har hatt et par dager. Mensen varer bestandig bare 5-7 dager med spotting. Så tok en test igår som viste svak positiv.. siden jeg har hatt kraftig rumling av lift i magen så mange dager, småhodepone, sovet dårlig, megatrøtt på kvelden. MM.. så måtte jeg ta en. Så nå går man og lurer på om man snart er hele 7 uker på vei likevel.. jeg fikk sent positiv test med mitt første barn også. Ca i uke 6-7..

Noen flere med samme erfaring her inne?:)
 
Jeg hadde samme erfaring i fjor sommer.. Bare at det ikke var IVF.

På meg viste det seg å være exu. Håper det ikke er for deg, men jeg ville målt hcg med et par dagers mellomrom for å se om det øker slik det skal.
 
Jeg hadde samme erfaring i fjor sommer.. Bare at det ikke var IVF.

På meg viste det seg å være exu. Håper det ikke er for deg, men jeg ville målt hcg med et par dagers mellomrom for å se om det øker slik det skal.

Offfff... er ikke det svangerskap utenfor livmor? Jeg har tette eggledere, så faren er vel der.. men merker ingen smerter enda utover det vanlige:) så vi får se:)
 
jo, svangerskap utenfor livmor..

Jeg hadde vanlig mensen og en uke etterpå fikk jeg endel småblødninger..

Tok en test kun for å utelukke graviditet, og den var svak positiv.. Fikk deretter menssmerter.

Tok en privat ultralyd for å sjekke, og da var det ingen tegn til graviditet.

Men du kan vel kontakte klinikken din? Du skal vel uansett ha en tidlig ultralyd i uke 7-8 forbindelse med IVF nettopp for å utelukke graviditet utenfor livmor.

Kan jo hende alt er i orden, min historie er jo bare en :)
 
jo, svangerskap utenfor livmor..

Jeg hadde vanlig mensen og en uke etterpå fikk jeg endel småblødninger..

Tok en test kun for å utelukke graviditet, og den var svak positiv.. Fikk deretter menssmerter.

Tok en privat ultralyd for å sjekke, og da var det ingen tegn til graviditet.

Men du kan vel kontakte klinikken din? Du skal vel uansett ha en tidlig ultralyd i uke 7-8 forbindelse med IVF nettopp for å utelukke graviditet utenfor livmor.

Kan jo hende alt er i orden, min historie er jo bare en :)

Da skal jeg heller kontakte dem nå før dem tar ferien:) jeg har ingen mens-smerter, bare andre typiske symptomer som jeg ikke skjønte noe av:p da tar jeg en telefon dit i morgen, så kanskje jeg får komme fort på en sjekk!:) aldri opplevd lignende
 
Ville fått målt HCG i blodet med et par dagers mellomrom for å se på nivå og stigning.
Og så en TUL.
Håper alt viser seg å være som det skal være
 
Fikk du tatt en hcg prøve i dag og snakket med klinikken?
 
Festeblødning kommer ifm at egget fester seg så det kommer før positiv test, men mange har hormonelle blødninger omkring tiden for mens.
Lykke til
 
Festeblødning kommer ifm at egget fester seg så det kommer før positiv test, men mange har hormonelle blødninger omkring tiden for mens

Det vet jeg:) hadde faktisk noen rare smerter i natt.. jeg har etterlyst telefontid hos lege nå, men må vist bestille en legetime.. stoler ikke helt på henne da hun virker så uvitende og er dårlig i norsk. Men skal forsøke.. jeg drikker heldogvis ikke, eller tar nikotin av noen slag, så får bare se om man ender opp med sterkere streker og kul på magen:p neida, men nesten sånn da..
 
Noen som har spottet fra rundt eggeløsning å flere dager etter det??:) nå er det bsre lysebrunt her. Startet med mørkebrunt..
 
3BC3FEA6-0D25-4C4A-A373-0E72FC04E4FC.jpeg
Ja, men her kaaaaan det se ut som at vi har klart det selv:) skal teste på nytt på mandagen når jeg er nøyaktig 4 uker. Er den sterkere da, ringer jeg å får bekreftelse på blodprøve også:)
 
Gratulerer!

Skal du måle og sjekke at hcg stiger slik det skal? Blir bare litt bekymret på dine vegne med alle disse småblødningene.
 
Gratulerer!

Skal du måle og sjekke at hcg stiger slik det skal? Blir bare litt bekymret på dine vegne med alle disse småblødningene.

Yep, om den fortsetter å stige frem til mandagen:D så tar jeg med skjemaet jeg fikk hos klinikken til legen min, så hun kan følge meg litt tettere opp:)
 
Back
Topp