Grøt

Mammapanda

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Dere som har begynt med grøt, hvilken type bruker dere/liker barna? Gir dere morgen eller kveld? Skal sånn smått begynne nå, tenkte å gi til frokost hovedsaklig, var det vi gjorde med storesøster. Har kjøpt Hipp organic her så får vi håpe hun liker den :)
 
Dere som har begynt med grøt, hvilken type bruker dere/liker barna? Gir dere morgen eller kveld? Skal sånn smått begynne nå, tenkte å gi til frokost hovedsaklig, var det vi gjorde med storesøster. Har kjøpt Hipp organic her så får vi håpe hun liker den :)

Vi gir melkefri fra Nestle Sinlac og Semper. Prøvde først med hipp men vesla ble dårlig i magen. Blir det av vanlig mme og.
 
Har kjøpt havregrøt fra Semper her, den digger hun (jeg synes den smaker godt selv også), men jeg er ikke så fan av grøt egentlig, så den brukes mest som en kjapp nødløsning de dagene vi ikke rekker noe annet. Hadde egentlig tenkt å lage grøt selv denne gangen og, men fant ut at jeg ikke gidder det nå helt i starten ... [emoji85]
Ellers går det mye i diverse grønnsaker, og jeg har så smått begynt å lage litt middag. Hun får ett måltid om dagen, tilsvarende 2-3 gode spiseskjeer, men det varierer litt når hun får det. Som regel til middag, noen ganger mer som lunsj.
 
Lager hjemmelaget havregrøt eller hirsegrøt og har i litt fruktmos. Varierer om hun får den til frokost eller kvelds. Har begynt litt med middagsmat, så da får hun det når vi spiser middag og grøt tidligere på dagen og de dagen jeg ikke har middag til henne blir det grøt til kvelds :)
 
Vi gir også havregrøt fra semper og mini syntes det er kjempe godt. Brukte bare grøt fra semper til storesøster også da semper ikke har palmeolje i grøten som veldig mange andre har. Var ihvertfall sånn da storesøster var baby :pForeløpig får han ett måltid med grøt om dagen som jeg pleier å gi litt utpå ettermiddagen. Skal snart innføre ett grøtmåltid til slik at han får både formiddag og ettermiddag :)
 
Jeg gir havregrøt fra Hipp. Den er relativt nøytral i smaken og enkel å smakssette. Jeg tilsetter kanel og smør, kardemomme og smør, pæremos, eplemos, aprikosmos, most banan osv.
 
Jeg gir havregrøt fra Hipp. Den er relativt nøytral i smaken og enkel å smakssette. Jeg tilsetter kanel og smør, kardemomme og smør, pæremos, eplemos, aprikosmos, most banan osv.
Hørtes lurt ut :) skal definitivt prøve noe sånt, grøten i seg selv var visst for smakløs så den kom bare i retur :p
 
Hørtes lurt ut :) skal definitivt prøve noe sånt, grøten i seg selv var visst for smakløs så den kom bare i retur :p
Grøt er jo dritkjip mat, sånn egentlig. [emoji23] Det sier jo litt når den må tilsettes alt mulig av vitaminer osv for å bli ernæringsmessig ok, og noen utfordring for smaksløkene er det heller ikke, akkurat. Derfor jeg ikke er så fan. Men det er greit å gi som del av et ellers variert kosthold, tenker jeg!
 
Vi gir grøt hver kveld før legging, og av og til som frokost og. Har gitt havregrøt og den grøten med banansmak :) Begge deler liker hun godt! Tenkte å utforske litt flere ulike typer grøt fremover.
 
Vi har gitt grøt to ganger og da har vi laget av havremel og vann. Tilsatt litt usaltet smør og lott aprikosmos.
Han liker grøten, men tilsetter aprikos for jerninnholdet.
 
Vi laget hirsegrøt i starten. Og blandet med mm og olje. Nå spiser han det meste :) (7 mnd han her da)
 
Her går det i semper sine grøt, havregrøt naturell og med pære og eplesmak. Liker de selv jeg, så spiser nesten like mye som ungen :p Får grøt til Lunsj og kvelds, men skal innføre grøt til frokost istedenfor, da vi skal begynne å smake på litt middager nå :)
 
Her går det i semper sine grøt, havregrøt naturell og med pære og eplesmak. Liker de selv jeg, så spiser nesten like mye som ungen :p Får grøt til Lunsj og kvelds, men skal innføre grøt til frokost istedenfor, da vi skal begynne å smake på litt middager nå :)
Hvordan klarer du å gi grøt til frokost? :p Her må hun spise 2 ganger før hun får noe annet enn pupp, fordi de er jo så sprengte når jeg står opp. Ammer av og til i 5-6 tiden og da kan hun få noe annet etter første amming av motsatt pupp enn den fra nattmaten
 
Hvordan klarer du å gi grøt til frokost? :p Her må hun spise 2 ganger før hun får noe annet enn pupp, fordi de er jo så sprengte når jeg står opp. Ammer av og til i 5-6 tiden og da kan hun få noe annet etter første amming av motsatt pupp enn den fra nattmaten
Jeg har en liten natteravn, som ikke roer seg om ikke hun får puppen om natten. Til tider hver time, eller så går det maks tre timer mellom ammingene:hungover: så hun får ikke pupp etter kl 4, og kan derfor få grøt ved 6.30-7 tiden :)
 
Jeg har en liten natteravn, som ikke roer seg om ikke hun får puppen om natten. Til tider hver time, eller så går det maks tre timer mellom ammingene:hungover: så hun får ikke pupp etter kl 4, og kan derfor få grøt ved 6.30-7 tiden :)
Ah ;) Her er det kun mat 1 gang om natten
 
Jeg gir frokost grøt og kvelds grøt. :) Bruker Nestlè sin milde havregrøt og hun elsker den.
 
Back
Topp