Gravid etter MA/SA/BO o.l., når ble du det? Avstemning.

Må si at jeg er veldig fornøyd med aktiviteten på tråden her! =) Jeg tror og håper at dette blir en god tråd for de som søker info om dette.

Kan gi alle en liten utdate.. Jeg ble ikke gravid etter første pp.. Har fått tanta presist to uker etter EL. Det er kanskje bra på en måte, og viser bare at kroppen min som ikke var klar for å bli gravid.  =) Forsøker å holde motet oppe, og krysser fingrene for novemberbaby!
 


*Nyperose* skrev:
Lykkepjuska: Hvor lenge etter at du mistet fikk du EL? Altså fra den dagen du begynte å blø?

Hmm.. Tok cytotec 10.1, og fikk EL 2.2.. Tre uker og 3 dager? Kan det stemme? Jeg hadde veldig lange sykluser, så den kom bare 4 dager etter det som var vanlig hos meg. =)

 


lilletitti skrev:
jeg hadde en ma i uke 6, hadde sluttet å vokse mellom uke 4 og 5. Fastlegen sa vent en periode, mens gynekolog på volvat sa at det var greit å prøve med en gang siden det hadde stoppet opp så tidlig. Fikk negativ g test en uke etter at blødningene startet.

Vi valgte å prøve med en gang, og hittil har det gått bra


Så bra! =) Jeg tror også at det egentlig ikke har noe å si når man begynner, men siden det ikke foreligger nok forskning anbefaler legene å vente en periode. =) Jeg fikk TR i dag, så jeg er et bevis på at kroppen min ikke var klar, og hva skjer da? Jo, man får mens.

PS: Setter veldig pris på om noen har noe fakta rundt dette med prøving med en gang etter ufrivillig abort. Har lest at en stor ny svensk studie har vist at det ikke har noe å si, men finner ikke igjen den siden hvor linken til studie står.(og da vet jeg jo ikke om det er sant..?)
 
Ble gravid md en gang. Hadde en tidlig sa i januar-12 og har en igjen nå i februar-12:'( håper spiren sitter like lett nå of blir der i 9mnd :)
 


PrøverPåNr3... skrev:
Ble gravid md en gang. Hadde en tidlig sa i januar-12 og har en igjen nå i februar-12:'( håper spiren sitter like lett nå of blir der i 9mnd :)



Åneiii.. :-( så utrolig trist. :-( klemme på!
 


Hali skrev:
SA i september '11 og ble gravid igjen i desember '11 - etter 2 sykluser!



Så bra! =) Prøvde dere med en gang?
 
Jeg har utrolig lyst til å være en av de som kan komme med en solskinnshistorie her.  Ser ut til at jeg slutter å blø i dag eller i morgen, så da krysser jeg fingrene for at jeg også kan si "det gikk med en gang, og nå sitter jeg med en nydelig person i armene".  Håper håper håper!

Gynekologen min sa at SA kunne regnes som mens og at vi gjerne måtte prøve å bli gravide igjen med en gang.  Hvis kroppen ikke er klar, så blir den ikke gravid.  Høres fornuftig ut. Jeg mistet ganske tidlig (6+2) så jeg vet ikke om det er annerledes hvis man mister senere.
 
MA i uke 9 desember -11, prøvde ikke å bli gravid igjen for vi ville vente til våren. Men fikk posetivt test i går og i dag etter to sykluser.....
 


Squash skrev:
Jeg har utrolig lyst til å være en av de som kan komme med en solskinnshistorie her.  Ser ut til at jeg slutter å blø i dag eller i morgen, så da krysser jeg fingrene for at jeg også kan si "det gikk med en gang, og nå sitter jeg med en nydelig person i armene".  Håper håper håper!

Gynekologen min sa at SA kunne regnes som mens og at vi gjerne måtte prøve å bli gravide igjen med en gang.  Hvis kroppen ikke er klar, så blir den ikke gravid.  Høres fornuftig ut. Jeg mistet ganske tidlig (6+2) så jeg vet ikke om det er annerledes hvis man mister senere.


Håper inderlig at du blir fort gravid! Jeg tror det er lettere å bli gravid igjen med en gang dersom man har hatt en SA, og ikke en MA som må settes igang med tabletter(Kanskje..?). Men jeg hadde i tillegg utskrapning, og da blir slimhinna sugd ut, slik at det er vanskelig for et nytt egg å feste seg. Så jeg ble ikke gravid med en gang. Men det kan ha noe med at det lå igjen en bomullsdott i livmora mi også.. Den kom ut sammen med mens, heldigvis! 

Nå krysser fingrene for at slimhinna mi blir bygd opp fort =) Kanskje solvipect er løsningen?
 


mammacath skrev:
MA i uke 9 desember -11, prøvde ikke å bli gravid igjen for vi ville vente til våren. Men fikk posetivt test i går og i dag etter to sykluser.....



Så deilig! Da har dere ikke brukt noe prev. siden MA'en? Hadde du utskrapning?

Gratulerer med spiren! Håper den sitter der i 8 mnd til! =)
 
Vi ventet en periode, mensen etter 6 uker og så på 4pp var jeg gravid igjen. Begynte med blødninger, men gikk heldigvis fint, og nå ligger ei jente i magen med rumpa rett til værs, 24 uker på veg:) 
 
MA i Juni 2011. Gravid i Oktober 2011.. Har ikke prøvd å bli gravid. Men jeg har ett "luksusproblem" og har opplevd å bli gravid på p-piller to ganger, så blir holder vel at sambo ser på meg;)
 
Hei. Jeg hadde en SA i mars (6+5) og deretter en MA i juni (rundt 5 uker). Viste seg at jeg var blitt gravid igjen med en gang etter den første aborten. Dessverre gikk det ikke så bra andre gangen heller og UL viste en tom fostersekk som ikke kom ut av seg selv. Måtte sette igang med tabletter. Siden jeg har barn fra før med samme mann trøstet jeg meg med at det var en tilfeldighet.

Tok en prøvepause i sommer, men "slet" litt med å bli gravid i høst. Tydelig at kroppen ikke var klar for en ny graviditet. Men så... i januar fikk vi positiv test og nå er vi snart 9 uker på vei. Tidlig UL viste en bitteliten spire med bankende hjerte.

Ikke visste jeg hvor vanlig det var å miste før jeg selv satt i samme situasjon. Heldigvis er det ikke vanlig å miste to/tre ganger på rad og du har absolutt oddsen på din side. Dessuten ble du jo gravid, og det er et godt tegn. Mitt beste råd er: Ikke stress! Ønsker deg masse lykke til :) 
 


Lykkepjuska skrev:

Håper inderlig at du blir fort gravid! Jeg tror det er lettere å bli gravid igjen med en gang dersom man har hatt en SA, og ikke en MA som må settes igang med tabletter(Kanskje..?). Men jeg hadde i tillegg utskrapning, og da blir slimhinna sugd ut, slik at det er vanskelig for et nytt egg å feste seg. Så jeg ble ikke gravid med en gang. Men det kan ha noe med at det lå igjen en bomullsdott i livmora mi også.. Den kom ut sammen med mens, heldigvis! 

Nå krysser fingrene for at slimhinna mi blir bygd opp fort =) Kanskje solvipect er løsningen?


Takk, det håper jeg også!  Og det samme for deg.  Men alvorlig?? Bomullsdott kom ut også?  Noen som ikke ryddet godt nok opp etter seg?

Krysser fingrene for kjapp ny spire for deg og en sterk og fin livmor som tar godt vare på den. 
Vet ikke noe om forskjell på MA og SA og å bli gravid igjen, men det kan jo hende du har rett.  Kanskje spire til en ny undersøkelse?  

Lykke til i hvert fall!
 


ella123 skrev:
Vi ventet en periode, mensen etter 6 uker og så på 4pp var jeg gravid igjen. Begynte med blødninger, men gikk heldigvis fint, og nå ligger ei jente i magen med rumpa rett til værs, 24 uker på veg:) 



Så bra! Det er litt godt å se at det går an å ha blødninger uten at alarmklokka ringer for fullt. Jeg kommer til å flippe helt ut dersom jeg blør igjen..!
 


ryllik skrev:
Hei. Jeg hadde en SA i mars (6+5) og deretter en MA i juni (rundt 5 uker). Viste seg at jeg var blitt gravid igjen med en gang etter den første aborten. Dessverre gikk det ikke så bra andre gangen heller og UL viste en tom fostersekk som ikke kom ut av seg selv. Måtte sette igang med tabletter. Siden jeg har barn fra før med samme mann trøstet jeg meg med at det var en tilfeldighet.

Tok en prøvepause i sommer, men "slet" litt med å bli gravid i høst. Tydelig at kroppen ikke var klar for en ny graviditet. Men så... i januar fikk vi positiv test og nå er vi snart 9 uker på vei. Tidlig UL viste en bitteliten spire med bankende hjerte.

Ikke visste jeg hvor vanlig det var å miste før jeg selv satt i samme situasjon. Heldigvis er det ikke vanlig å miste to/tre ganger på rad og du har absolutt oddsen på din side. Dessuten ble du jo gravid, og det er et godt tegn. Mitt beste råd er: Ikke stress! Ønsker deg masse lykke til :) 

Takk for gode råd! Nå som det ikke klaffa med en gang, klarer jeg heldigvis å slappe av litt mer! Hadde du utskrapning etter MA'en?


 
Ventet en mens, ble gravid med en gang igjen....
 


Barnslig skrev:
Ventet en mens, ble gravid med en gang igjen....


Å vente en mens kan virke så lenge.. :-/ Gikk ikke på første forsøk her, av div grunnner. =( Men, er jo bare å prøve igjen, da.. Phhff.. =)

Gratulerer så mye med spiren! :-D
 
Jeg hadde en sa april 2009, var 5 uker akkurat den dagen. Legen sa at det var sa vi skulle regne som menstruasjonen og han sa også at det var opp til oss om vi ville vente en mens eller prøve når jeg var ferdig å blø. Jeg blødde i fire dager så begynte vi på ann igjen og i mai 2009 så testet jeg positivt. Restultatet av den testen er en herlig gutt på 2 år
 
Back
Topp