gravid, avhengig av snus

Bkno9612292

Første møte med forumet
er gravid i uke 3, fikk greie på det for 2 dager siden og har brukt snus siden da, lurer på om noen vet om det har påvirking så tidlig i graviditeten? (har sluttet nå)
 
Det er umulig å si hvor mye som skal til og når noe er farlig, men det hjelper jo ikke å tenke på det, og du sluttet jo fort, og har teknisk sett bare vært gravid i én uke, så det ville jeg ikke tenkt noe mer over. :)
 
Bra du har slutta :) Tenk på alle de som ikke har visst at de har vært gravide og snusa, røyka, drukket alkohol osv i flere uker av svangerskapet, det går nok bra med de fleste av de. Det viktigste er at du har slutta nå, du får jo ikke gjort noe med den snusen du allerede har tatt uansett.
 
Det går fint, så flink du er som har slutta :)
 
Det går fint. Hvis egget og sæden var frisk og deling/foster er friskt, så skal det mye til for å ødelegge det.

De aller fleste som feks ikke prøver å bli gravide, vil oppleve å ha røyket, snust, drukket etc før de finner ut at de er gravide. Og skulle det skje noe, trenger ikke den snuse eller alkoholen å ha noe med saken å gjøre hverken fra eller til.

Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 9-10 uker på vei - og jeg drakk «en hel del» frem til jeg fant det ut. Nytter ikke ha dårlig samvittighet for det, så jeg gleder meg bare over at alt ser fint ut så langt. Gjort er gjort, det viktigste er hvilket valg du tar nå videre.
 
En venninne av meg klarte ikke slutte i hele svangerskapet, men hun trappet kraftig ned. Lege og jordmor sa det gikk greit, men de anbefalte hun å prøve så godt hun kunne å slutte, men sa også at om hun ikke klarte det, så var det bedre å trappe ned, enn å snuse fult
 
Så tidlig får ikke fosteret næring direkte fra mors blod, så det går nok bra.
 
Back
Topp