Grøt/frukt?

Jeg fullammer enda , men har den siste uken begynt å gi han mat i hånda ... vi kommer ikke til å starte med grøt , men BWL fra 6 mnd. I mellomtiden blir det bare smaksprøver . :)
 
Ja, vi har holdt på snart 1 mnd (5mnd i dag). Startet med en teskje tynn grøt, jeg var lei av å amme minst 12 ganger i døgnet. Har smakt på diverse frukt og grønnsaksmoser. Han spiser alt :p
 
Han har fått smake litt, men enn så lenge er ikke interessen så stor. Alt som går inn, smattes rett ut
 
Her får han en halv porsjon grøt med sviskemos i til kveldsmat, også får han grønnsaksmos eller frukt til lunsj. Han får det samme i tre dager, så får han noe nytt. Han liker grøten, men ikke glad i så mye annet. Så foreløpig tar vi det ganske rolig og gir smaksprøver :)
 
Her går det inn på høykant, så langt banansmootie, gulerotmos, avokado (visstnok ikke anbefalt før 6mnd[emoji85]), og i kveld en halv porsjon grøt (så mye eg lagde).
Noen som har lenke eller tips til hvor mye en kan gi? Eller er det bare å kjøre på så lenge det ikke blir (for mye) magevondt....? [emoji4]
 
Her går det inn på høykant, så langt banansmootie, gulerotmos, avokado (visstnok ikke anbefalt før 6mnd[emoji85]), og i kveld en halv porsjon grøt (så mye eg lagde).
Noen som har lenke eller tips til hvor mye en kan gi? Eller er det bare å kjøre på så lenge det ikke blir (for mye) magevondt....? [emoji4]
Vi fikk beskjed fra HS at hver matvare skal smakes på i 1 uke før man introduserer neste smak. Og så skulle vi bruke 2 uker på opptrapping til et helt måltid, deretter 2 uker på neste måltid osv.
 
Her går alt ned på høykant...
Faste rutiner grøt til frokost, gulrot til middag og velling til kvelds. Og endelig har han begynt å sove.
 
Jeg gleder meg til å starte med smaksprøver, storesøsteren spiste så og si alt... men, kan jo brått få ei som er stikk motsatt nå. Gjenstår å se :)
Har i alle fall kjøpt inn litt små smaksprøver og har det klart :)
 
Her går det inn på høykant, så langt banansmootie, gulerotmos, avokado (visstnok ikke anbefalt før 6mnd[emoji85]), og i kveld en halv porsjon grøt (så mye eg lagde).
Noen som har lenke eller tips til hvor mye en kan gi? Eller er det bare å kjøre på så lenge det ikke blir (for mye) magevondt....? [emoji4]
Sniker fra september. Hvor har du det fra at de ikke kan få avokado før 6 mnd? Føler jeg har saumfart hele Internett nå som jeg har prøvd å lese meg opp på introduksjon av fast føde, men ikke lest dette..
 
Vi fikk beskjed fra HS at hver matvare skal smakes på i 1 uke før man introduserer neste smak. Og så skulle vi bruke 2 uker på opptrapping til et helt måltid, deretter 2 uker på neste måltid osv.
Oi, det var lenge. Her bruker vi 3 dager på en ny matvare, funker fint.
 
Oi, det var lenge. Her bruker vi 3 dager på en ny matvare, funker fint.

Jeg gjør det samme. Kjøpte et kurs hos bare bra barnemat, og de sa man kunne bruke en slik 3-dagersregel :) Også kan man gi det man allerede har introdusert senere på dagen etter en smaksperiode på 2 uker.
 
Back
Topp