Giske saken...

M

My heart

Guest
hva tenker dere om den?
Jeg synes han blir satt i digital gapestokk.
Han er jo uskyldig til det motsatte er bevist, saken har jo ikke blitt anmeldt. Han sier også at han ikke kjenner seg igjen i alt.

Samtidig er det ikke greit å tafse på andre, og bruke sin posisjon på den måten..

Hva tenker dere?
 
Jeg tenker at dette er mat for politikere som vil sverte partiet, og det er ikke bra! Det vil ta fokuset vekk fra selve saken, altså misbruk av egen stilling og seksuell trakassering.
Jeg har ikke noe tanker om han er skyldig eller ikke, men har ingen grunn til å tro at AP er mer uskyldig enn Frp.
 
Jeg tenker at dette er mat for politikere som vil sverte partiet, og det er ikke bra! Det vil ta fokuset vekk fra selve saken, altså misbruk av egen stilling og seksuell trakassering.
Jeg har ikke noe tanker om han er skyldig eller ikke, men har ingen grunn til å tro at AP er mer uskyldig enn Frp.
Enig! Det er vel noe rusk i alle partier om en begynner å lete..
 
Det er jo et tveegget sverd akkurat det med å anklage noen offentlig, men han har jo ikke nektet for oppførselen sin, men heller beklaget, så noe har han gjort.
De som oppfører seg slik er i alle samfunnslag, og politikken er ikke noe unntak.
Det er umulig å vite om han er skyldig, men det finnes så mange rasshøl der ute, som tar seg til rette og misbruker sin makt, så jeg blir ikke overrasket om han er det.
 
Jeg syntes det hele virket veldig overdrevent først når DN kjørte sakene. At han har forsøkt å sjekke opp yngre kvinner er ikke unikt, og jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt med det. Folk må få vise interesse for en mulig partner uten å bli beskyldt for trakassering og overgrep. Problemet oppstår når han bruker sin rolle i partiet, da kan jeg skjønne at han anklages for å ha utvist dårlig dømmekraft (altså at det er dumt å gjøre, men ikke at det da automatisk blir et overgrep eller trakassering av den grunn).

Det som kom frem i kveld om å ha holdt fast et medlem av ungdomspartiet og forsøkt å beføle/kysse henne er langt over streken. Jeg tror det er mye som ikke er kommet frem i media, spesielt når partiets egen advokat konkluderer med at det er stor sannsynlighet for at Giske har overtrådt likestillingsloven sine bestemmelser om trakassering.

Det er veldig vanskelig å gjøre seg opp en mening når selve varslene og innholdet ikke er offentlig, men jeg tror nok Giske må ta seg en liten pause fra sine verv.
 
Jeg kjenner ei av dem som er utsatt for han, så jeg syns ikke synd på han. Men er enig i at media tar i overkant av. Samtidig som han har vært ærlig og beklaget seg, det er bra. Blir spennende å se hvordan det utarter.
 
Back
Topp