Glukosebelastning

Therese.

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Desemberlykke 2018
det er fortsatt en del uker igjen for vår del, men ser det har kommet nye retningslinjer for glukosebelastning. Så ca 70% av alle gravide kommer nå til å skal ta det. Selv tok jeg med første, og vet at jeg skal ta denne gangen også:meh: Flere som vet at de skal ta det?:)
 
Huff, vet jeg må ta.. Hadde en feilmåling litt over sist som forfølger meg i papirene! :/
 
Må sikkert ta denne gangen også. På grunn av at jeg var rett under grensa første gangen jeg tok i forrige svangerskap måtte jeg ta to ganger. Resultatet da ble ok da.
 
Jeg må ta pga pcos. Har gjort det en gang før så gleder meg ikke. Satse på at jeg tåler det bedre denne gangen..
 
Tror ikke jeg må ta den. Men måtte sist pgade ville utelukke alt pga formrn og symptomene mine. Yuk. Den er ekkel så håper jeg slipper igjen
 
Må helt sikkert ta, både pga alder og bmi over 25...
Måtte ta sist også, det værste var ventetiden for min del...kjedelig!!!
 
Går ut fra det da jeg tok den med frøkna, og fordi bmi er på 26 *flau*:sorry:
 
Jeg hadde mild pcos under forrige svangerskap. Måtte aldri ta glucosebelastning da?
 
Går ut fra det da jeg tok den med frøkna, og fordi bmi er på 26 *flau*:sorry:
Ingenting å være flau for, da er du kos å vidt over grensa:) og bmi er jo ikke helt til å stole på. Iallefall før jeg fikk førstemann var ikke bmi min helt i stil med utsende mitt. Så når jeg var på første svangerskapskontroll, til en vikar lege, ble hun helt still før hun spurte opp en gang til når jeg sa vekta mi:p og jeg så hvor letta hun ble når jeg fortalte at mamma hadde hatt svangerskapsdiabetes og hun da fortalte at jeg måtte ta glukosebelastning pga det:laughing002
 
Jeg må sikkert ta det denne gangen også.. sist tok jeg det for å utelukke svangerskapdiabetes pga UL legen trodde baby var for stor.. men alt var fint[emoji4]
 
Skal ta det til uken faktisk. Da vil jeg være 12+3.
Virker jo tidlig ifølge artikkelen .
 
Ingenting å være flau for, da er du kos å vidt over grensa:) og bmi er jo ikke helt til å stole på. Iallefall før jeg fikk førstemann var ikke bmi min helt i stil med utsende mitt. Så når jeg var på første svangerskapskontroll, til en vikar lege, ble hun helt still før hun spurte opp en gang til når jeg sa vekta mi:p og jeg så hvor letta hun ble når jeg fortalte at mamma hadde hatt svangerskapsdiabetes og hun da fortalte at jeg måtte ta glukosebelastning pga det:laughing002
Jeg er veldig fornøyd da med å starte denne graviditeten 3-4kg lettere enn forrige, føler meg bedre :) jeg fikk vite på oul at jeg burde ta den glukosebelastningstesten, men hun var kjapp til å si at de nettopp hadde senket grensen på bmi for hvem som måtte ta den :p livredd for å fornærme, vet du :hilarious:
 
Regner med jeg ikke skal ta. Ikke tatt med noen av de andre heller. Jordmor ville jeg skulle ta sist. Mens legen ikke så vitsen. Siden blodprøvene viste kjempe fint. Og han tok langtidsgluksen. Som også var fin. Så han skjønte ikke hvorfor jordmor ville pine meg gjennom den uten noe grunnlag for å måtte ta den
 
Skal ta det til uken faktisk. Da vil jeg være 12+3.
Virker jo tidlig ifølge artikkelen .

Det var tidlig ja. Fikk du noen grunn til at du måtte ta den så tidlig? Jeg tok den i uke 20-og noe sist gang..
 
Har tatt den mange ganger i begge svangerskap pga alltid glukose i urinen. Prøvesvarene ble normale, men fødte likevel stort barn sist. Må helt sikkert ta den denne gangen også. Gruer meg allerede. Æsj!
 
Jeg følger ikke noen av kriteriene....men måtte ta den 2 ganger forrige gang pga en søster med diabetes. Håååper jeg slipper denne gang! De prøvene er fæle!![emoji85][emoji85]
 
Back
Topp