Gravid 1. trimester - unngå farging av hår.

Kjolejenta

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er gravid 5+2 og har frisørtime. Planen var å farge, har litt ettervekst. Men nå er jeg i tvil om jeg bare bør droppe det til jeg i alle fall er passert 12 uker. Det er ikke snakk om permanent hårfarge, men slik som vaskes ut over tid.

Har forsøkt å sjekke på nettet, og det er varierende med råd. I Danmark frarådes gravide å farge håret + bruke minst mulig kosmetikk, krem etc. I Norge blir man ikke frarådet farging av hår, men Forbrukerrådet fraråder ser jeg (fant det på en nettside hos de). Gravide frisører som jobber med hårfarging til daglig blir ikke tatt ut av jobb, men de har jo ganske strenge regler for håndtering av kjemikalier. Ser at britiske National Health Care heller ikke fraråder farging av hår, men kanskje vente til man er passert 1. trimester.
 
Jeg farget som normalt. Men jeg tar også hettestriper, så det er jo minimalt som er i kontakt med huden :)
 
Har hørt det samme. Personlig ville jeg ventet til etter 1trimester, evt snakket med frisøren.
 
Jeg har farget håret begge gangene jeg har vært gravid, og det har gått helt fint.
 
Jeg endte opp med å ikke farge håret for to uker siden. Venter i alle fall til 1. trimester er over, så får jeg se. Har dessuten planer om å la håret vokse seg lengre og da er det bare greit å ikke drive med farging hver 7. uke. Frisøren tar alltid litt på lengden, med det resultat at jeg ikke får lengre hår. Så nå skal jeg heller spare og ikke farge.
 
Farger som normalt, etter hva som står på helsenorge..
 
Farget det, spurte frisøren og hun sa det var helt greit :) (det er ei jeg kjenner godt så hun ville ikke bare "selge" meg en tjeneste)
 
Jeg er frisør og med farger idag er det helt Ok å farge hos en frisør med "gode" farger. Ville derimot vært mer skeptisk til hjemmefarging, da de ofte er sterkere og mer kjemiske..
 
Back
Topp