gravid? JAA :D

Maimamma<3

Kommende Mai mamma, Gleder meg :D <3
Mailykke <3
ønskebarnet vårt er på vei, og vi er over 12 uker :D
Gjett om jeg og samboeren min gleder oss :D har kjøpt en sånn liten stol ting til babyen, får litt ting av familie og venner, og har bestemt oss for barnevogn <3 Gleder meg virkelig :D
Nå som vi er over de første 12 ukene, har de fleste fått vite det og :D

Så nå gleder vi oss til tiden videre, og finne ut om vi får ei lita jente eller en gutt <3 kjempe glad :D <3
Spent på å se hva vår lille baby, den lille hunden vår har å si til den kommende inntrengeren :D Ho er så glad i barn fra før, at jeg tviler på at det er ett problem :D

Glad for å ha gode venner og familie som støtter meg nå <3
 
ganske sliten i dag, så tror det blir tidlig senga i kveld.
skjedd mye her i hjemmet, og jeg er sliten i hodet og i kroppen.

I det siste har jeg begynt å kjenne at det trykker litt nede, bak i ryggen. det er skikkelig ubehagelig, men ikke direkte vondt.
lurer litt på hva det er..

gleder meg skikkelig til jeg begynner å få litt babymage, føler at det lille som er kommet nå, er fordi jeg er litt oppblåst.

for tiden jobber jeg og samboeren min for forholdet, fordi vi har innsett at vi har noen små problemer som vi vil ha vekk før vår lille gullklump kommer <3 ikke store problemer, men småting som kommunikasjon osv. som kan bli litt bedre, for vi vil så veldig gjerne fungere sammen, selv når barnet kommer, og trenger masse oppmerksomhet. så vi forsøker å samarbeide så godt vi kan, og få det til og fungere optimalt :) Men egentlig, har vi det ganske greit sammen, bare at vi unngår å snakke om enkelte ting til tider, helt til en av oss bare får nok, så krangler vi, og blir ferdig med det. men vil jo ikke krangle når barnet kommer :)
 
God morgen verden, og god morgen kjære lille gull i magen min <3 ny dag, nye muligheter :)

I dag er egentlig en litt kjip dag, ikke så mye å gjøre her vi bor, og kjempe dårlig med buss i helgene. Men, vi får da alltids dagene til og gå :)

har fått i meg en kopp kaffe, ikke mer nå. Så får jeg vel snart prøve å finne noe frokost. Sitter her og ser ut av vinduet, tåkete og grått. tenker på hvor mye livligere morgenene kommer til og bli etter Mai :D Jeg er jo ikke akkurat noen morgenfugl men.. :p gleder meg fordet :D

Hele livet blir vel snudd på hodet :p har vært der masse gjennom spebarnstiden til mitt første tantebarn, og fått med meg en del, men blir jo heeelt annerledes når det er min egen lille gullunge vi snakker om :D

Det er såå mange tanker som surrer rundt i hodet, men jeg er mye mer letta nå som jeg er over den 12 uka, og OUL nermer seg sakte men sikkert. håper jeg får de før jul, for da blir det julegaver til noen jeg vet ønsker det :D
skal feire jul med svigerfam. i år :) alltid like koselig, selv om vi ikke prater så ofte ellers. de fant ut på onsdag at jeg var gravid :) Ble kjempe glade, og sa at det var akkurat det de trengte nå :D Og jeg som gruet meg som bare fy :p hehe. alle har i grunn tatt det veldig pent, bortsett fra en venn, som ikke skjønner at jeg vil ha barn, fordi jeg har slitt en del med depresjon og angst, så han kunne ikke se at jeg kunne bli en god mor. Men pytt pytt. Vet jeg kan bli en god mor, til tross for at hodet mitt kjører berg og dalbane med meg til tider :)

så nå ser jeg bare frem til magen kommer, og til det nermer seg nedkomst tid, så jeg kan få holde vår lille herlige gullklump i hendene <3 Gleder meg helt infernalskt :D skal bli så deilig og få lov til og holde, kjenne, lukte, bli kjent med lille nurket <3 ååå, jeg kan nesten ikke vente, og det er jo så mange mnd igjen :p hehe...

utolmodig jeg? :) Neeeida :D <3 bare litt ;)

:smiley-bounce022:smiley-bounce022:happy090
 
bekymrer meg ihjel :(

Ingen matlyst, ingen søvn, ingen ork til å bevege meg.. ingenting.
Jeg har bare lyst til å mure meg selv inne akk. nå.

Prøve å få til en ul nå. eller så dør jeg nesten.

sambo planlegger tur til sørlandssenteret i dag, og en tur til dk i morgen og løpe å handle litt.
holder på å bli gal, for jeg vil ikke noen ting...
 
fikk henvisning av legevakt til gyn.pol. i dag. krysser fingrene for at det skal se bra ut der inne, men har en ekkel følelse :/
har hatt noen sinnsykt ubehagelige smerter i magen :(
mer enn bare ligamentsmerter.
så da er det ikke lenge til vi hiver oss på bussen og ned på sykehuset. gruer meg noe sykt, samtidig som det blir godt å få sjekket det, og se at alt kansje likevel er i orden. kan ikke annet enn å krysse fingrene for at den lille spiren har klort seg godt fast, og sitter der, trygt og godt.<3

så kan jeg ikke annet enn å ønske alle en god dag <3 håper min blir bedre etter ul, akkurat nå, er jeg bare kvalm, skjelven og stressa.
 
Alt så bra ut i magen :D den lille hadde det kjempe godt, hjertet slo som bare det, og armer og ben beveget seg :D kjempe lykkelig :D <3
Så nå må en jo bare smøre seg med tolmodighet, og gå de resterende ukene før den lille vil ut i verden :D
har fått oul. 12.12. :D gleder meg masse <3

I morgen blir det svipptur til dk med min kjære <3 blir koselig, selv om vi må opp kl 5 for å nå båten..

det er helt utrolig, psyken min har vært på topp i dag, jeg føler meg oppe :) gikk inn på en bensinstasjon og handlet uten å ha angst, var innom baby butikk, kikket litt og koste meg :D livet smiler til meg :D <3
 
jeg slapper av om dagen :) deilig. det er helt utrolig hvor mye det har hjulpet å være på ul, og se at alt står bra til med den lille <3
føler liksom jeg får sakte men sikkert ett bedre forhold til magen, og føler jeg kan se at den vokser litt etter litt :)
tror også at jeg faktisk har kjent litt liv :D er ikke 100% sikker, men kjentes ut som det kunne være babyen som romsterte rundt :D typisk etter at jeg hadde spist noe med en del sukker i :p
morro :D
klarer å nyte graviditeten nå, og det er en good følelse :D
 
alt føles så merkelig. Jeg er helt rolig, ikke bekymret etter ul i det heletatt. venter bare på å få kjenne liv i magen, som så mange skriver nå at de har. gleder meg sånn <3
Og jeg gleder meg til jm og oul :D jm tir. 19.11, og oul 12.12 :D
I mellomtiden, må jeg bare fortsette å prøve å finne noe mat som går ned, for det er så mye jeg plutselig bare ikke klarer.
F.eks. hjemmelaget pizza. usj. rene brekkmiddelet :( og jeg som elsket det før..
dansk rugbrød. hadde helt dilla før jeg ble gravid. nå, går det ikke ned. men jeg sliter ingenting med kvalme eller noe. så er vel heldig som bare er litt kresen..

føler at trøttheten gir litt slipp nå, og det er veldig deilig :) men er fortsatt ganske så tiltaksløs. sambo går å mekker på bilen :) håper den er ferdig snart. litt kjipt å bo på landet uten bil :p
 
utrolig så mange forskjellige tanker som kan fly gjennom hodet på en dag.
ene sekundet, gleden over å være gravid. neste sekund, flyr det gjennom hodet at jeg er bekymret for å få tilbakevendende depresjon igjen, neste sekund tenker jeg på barnevogn, for så å se for meg at jeg aldri fullfører svangerskapet.

Men, jeg er jo glad for at jeg ikke bekymrer meg 24/7 som jeg gjorde de første 12 ukene :)

mens samboeren min var i garasjen tidligere i dag, satt jeg i sofaen, med noen av baby lekene jeg fikk av min søster :) satt å prata med babyen, mens jeg rullet en hard plasthund på hjul, som spiller musikk, over magen mens den spilte :p følte meg en smule dum, men babyen kan da begynne å høre litt?

gir meg en god følelse å gjøre sånne små ting, og føler jeg knytter meg mer til magen :) gleder meg masse til Mai, selv om jeg har mange spørsmål og ting som surrer rundt i hodet og :)
Men jeg tror det vil gå veldig fint :D jeg og samboeren min samarbeider sånn passe bra, så lenge ikke svigermor overtaler han til annet :p hehe..
 
Tiden snegler seg av gårde for meg for tiden. det går så uendelig sakte, og jeg er så lei av å gå hjemme og ikke ha så mye å gjøre. har jo alltid husarbeid, men er så leeiii...
Vet ikke, kanskje er det bare meg som har en liten nedtur. har jo ikke lyst til noe for tiden, annet enn å lese om graviditet, og se tv-serier. fler som har det sånn?

Har fått ett sånt tungsinn. kanskje jeg holder på å gå inn i en depresjon igjen? skal til jm til tirsdag. Må kanskje spørre om å gå på anti dep. igjen, så det ikke påvirker barnet i magen :( Men, starte opp på medisiner, kan gjøre helt ville ting med meg. blir nesten alltid mye dårligere, før jeg blir litt bedre. vet ikke om jeg syns det er verdt det. Lovet meg selv å klare svangerskapet uten mer med. men, nå må jeg kanskje gi etter, og ta det likevel :(
 
tror jeg får hoppe i seng. ikke noe i form :(
hele kroppen føles merkelig, skjelven og varm, og jeg svimler.
bare å krype i seng, håpe det går over til i morgen.
god natt damer..
 
15 uker i dag :) glad.
dagen har gått med på psykolog time, og tannlege. uff.. ikke noe glad i tannlegen. Men, i natt, får jeg forhåpentligvis sove, uten tannpine. det høres himmelsk ut :)

Jeg skal begynne på nye medisiner i kveld. så de neste ukene, kan jeg bli ganske dårlig i form, men satser på at det ikke skjer :)

Jeg håper, at alt er bra inne i magen, men tenker mye på det. ser veldig frem til oul 12 des.

Var hos jordmor i går. håpet å få høre hjertelyd, men fikk ikke det :( ble mye prat om sykehus skrekk og sånt isteden. så får vel bare smøre meg med tolmodighet.
 
hele graviditeten føles litt uvirkelig igjen. føler liksom ikke jeg er så veldig gravid, er bare sliten, og i dag snørrete og vondt i halsen.. håper det blir bedre etter oul. om 15 dager.

etter alt å dømme, er det mulig jeg har svangerskaps depresjon :( Ikke det jeg trenger nå. skal til behndleren min i dag. Kanskje jeg går ut derfra med litt bedre psyke. matlysten er tilbake til normalen, og jeg kan spise det meste igjen, heldigvis :) en stund var en del mat rene brekkmiddelet for meg, til tross for at jeg overhodet ikke har slitt med kvalme og oppkast. Nå håper jeg bare jeg slipper å være så sliten hele tiden. føler meg helt overveldet av en sliten kropp.. men sover jeg på dagen, sovner jeg ikke om natten. så prøver å holde meg oppe. de siste dagene har jeg vasket ned badet og soverommet. etter at jeg har vært hos behandleren i dag vurderer jeg å vaske ned gangen, tror ikke jeg orker så mye mer. Gangen er heldigvis ikke så stor.

men, nå er det på tide å gjøre seg klar til å komme meg på bussen.
Håper alle får en super dag. :)
 
12 dager til oul.. håper ting føles bedre da. føler meg overhodet ikke gravid, på noen måte. håper det blir litt mer virkelig etter ul..
 
tiden flyr. i går, var jeg 19 uker. bare noen dager igjen nå, så er jeg halvveis med ei lita jente <3 kunne ikke vært mer glad <3
har også begynt å kjenne spark de siste dagene, noe som er en stor lykke for meg <3 :D ventet lenge på det syns jeg.

om en uke, reiser vi på juleferie. Det skal bli så deilig :D <3 deilig å komme seg litt vekk. Men, først må sambo bli ferdig med bilen. forhåpentligvis, blir han det på tirsdag. onsdag, skal han på NAV møte, og jeg på behandling. torsdag, skal vi på første jm kontroll :) gleder meg litt til det, alle sier at jordmoren i vennesla, som jeg skal til, er så grei :) det blir jeg alltid så glad for å høre :D

så er det jo bare fredag og lørdag, så reiser vi :) herlig :D

gleder meg til å se sambos 3 herlige barn igjen <3 :D deilig og ha de i julen, selv om jeg hater julen. men de får liksom tankene mine på litt annet :D <3

kommer til å savne lillejenta vår da :( vår lille Schäfer jente får ikke bli med, pga. allergi :( så hun skal passes av en venn. savner henne alltid de få gangene vi må reise fra henne :( <3
 
Back
Topp