Glukolosebelastning

Jeg skal også ta den. Har en bmi på 27 og er under 25 år. Men jordmor ville jeg skulle og da tenker jeg at jeg stoler på det[emoji4] høres drit kjedelig ut men får stole på fagfolket
 
Tok glukosebelastning forrige gang, ikke pga pcos'en, men hadde plutselig stor økning i sukker i urinen.. det viste seg at jeg spiste for mye frukt. :smiley-ashamed005 får se om det er ønsket at jeg tar en ny denne gangen da. :) gjør jo det om det blir spørsmål liksom, men spør ikke etter det.. :knegg:

Ikke sant! Jeg var med Veninna mi da henne tok det, hu ble dårlig og MÅTTE sitte på legekontoret i 2 timer.. Guri, får ikke akkurat ett litehjørne man kan sitti i for seg selv heller :(

Den frista ikke så mye for meg da hun ble slik, så hvis jeg ikke får spørsmål og må så kommer jeg nok til å stå over :laughing002
 
Jeg skal også ta den. Har en bmi på 27 og er under 25 år. Men jordmor ville jeg skulle og da tenker jeg at jeg stoler på det[emoji4] høres drit kjedelig ut men får stole på fagfolket

Ja, tar den selv om jeg får spm... Men ikke ellers, ber ikke om det lissom :laughing021
 
Ja, tar den selv om jeg får spm... Men ikke ellers, ber ikke om det lissom :laughing021

Er førstegangsgravid så viste ikke den eksisterte en gang[emoji28].. har pco men har arvet det. Er sikkert derfor. Syns ikke at min bmi på 27 er så allverden. Ville ikke se på meg selv som overvektig[emoji848]...
 
Ikke sant! Jeg var med Veninna mi da henne tok det, hu ble dårlig og MÅTTE sitte på legekontoret i 2 timer.. Guri, får ikke akkurat ett litehjørne man kan sitti i for seg selv heller :(

Den frista ikke så mye for meg da hun ble slik, så hvis jeg ikke får spørsmål og må så kommer jeg nok til å stå over :laughing002

Får bare vente og se om det blir snakk om det
:D
 
Har tatt den fordi jeg har pcos og er ekstra utsatt for det. Er temmelig tynn og lita uten noen tegn til pcos annet enn cyster, ingen testosteron og ingen andre av de «typiske» symptomene, ingen utslag på blodprøver for pcos med andre ord heller. Hadde aldri blitt sjekka for pcos med mindre jeg krangla heftig med legen. Tenker det kan være greit å ta prøven :)
 
Har tatt den fordi jeg har pcos og er ekstra utsatt for det. Er temmelig tynn og lita uten noen tegn til pcos annet enn cyster, ingen testosteron og ingen andre av de «typiske» symptomene, ingen utslag på blodprøver for pcos med andre ord heller. Hadde aldri blitt sjekka for pcos med mindre jeg krangla heftig med legen. Tenker det kan være greit å ta prøven :)

Ser flere skriver det, men hva er det? Pcos
 
Polycystisk ovariesyndrom. Kjennetegnes ofte med ubalanse i hormoner, cyster på eggstokkene, sjeldnere mens.. Screenshot_20180421-114907.png
 
Det er ikke alle gravide over 25, men alle førstegangsfødende over 25 år.
Jeg faller ikke under de nye retningslinjene siden jeg er andregangsfødende og under 40. Blir nok ikke å ta den med mindre lege eller jordmor anbefaler det.
 
Man har vel rett på å velge å ikke ta den mener jeg jordmor fortalte meg, og at bmi grensen var på 35 så ikke satt så veldig lavt men at de har begynt å anbefale alle å ta den. Svangerskapsdiabetes kan vel utvikles selv om man er kjempetynn?

Jeg skal ta den fordi jeg selv er overvektig, men om du ikke vil ta den så tenker jeg at det er din fulle rett å avstå fra [emoji4]

Jeg har bmi på 21 og har fått svangerskapsdiabetes, så man må absolutt ikke være overvektig, får å få det nei. Ser forøvrig ingen gode grunner til ikke å sjekke om man har noe som potensielt kan være helseskadelig både for en selv og baby.
 
Men det står også at dem kan se om du har det i urinen din? Den urinprøven du gir hver svangerskapskontroll..

Jeg har svangerskapsdiabetes og hadde 2+ på ketoner i urinen. Tror også at de kan se det på sukker i urinen, men det hadde ikke jeg. Disse er vel indikasjoner, mens glukosebelastning er en diagnostisk test.
 
Ikke sant! Jeg var med Veninna mi da henne tok det, hu ble dårlig og MÅTTE sitte på legekontoret i 2 timer.. Guri, får ikke akkurat ett litehjørne man kan sitti i for seg selv heller :(

Den frista ikke så mye for meg da hun ble slik, så hvis jeg ikke får spørsmål og må så kommer jeg nok til å stå over :laughing002

Nei, det er ikke morsomt og sitte kjempekvalm og være nær ved å brekke seg i to timer på et fullt venterom. Er veldig glad for at jeg gjorde det likevel, jeg da.
 
Man har vel rett på å velge å ikke ta den mener jeg jordmor fortalte meg, og at bmi grensen var på 35 så ikke satt så veldig lavt men at de har begynt å anbefale alle å ta den. Svangerskapsdiabetes kan vel utvikles selv om man er kjempetynn?

Jeg skal ta den fordi jeg selv er overvektig, men om du ikke vil ta den så tenker jeg at det er din fulle rett å avstå fra [emoji4]
Tror bmi-grensen er 25 nå. Sto iallfall det der jeg leste
 
Jeg har bmi på 21 og har fått svangerskapsdiabetes, så man må absolutt ikke være overvektig, får å få det nei. Ser forøvrig ingen gode grunner til ikke å sjekke om man har noe som potensielt kan være helseskadelig både for en selv og baby.

Har absolutt ingenting med at jeg ikke vil sjekke om jeg er helseskadelig, lol! Men jeg har ikke trengt å tatt det før - så hvis ikke jordmor eller lege sier noe annet så står jeg gjerne over :) Men OM dem sier noe annet så gjør jeg det selvfølgelig! Men tvinger ikke meg selv til å ta det.
 
Har absolutt ingenting med at jeg ikke vil sjekke om jeg er helseskadelig, lol! Men jeg har ikke trengt å tatt det før - så hvis ikke jordmor eller lege sier noe annet så står jeg gjerne over :) Men OM dem sier noe annet så gjør jeg det selvfølgelig! Men tvinger ikke meg selv til å ta det.

Bra at du gjør det hvis de ber deg om det. Er jo ingen grunn til å ta unødvendige risikoer heller. :) (Men skjønner jo godt at du gjerne vil slippe, altså, for å drikke den gørra i løpet av minutter og nærmest kaste opp og så skulle sitte kjempekvalm i ro på et fullt venterom med smaken i munnen i to timer mens man kjemper mot å kaste opp, det er ikke gøy...)
 
Selvfølgelig skal jeg ta, alt annet ville vært idioti! Ikke oppdage en diabetes bare fordi jeg føler for å være tverr? Nei herregud er babyen det går utover! Ingen ting som skulle tilsi at jeg skulle få det men fikk det likevel og bare flaks det ble oppdaget! Så folkens ta den testen[emoji106]
 
Back
Topp