Glukose test

Vanillatwin

Elsker forumet
Noen som har tatt det? Hva var verdiene deres? :)
 
5,6 før og 4,7 etter. Skal ta ny i uke 28
 
I uke 14:
Langtids 5,0
Fastende 4,2
Etter to timer 2,2

I uke 24
Langtids 5,0
Fastende 4,8
Etter to timer, 5,4
 
5 før og 9,1 etter... Med andre ord godt over grensa for svangerskapsdiabetes. Jeg har dog målt blodsukkeret før og etter mat (8 ganger pr dag) siden uke 12, og har ikke en eneste annen måling som er i nærheten av å vise diabetes, så legene er litt usikre på meg og vil ikke gi meg diagnosen på papiret [emoji14]
 
Kan man ta hvis man har lyst?
Har lyst å ta men lav bmi :p sykt redd for svangerskap dia :nailbiting:
 
Hør med legen du om h*n føler det er nødvendig.
Jeg vet jo egentlig at det ikke er det :p er bare litt sånn ekstra bekymret for alt mulig etter dødfødsel! Så vil liksom at alt skal være bra :)
 
4.2 før
7.8 etter 2 tima..
Jordmora sa at 7.9 var grensa til oppfølging, så jeg måtte passe godt på fremover..
Men hun sa ingenting om at jeg må/bør ta ny belastning senere i svangerskapet..
 
4.5 og 7.7 tror eg det var. Helt greit jfr damene på legekontoret, håper legen sier det samme på neste kontroll [emoji4]
 
Hmm, her er det tydeligvis ulike forhold rundt omkring - her blir det nemlig diagnostisert som diabetes om man har over 7.
 
Hmm, her er det tydeligvis ulike forhold rundt omkring - her blir det nemlig diagnostisert som diabetes om man har over 7.
Ifølge skriv på legeforeningen.no hvis man har over 7.0 fastende. Etter 2t:
eec196471f37fdf45b30d5894c151237.jpg


Skulle jo tro alle brukte de "reglene", med mindre det har kommet nye retningslinjer alle ikke har fått med seg, da. Det hender jo også.
 
5 før og 9,1 etter... Med andre ord godt over grensa for svangerskapsdiabetes. Jeg har dog målt blodsukkeret før og etter mat (8 ganger pr dag) siden uke 12, og har ikke en eneste annen måling som er i nærheten av å vise diabetes, så legene er litt usikre på meg og vil ikke gi meg diagnosen på papiret [emoji14]

Men det spørs jo hva du spiser da [emoji1] spiser du diavennlig kost så vil det jo ikke slå ut på blodsukkeret iløpet av dagen.
Jeg hadde 11 etter, men regulerte det med kosten resten av svangerkskapet og hadde ikke høye målinger før og etter mat.
 
Ifølge skriv på legeforeningen.no hvis man har over 7.0 fastende. Etter 2t:
eec196471f37fdf45b30d5894c151237.jpg


Skulle jo tro alle brukte de "reglene", med mindre det har kommet nye retningslinjer alle ikke har fått med seg, da. Det hender jo også.
Der står det 7.8 da [emoji6]
 
Men det spørs jo hva du spiser da [emoji1] spiser du diavennlig kost så vil det jo ikke slå ut på blodsukkeret iløpet av dagen.
Jeg hadde 11 etter, men regulerte det med kosten resten av svangerkskapet og hadde ikke høye målinger før og etter mat.
Har ikke endret på kostholdet [emoji4] Med diabetes i familien har jeg alltid vært veldig bevisst på kostholdet (vektproblemene mine kommer ikke av kostholdet), så derfor var det i grunnen veldig overraskende at det slo ut så høyt. Har målt langtidsblodsukker hver tredje måned de siste 8 årene, og høyeste målte verdi er 5,6... :)
 
Har ikke endret på kostholdet [emoji4] Med diabetes i familien har jeg alltid vært veldig bevisst på kostholdet (vektproblemene mine kommer ikke av kostholdet), så derfor var det i grunnen veldig overraskende at det slo ut så høyt. Har målt langtidsblodsukker hver tredje måned de siste 8 årene, og høyeste målte verdi er 5,6... :)

Mitt langtidsblodsukker var fint, det var kun den belastninga som slo ut, og såklart om jeg spiste mye raske karbohydrater. Noen har bare annlegg for å få sv.dia!
 
Back
Topp