Grøt

Kommer til å starte med litt grøt og frukt/grønnsakmoser snart, er 3,5 mnd nå så venter litt til han er 4 mnd. Må prøve oss frem i forhold til hvilken konsistens han må ha siden han har ganespalte :)
 
Ville hvert litt forsiktig med risgrøt
87cc38a8a74a0215bb548bd2c2b85cca.jpg


http://susannekaluza.com/2013/01/25/slik-unngar-du-tungmetaller-i-barnematen/

Oj, det visste jeg ikke, men jeg vet jo egentlig at man skal være forsiktig med ris.
Takk for opplysningen :)
 
Hvilken grøt anbefaler dere? S er 4 mnd neste uke, men veit ikke helt om vi begynner med grøt. Men hadde vært fint å vite hva dere anbefaler :)
 
Hvilken grøt anbefaler dere? S er 4 mnd neste uke, men veit ikke helt om vi begynner med grøt. Men hadde vært fint å vite hva dere anbefaler :)

Vi startet med ris/mais med banan (nestle) etter råd fra helsestasjonen. Nå skal vi dog begynne å blande inn en havregrøt som har gluten.

Veldig bra at grøten er tilsatt jern!
 
Ser at nestle sin grøt inneholder vanilin. Har dere tips om bra grøt uten fjas og fanteri?

Mitt tips er å lage grøt selv. Veldig lett. Bare å koke opp vann og mel. Vi startet med rismel og maismel sist. På gruppa "hjemmelaget barnemat" på Facebook linker det et fint dokument om grøt under filer!:)
 
Back
Topp