Gode råd fra barnløse venner!

En tråd i 'Livet med barn' startet av Moderator Kristin, 3 Jul 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Kakedeig Glad i forumet Septembermødre <3

Når min søster på over 40 mener at barn som går på barneskolen fint kan være hjemme en hel dag alene mens foreldrene er på jobb i ferier. Det var de jo før.

2. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Hvorfor kan de ikke det?

• Liker Liker x 3
  3. Kakedeig Glad i forumet Septembermødre <3

Jeg hadde ikke latt en 6-7 åring være hjemme fra 7-17 hver dag. Hvem vet hva som kan skje. Så ung og overlatt til seg selv synes jeg ikke er ansvarlig.

4. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Neinei, det er jo forståelig. Men, barneskolen er jo et vidt begrep som favner andre årsgrupper enn 6/7 år.

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  5. Julilykke-17 Elsker forumet Julibaluba 2017

Det kanskje kjipeste kommentaren jeg har fått var nå nylig, da jeg var på min første fest etter svangerskap, fødsel og et år med amming. Da fikk jeg beskjed av ei barnløs veninne at det jaggu var på tide jeg kom meg ut og at jeg måtte skjerpe meg hva det sosiale (les: festing) angår. Det var jo ikke noe problem å ta seg en fest når ungen tar flaske, og jeg var jo aldri med på noe lenger. Hun fikk så hatten passa, og jeg sørga for å påpeke at dette faktisk kun var tredje gang på over et år at de har invitert med med på noe som helst.

• Liker Liker x 2
  6. Mærrylou Gift med forumet Julibaluba 2017

Nei jaggu, fytti katta!!!! Godt du svarte!!

• Liker Liker x 2
  7. Aaavinter Forelsket i forumet Oktoberfruene 2018

Den her kommentaren her har irritert meg hver gang jeg har fått den uten barn. Joda, sikkert slitsomt å ha barn altså, det skal jeg jo selv snart ærfare. Men jeg synes det er så «dårlig» gjort at de som har gitt slike kommentarer til meg liksom har ment at bare fordi jeg ikke hadde barn så hadde jeg liksom ikke lov å være sliten.

Vi har alle hver våre ting å stri med så det der er skikkelig teit kommentar jeg har lover meg selv å aldri si til noen.

• Liker Liker x 2
    • Enig Enig x 1
  8. Surtsnop Flørter med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤

Jeg fikk en kommentar 5 dager etter fødsel når vi nettopp hadde kommet hjem fra sykehuset. Det var en som syns det var så kjedelig å hilse på baby for han sov bare og vi måtte jo gå på tur med barnevognen nå, kunne ikke bare sitte hjemme.. en ting hadde vært om jeg 6 mnd etter baby var ankommet fortsatt ikke våget meg ut av huset men det må være lov å slå seg litt til ro før man hiver seg ut av huset

9. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Whut!!! :eek:
    Herregud da kunne han latt være å besøke om det var så lite interessant og kjedelig. Og det første man gjør etter å ha kommet ut av fødesenga er å gå turer og være sosial rundt omkring, herlighet....

Hva svarte du?

10. Surtsnop Flørter med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤

Ja, det tenkte jeg også.. Jeg svarte bare at det var faktisk bare noen få dager siden barnet var født og at vi måtte bli kjent før vi begynte med alle mulige aktiviteter.. virket ikke som om de forsto det heller :hungover:

11. Mamma 14.08.18 <3 Forelsket i forumet August 2018 Sommerfuglene

Unnskyld på forhånd at jeg insinuerer dette om dine venner, men...

Jeg er også barnløs (foreløpig), men jeg er da ikke stokk dum!

Har sikkert kommet med dårlige råd og korttenkte meninger i mitt liv jeg også, som "ingen barnetv lørdags morgen bare så jeg får sove litt lenger". Får mange morsomme glis fra foreldre da med de velkjente vent og se-uttrykket i øynene. Og ja, jeg innser allerede før ungen er født at det kommer til å skje. Men da får da være grenser!

12. Tina78 Betatt av forumet

Jeg har også fått sånne «vent og se» blikk og kommentarer. Men vet du hva. Jeg har stått for mine meninger om hvordan jeg ville ha det etter ungen kom også. Ble vel faktisk enda mer bastant og nøye på ting. Så bare hold på det du mener er riktig. Bare fordi andre ikke klarer det, så betyr ikke det at du klarer å gjennomføre det :)

• Liker Liker x 1
  13. Mamma 14.08.18 <3 Forelsket i forumet August 2018 Sommerfuglene

Takk for det! Er vel ikke noe annet å gjøre enn å vente og se :)

14. 2 søte små❤ Forumet er livet Januarskatter 2015 Desemberlykke 2018

Verste var vel da jeg med eldstemann som jeg slet med å amme og han hadde en tøff start med lavt blodsukker osv fikk beskjed av venner at jeg fikk bare se å droppe ammingen og gi flaske. For det hadde hun ene gjort med begge sine og har sååå mye bedre enn amming. Satt full i hormoner og følte meg som verdens verste mor som ikke klarte å gi barnet mitt nok mat. Hun ene var (og er fremdeles) barnløs. Hovedgrunnen til at de presset på med at jeg skulle gi mme var at jeg sammen med hun som syntes mme var bedre enn amming skulle være forlover for hun som var og er barnløs da eldste var ca 5 mnd. Han spiste litt grøt på de tider men ikke nok til å holde en hel dag men mat. De pratet skikkelig dritt om meg bak ryggen min siden jeg sto på mitt og ønsket å amme det jeg klare og prøvde å ha en dialog med bruden slik at jeg kunne amme når hun som brud ikke trengte meg like mye (I pausen under middagen, mens de tok bilder utenfor kirken med familien og vi andre dro til middagen og der brudeparet skulle ta bilder osv). Men nei ingen forståelse. Bruden fikk så langt at hun sa rett ut at jeg hadde valget mellom å gi ungen min mat eller droppe bryllupet

Del denne siden