Gravid for første gang

Miamor

Flørter med forumet
I dag testa jeg positivt. Det var den første graviditetstesten jeg har tatt og vi har bare så vidt rukket å begynne å prøve. Jeg var forberedt på å måtte vente en god stund, så jeg klarer ikke helt å ta det inn over meg. Tør fremdeles ikke helt å ta gledene på forskudd, men det er lett å bli revet med. Har regna ut at termin vil være ca 10.juni.
Rart å få en så stor nyhet og å bare skulle fortsette som før. Har skjønt at det er lite man kan gjøre på noen uker ennå, og at det er greit å vente litt med å dele nyheten med andre også. Har et stort behov for å snakke om det, så derfor er jeg her.

Vil gjerne høre fra dere andre som ligger litt foran meg eller har tidligere erfaringer :)

Hvor lenge bør vi vente med å fortelle foreldre?
 
Du velger jo selv hvor lenge du vil vente med å fortelle. Med nr 1 ventet vi til uke 12, med nr 2 viste min mor det fra uke 4 pga mye smerter og dårlig form. Den tredje graviditeten fortalte vi i uke 7 og det er vi veldig glade for når vi mistet i uke 10, fjerde sv.skap rakk vi ikke å dele. Femte (og forhåpentligvis siste) svangerskap nå kommer viril å dele når vi føler vi er klare og ting passer inn :) tar det nok på sparket :)

Masse lykke til med den første graviditeten ❤️ Håper alt går på skinner ❤️
 
Tusen takk for svar :)
Foreløpig føles det ikke helt virkelig siden jeg ikke merker noe særlig til graviditeten ennå. Derfor er det litt rart å skulle fortelle det ennå. Å ta det på sparket hørtes lurt ut. Når det kjennes rett.
 
Tusen takk for svar :)
Foreløpig føles det ikke helt virkelig siden jeg ikke merker noe særlig til graviditeten ennå. Derfor er det litt rart å skulle fortelle det ennå. Å ta det på sparket hørtes lurt ut. Når det kjennes rett.
Hei!
Vi er ca. like langt på vei! Har termin ca. 15juni.
så som du sier, siden jeg ikke merker så mye er det litt uvirkelig. Håper bare alt går bra :)
 
Gratulerer så mye med positiv test! Vi fortalte det i uke 8 med første, da kom vi rett fra tidlig ultralyd og ville dele med nærmeste familie :) Dere må bare gjøre det som er rett for dere! Venner etc. fikk vite det rundt uke 12.
Nå er jeg gravid i uke 7 og hele familien vet det ettersom vi var på tidlig ultralyd i går og fikk se tvillinger. Fikk veldig sjokk, så trengte å informere alle om at de må rydde kalenderen i 2018 slik at de kan hjelpe oss ;)

Håper alt går bra med deg og den lille spiren <3
 
Wow! Så spennende med tvillinger!
Vi har nå sagt det til foreldrene mine. Er nå 6+1. Vil gjerne kunne snakke med dem om det ikke skulle gå bra også.
 
I går begynte jeg å blø. Det er veldig lite og jeg har ingen smerter, så mest sannsynlig går det bra, men jeg er selvsagt bekymret. Tenker mye på hvor skjørt dette er. Teller nå ned dagene som gjenstår før tidlig ultralyd. 3 uker igjen i dag. Håper alt står bra til.
 
Back
Topp