Gravid etter SA med fremdeles positiv test?

HJT

Glad i forumet
Hei dere!

For snart to uker siden gikk jeg gjennom to Cytotec-kurer for en MA. Nå har jeg sluttet å blø og vil ha sex igjen (hehe, etter nesten tre måneder uten!!) og prøve på nytt. I går tok jeg en EL-test som selvfølgelig var superpositiv (har hørt at den er det ved graviditet) og en g-test som var svakt positiv.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å bli gravid før alt HCG er ute av kroppen? Man leser jo om folk som har blitt gravide rett etter en SA. Er da graviditetstestene helt negative før man kan bli det? Synes jeg har lest at det er større sjanse for å bli gravid etter en SA fordi man fremdeles har HCG i kroppen? Men hemmer ikke det eggløsning, egentlig?

Håper på noen svar og erfaringer!
 
Hei! Leit at du har mistet. :( Aner dessverre ikke svaret på det du spør om, men har hørt det samme som deg, at man har større sjanse for å bli gravid etter en abort, inntil et halvt år i etterkant. En GT blir gjerne negativ etter en fire ukers periode, forutsatt at man har fått alt av graviditetsprodukter ute av kroppen, og da er vel alt av HCG borte? Mener å ha hørt at det kommer litt an på hvor langt man var på vei bl.a. før man kan hoppe ut i det igjen innen alt av HCG er ute av kroppen. Selv turte jeg ikke å ta sjansen med en gang bl.a. pga. jeg ønsket at livmorveggen bygget seg opp ordentlig på ny, for å være sikker på at alt var tilrettelagt for en ny spire. :)

Måtte forøvrig trekke på smilebåndet når jeg leste at du vil hoppe ut i det med en gang, både pga. å bli gravid på ny og andre årsaker. Synes det er flott av dere å ville satse på nytt så fort! :) Håper dere lykkes igjen med en gang, lykke til så masse!
 
Jeg hadde EL ca to uker etter MA, med fortsatt positiv graviditetstest. Ble ikke gravid, men har man EL, så er det i hvert fall teoretisk mulig. [emoji5] Kroppen og syklusen min var imidlertid åpenbart ikke helt som de skulle de første to-tre månedene etterpå, og jeg ble gravid først i pp5.
Håper det går raskere for dere. [emoji173]
 
Hei! Leit at du har mistet. :( Aner dessverre ikke svaret på det du spør om, men har hørt det samme som deg, at man har større sjanse for å bli gravid etter en abort, inntil et halvt år i etterkant. En GT blir gjerne negativ etter en fire ukers periode, forutsatt at man har fått alt av graviditetsprodukter ute av kroppen, og da er vel alt av HCG borte? Mener å ha hørt at det kommer litt an på hvor langt man var på vei bl.a. før man kan hoppe ut i det igjen innen alt av HCG er ute av kroppen. Selv turte jeg ikke å ta sjansen med en gang bl.a. pga. jeg ønsket at livmorveggen bygget seg opp ordentlig på ny, for å være sikker på at alt var tilrettelagt for en ny spire. :)

Måtte forøvrig trekke på smilebåndet når jeg leste at du vil hoppe ut i det med en gang, både pga. å bli gravid på ny og andre årsaker. Synes det er flott av dere å ville satse på nytt så fort! :) Håper dere lykkes igjen med en gang, lykke til så masse!
Hehe! Tusen takk for koselig svar :) Sikkert smart av deg å vente når du føler det slik! Ønsker deg også masse lykke til videre med en spire som sitter all the way!
 
Jeg hadde EL ca to uker etter MA, med fortsatt positiv graviditetstest. Ble ikke gravid, men har man EL, så er det i hvert fall teoretisk mulig. [emoji5] Kroppen og syklusen min var imidlertid åpenbart ikke helt som de skulle de første to-tre månedene etterpå, og jeg ble gravid først i pp5.
Håper det går raskere for dere. [emoji173]
Takk for svar! :) Da går det faktisk an, ja! Det var egentlig litt godt å høre :) Pp 5, ja! Er innstilt på at det kan ta såpass tid, men godt å høre at du ble gravid igjen etterpå <3 Lykke til!
 
Avhenger vel litt av nøyaktig mengde hcg isåfall tenker jeg.
Noen tester er jo så sensitive at de nesten fanger opp det lave nivået som kan finnes i kroppen uten graviditet og.
Er du klar så kan du jo forsåvidt kjøre på. Jeg fikk beskjed om å vente en syklus etter MA fordi det hendte det kom litt rester ut på neste blødning samt at det var mer optimalt for kroppen. Hadde også Cytotec-kur.
 
Jeg hadde en SA i januar, da var jeg 6 uker på vei. Bare 4 uker etter det hadde jeg positiv test igjen :happy093 Desverre opplevde jeg en MA i etter 9 uker.
 
Back
Topp