Gravid etter å ha mistet

Mams32

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Vårspirene 2021
Dere som har fått ny spire etter sa/ma/bo , hvor lang tid tok det?
Og hvor lang tid før dere mistet har dere forsøkt ? Og hvilke prevensjon brukte dere før prøving?

Jeg gikk på p-stav (nesten 3 år) før jeg byttet til ny, den nye tok jeg ut etter bare ca 4 mnd. (Januar 2017) . Fikk ikke to streker før i mai 18, men den spira vart ikke stor.. så nå er jeg spent på hva jeg har i vente og om jeg klarer å få en ny spire etterhvert..
 
Etter første MA tok det 11 måneder før ny spire satt. Også den spira endte i MA, men da gikk det kun 14 dager før jeg på nytt ble gravid (men gikk noen uker før jeg fant ut av det). Dessverre ble det nok en MA, og så gikk det 5 måneder før jeg ble gravid for fjerde gang. Denne gangen sitter den, og jeg har snart 17 fullgåtte uker bak meg og er full av optimisme (selv om jeg fortsatt tar meg i å være redd nå og da). Lykke til med videre prøving [emoji4]
 
Ble gravid i januar 2018 og hadde MA i februar. Ble gravid igjen i mars, men hadde ny MA 16. mai. Er nå gravid igjen. Denne graviditet regnes fra 16. juni så tok nøyaktig 1 måned. Her har det gått fort. 3. graviditeten i år. Måtte den bare vare!
 
Etter første MA tok det 11 måneder før ny spire satt. Også den spira endte i MA, men da gikk det kun 14 dager før jeg på nytt ble gravid (men gikk noen uker før jeg fant ut av det). Dessverre ble det nok en MA, og så gikk det 5 måneder før jeg ble gravid for fjerde gang. Denne gangen sitter den, og jeg har snart 17 fullgåtte uker bak meg og er full av optimisme (selv om jeg fortsatt tar meg i å være redd nå og da). Lykke til med videre prøving [emoji4]

Åå så bra den endelig sitter !! :rolleyes: Er heilt naturlig at frykten sitter litt i, men med 17 gode uker er det STOOR sannsynlighet til at alt går bra!
Takk for det, hadde nesten litt gitt opp at vi kunne få da det hadde gått 1,5 år uten at noe skjedde, men nå er det jo et lite håp igjen
 
Ble gravid i januar 2018 og hadde MA i februar. Ble gravid igjen i mars, men hadde ny MA 16. mai. Er nå gravid igjen. Denne graviditet regnes fra 16. juni så tok nøyaktig 1 måned. Her har det gått fort. 3. graviditeten i år. Måtte den bare vare!

Oi, da har det gått fort! Krysser det som krysses kan for at det går bra denne gangen og at spira sitter :) lykke til !!
 
Dere som har fått ny spire etter sa/ma/bo , hvor lang tid tok det?
Og hvor lang tid før dere mistet har dere forsøkt ? Og hvilke prevensjon brukte dere før prøving?

Jeg gikk på p-stav (nesten 3 år) før jeg byttet til ny, den nye tok jeg ut etter bare ca 4 mnd. (Januar 2017) . Fikk ikke to streker før i mai 18, men den spira vart ikke stor.. så nå er jeg spent på hva jeg har i vente og om jeg klarer å få en ny spire etterhvert..

Ble gravid første gang i august 15, fikk et lite knøtt mai 16, gikk på Cerazette frem til jula 16, og har etter det kun sjekket eggløsning og brukt dette som prev. Ble gravid i november 17, men dette endte i MA i januar 18 (11+3). Blødde i 10 uker, samt. at jeg ønsket å vente et par sykluser før vi prøvde på nytt.

Ble gravid på første forsøk i juni, men ser nå ut som det har endt i SA i uke 7 (tross at vi fikk se et bankende hjerte et par timer før blødningene startet). Ikke fått sjekket dette enda, men håpet om at det er liv er minimal med de blødningene jeg har hatt.

Om vi har mistet nå venter vi til september før vi prøver på nytt.
 
Her tok det 13 mnd etter sa, 7 veker i dag. Krysser alt for at det skal sitte denne gangen :HeartredKan legge til at eg i tillegg har pcos, som gjer det litt meir utfordrande. Prøvde i 9 mnd før det satt første gang. Brukte P-ring.
 
Her tok det 13 mnd etter sa, 7 veker i dag. Krysser alt for at det skal sitte denne gangen :HeartredKan legge til at eg i tillegg har pcos, som gjer det litt meir utfordrande. Prøvde i 9 mnd før det satt første gang. Brukte P-ring.

7 veker, gratulerer !! Eller 8 nå da, håper spiren sitter helt til mål!!
 
Noen her som har hatt EXU og blitt gravide igjen raskt etterpå? Første prøveperiode etter min EXU nå... kroppen verker mye mer enn før, både ved EL og ved mens. Er så spent. Livredd for at det skal skje igjen, og kommer til å trenge tidlig UL før jeg slapper av den dagen spira sitter.
 
Noen her som har hatt EXU og blitt gravide igjen raskt etterpå? Første prøveperiode etter min EXU nå... kroppen verker mye mer enn før, både ved EL og ved mens. Er så spent. Livredd for at det skal skje igjen, og kommer til å trenge tidlig UL før jeg slapper av den dagen spira sitter.

Jeg hadde exu tidlig i desember 17, fortsatt ikke gravid. Har begynt med utredning da jeg allerede hadde prøvd 1,5 år før exuen. Krysser fingrene for at det går raskt for deg :happy:
 
Jeg hadde exu tidlig i desember 17, fortsatt ikke gravid. Har begynt med utredning da jeg allerede hadde prøvd 1,5 år før exuen. Krysser fingrene for at det går raskt for deg :happy:

Å, så kjedelig :-(

Det klaffet på PP2/3 da spira satt, men ble borte ved EXU. Så jeg håper det går raskt denne gangen også, men med bare én eggleder kan det jo ta mer tid.

Jeg synes det er helt hårreisende hvor mange som egentlig har hatt EXU, og at det finnes lite med kunnskap om det tross alt.
 
7 veker, gratulerer !! Eller 8 nå da, håper spiren sitter helt til mål!!
Tusen takk! Var til UL forrige veke pga smerter og blødning, og fant dessverre ut at eg hadde mista ein tvilling. Vart i tillegg satt tilbake ei veke, så den gjenværende tvillingen er 7+1 i dag. Tenkte at så lenge eg blir gravid igjen, så blir alt bra - men fyttigrisen for ei nervepirrande tid !!! Korleis går det med deg?
 
Tusen takk! Var til UL forrige veke pga smerter og blødning, og fant dessverre ut at eg hadde mista ein tvilling. Vart i tillegg satt tilbake ei veke, så den gjenværende tvillingen er 7+1 i dag. Tenkte at så lenge eg blir gravid igjen, så blir alt bra - men fyttigrisen for ei nervepirrande tid !!! Korleis går det med deg?

Så hadde vært to i utgangspunktet, spesielt! Satser på den som er igjen er ekstra sterk nå da :rolleyes:
Jeg bare venter, sannsynligvis på mensen da jeg ikke vet om jeg har hatt el eller noe.. tok en el test i dag berre for å sjekke, men den var langt unna el iallefall.. blir greit å få kontroll på syklus igjen!
 
Dere som har fått ny spire etter sa/ma/bo , hvor lang tid tok det?
Og hvor lang tid før dere mistet har dere forsøkt ? Og hvilke prevensjon brukte dere før prøving?

Jeg gikk på p-stav (nesten 3 år) før jeg byttet til ny, den nye tok jeg ut etter bare ca 4 mnd. (Januar 2017) . Fikk ikke to streker før i mai 18, men den spira vart ikke stor.. så nå er jeg spent på hva jeg har i vente og om jeg klarer å få en ny spire etterhvert..

Jeg gikk på p-piller i 12 år, ble gravid 4 pp. Mistet i MA uke 9, ventet en mens og ble gravid igjen på første forsøk. Sitter her nå, 8 uker på vei. Forhåpentligvis. Har TUL om 1.5 uke.
 
Hadde en SA 29 juni, oppdaget at jeg var gravid igjen 31.juli, så gikk faktisk bare en måned, helt utrolig.. vi får de som denne spiren holder seg fast. Gikk på P-piller i ca 6 år før.
 
Jeg gikk på p-piller i 12 år, ble gravid 4 pp. Mistet i MA uke 9, ventet en mens og ble gravid igjen på første forsøk. Sitter her nå, 8 uker på vei. Forhåpentligvis. Har TUL om 1.5 uke.

Så bra, håper det går rette veien og at spira sitter til mål ;)
 
Hadde en SA 29 juni, oppdaget at jeg var gravid igjen 31.juli, så gikk faktisk bare en måned, helt utrolig.. vi får de som denne spiren holder seg fast. Gikk på P-piller i ca 6 år før.

Oi, det gikk fort ja xsmile9
Krysser fingrene for termin spire !!
 
Hadde hormonspiral Mirena i 4 år før uttak og oppstart prøving. Gravid på PP3, endte i MA i veke 10. Litt syklus-tull etter det, så måtte ha prøve-pause i 2-3 mnd.

Vart gravid igjen, såvidt, i PP2. Svake testar, lav hCG og SA i veke 6. Prøvde igjen på direkten, fekk positiv test akkurat 4 veker etter SA. Og den holdt heilt i mål, ein frisk og fin liten gutt på snart 2 veker :)
 
Back
Topp