grøtspørsmål.

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei.

Hvor mange grøtporsjoner får de små ila dagen?(for de av dere som har babyer som får fulle porsjoner)
Her har han fått fulle porsjoner til frokost og kvelds. Men så har han (som jeg har skrevet i et tidligere innlegg) tulla en del på nattå. Hs foreslo at vi kunne prøve å gi han mer mat for unger i den alderen har også "økedøgn". Så prøvde mannen i helga å bytte ut skiven til lunsj, med enda en porsjon med grøt, og det har resultert i at han har sovet kjempegodt på nettene.
Han har da hatt 3 (!) Grøt måltider og 1 glass med middag i tillegg til litt melk her og der gjennom dagen. Er det mye med 3 porsjoner, (føler jo det selv)? Han er snart 7 mnd og veier 8.4 kg (72 cm)

Takk for svar :)
 
Min tulle spiser ikke fulle porsjoner enda og vil ha mat om natten.. Hun ble syv mnd på fredag og veier over ni kg tror jeg.. Er så usikker på hvordan jeg skal få til natten, hun liker små måltider virker det som.. (Halvt middagsglass og ca halv grøtposjon)..
 
Her får lillegutt flaske på mårran, frukt til lunsj +flaske, halvt middagsglass +flaske, grøt til kvelds og velling når han legger seg:) han er 7,5mnd og veier sikkert rundt 10kg og lang;-)
 
Han har i noen uker fått skive frukt og melk til lunsj. Men selv om det nå har virket å gi han 3 (!) grøtporsjoner synes jeg at det er litt mye grøt.. kanskje jeg heller skal gi velling på flaske rett før han legger seg heller. (Får flaske med melk en 30 min-1 time etter kveldsgrøten. )leser litt på nettet at hs rundt om ikke anbefaler mer enn 2 grøtmåltider ila dagen. Noen som vet hvorfor det er slik?
 
Velling funker veldig bra for min gutt værtfall. Du kan jo prøve det å se hvordan det går :)
 
Foreløpig får han bare en liten porsjon grøt til kvelds og frukt + kanskje noen små brødbiter til lunch. Men han startet jo med fast føde for bare 3 uker siden da ..
 
Har du prøvd med velling?:)
Såfall, hvordan gikk det?

Faktisk så har han begynt å få grøt 1 time før leggetid og så får han flaske på sengen (ca 170-200 ml) og han drikker opp stort sett. Søvnen har blitt bedre da vi begynte å gi han litt mer enn en porsjon grøt til frokost og kvelds. Men velling skal absolutt brukes i perioder hvor søvnen endrer seg i håp om at det kan hjelpe:) tusen takk for tips :)
 
Du kan også prøve å gi avokado med banan og en måleskje med mme. Det kalles søvngrøt på folkemunne. Den sitter som en stein i magen. Jeg hadde også vurdert grøttypen. Jeg lager kveldsgrøten på Havremel, moser inn banan og mme. Min er 7,5 mnd 10,5 kg og 76 cm lang. Du kan også prøve alternative kveldsmåltider til grøt. Det er stort sett her i Norden vi er grøt fantaster. Men det blir mer og mer vanlig og blande inn grønnsaker i kveldsgrøten. Og eller kun annen kveldsmat. Nestlé har faktisk egen grøt med grønnsaker når jeg tenker meg om :) men best og lage selv :)
 
Du kan også prøve å gi avokado med banan og en måleskje med mme. Det kalles søvngrøt på folkemunne. Den sitter som en stein i magen. Jeg hadde også vurdert grøttypen. Jeg lager kveldsgrøten på Havremel, moser inn banan og mme. Min er 7,5 mnd 10,5 kg og 76 cm lang. Du kan også prøve alternative kveldsmåltider til grøt. Det er stort sett her i Norden vi er grøt fantaster. Men det blir mer og mer vanlig og blande inn grønnsaker i kveldsgrøten. Og eller kun annen kveldsmat. Nestlé har faktisk egen grøt med grønnsaker når jeg tenker meg om :) men best og lage selv :)
Takk for tips. Kom gjerne med flere forslag om du sitter med mange gode:)
Blander du inn avokado og banan i grøten? Var det så og forstå?

Prøvde å smake selv på den godnatt grøten, og det smaker jo dritt.. stakkars unge som må spise det :( haha.
 
Back
Topp