Gjennopptak av amming

Juligutt2017

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaring med gjenopptak av amming med barn rundt 10-12 mnd alder? Ammingen sluttet brutalt for meg da jeg måtte opereres for nyrestein og måtte gå på sterke smertestillende i to uker.. hadde kun litt melk på den ene puppen da jeg ble operert og etter da to uker uten å få ammet sa det brått slutt. Har prøvd og legge gutten min til for å se om det er noe interesse men det er svært lite.. jeg vurderer og sette i gang en prosess for å få opp produksjonen igjen, men lurer på om det bare vil bli pes uten og få noe ut av det.. Synes det er så veldig sårt at ammingen brått tok slutt og skulle så gjerne fått til og ammet gutten min litt til..
 
Ikke egenerfaring. Hvis han fortsatt har sugetak går det stort sett an, men det krever mye, og jo lengre opphold jo verre. Men triks for å prøve er jo mye naken på overkroppen, hud mot hud, prøve når han er trøtt og i kosehumør, ikke sulten (puppen blir jo gjerne treg sammenlignet med flaska). Får du til å pumpe kan du prøve å pumpe opp litt produksjon for å gjøre puppen mer spennende, håndmelking er og veldig bra! Hjelpebryst er og et fint hjelpemiddel :)

Ammehjelpen har en artikkel om å starte på nytt https://ammehjelpen.no/a-starte-pa-nytt?id=895 også kan jeg anbefale direkte kontakt med ammehjelper, så kan du få enda mere konkrete råd.
 
Back
Topp